Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Lapinette
Det lät riktigt trevligt och väldigt mumsigt! Bådar gott inför vår middag för att fira att det var ett år sedan vi åt förlovningsmiddag där.
Gemma
Det är intressant att det är så stor skillnad mellan pojkar och flickor, menar nu inte bara din dotter i jämförelse med pojkbarnet utan i allmänhet. Flickor är tydligen lugnare och mer lättroade, nöjdare och kan leka själva på ett helt annat sätt än pojbebisar. Undrar hur det kommer sig, det kan ju inte vara miljöpåverkan redan så tidigt.
Som vanligt lät din dag helt underbar och väldigt harmonisk, blir riktigt avis. Bestämde redan för flera år sedan att jag skulle kryssa i rutorna för snällt barn, ingen kolik samt lätt förlossning i min blankett till storken.
Lapinette - De låter som om ni hade en helt ljuvlig kväll! Att ha på sig fleecetröja och jeans på restaurang, händer bara i Sverige " my dear ".
förhoppningsis: Det är så spännande rent vetenskapligt att skaffa barn, och ändå måste jag säga att jag är inte ett dugg klokare än tidigare. har alltid tänkt att könsskillnaderna mest beror på miljö, och på något vis tror jag fortfarande att det är så. Monstret är ju rätt robust men mannen och jag behandlar henne som om hon vore gjord av sköraste porslin. Ayin kastar runt med henne rätt vilt och det finner hon sig också i. Canadensiska väninnans pojke var däremot ett litet darrande, ängsligt foster under de första månaderna, men hon och hennes make är jättestora och starka och drar och sliter i honom på ett sätt som han älskar, men som jag själv aldrig skulle våga. Tror också att jag reflexmässigt säger "shhhhhh!!!" till monstret så snart hon skriker lite för högt, då lugnar hon genast ner sig. Och jag undrar om jag skulle gå in för att sjunga, le, läsa, visa upp dagens plagg och presentera blommor och målningar med samma entusiasm för en pojke... antagligen skulle jag det för det är mitt eget intresse, men det GÅR inte att säga om man behandlar dem olika, om man inte tillbringar varje minut i ett forskningslabb.
Faktumet att både jag och mannen är väldigt disträa och bekväma av oss gör i alla fall att vårt (våra) barn måste leka själva långa stunder, fördjupa sig, skrika rejält då och då (typ om jag gör cappuccino eller är på toa, då får man vänta både fem och tio minuter) och ibland vänta på både mat och uppmärksamhet. Egenskaper som kanske är typiskt "killiga"?
Hur tror du att du blir som mamma? Vad VILL du, förutom smärtfri förlossning och sådär? (profylax!!!)
Näe, dags för dagens kimono (hans och greta) och morgonpromenad i pensionärsparken med babybjörnen. Idag blir en VARM dag, säkert över trettio. Ikväll ska jag på mingelparty med champagne, det är ett stort designkollektiv som öppnar i en gammal fabrik och en av mina väninnor äger ett av företagen. Ska ha min nya Lili Notan peasant top och känna mig så fabulous som man bara kan, när man blivit väckt fem gånger under natten och fortfarande har kroppen intrasslad i tjockt slem.
förhoppning - vår förlovningsrestaurang finns tyvärr inte längre. Det var på en restaurang i Mougin i Frankrike som maken friade och behändigt nog precis ett år senare gifte vi oss så vi har min födelsedag (som även är den dag som vi räknar med att vi blev tillsammans = första kyssen) den 19 maj och sedan förlovnings + bröllopsdag den 20 maj. Maken ville fria på vår 3-års dag men jag flög ned på kvällen den 20 maj.
Goddagens!
Vilken underbar middag på Lux, blir liksom Gemma och Rosen suktad av rabarberkompotten (inte minst sedan den på Pontus smakade luft ? hur kan man lyckas göra en rabarberefterrätt som smakar ingenting?) Vi hade för övrigt också en ensam äldre herre vid ena grannbordet. Han slog på stort med ostar och desserter och avec och såg att hans nota gick på nätta 1800 spänn, han unnade sig helt enkelt. Sen vaggade han därifrån, jättetjock.
Rosen ? mums för vinprovning, finns de på systemet?
Igår hade jag tre tjejer på middag, min ena chef och så två före detta kollegor. Ett härligt gäng som brukar äta och dricka gott med jämna mellanrum samt skvallra till det ordentligt. En av dem är numera kvällstidningsmurvel så man får höra mycket smaskigt. Jag hade i alla fall lagat meze: små spiskumminfärsbiffar, min modifierade hoummus, tzatziki, stekt halloumi, spenatsallad med frön och nötter, fetaostfyllda oliver också pitabröd förstås. Franska stinkostar med valnöts- och päronmarmelad följt av Ben & Jerrysglass för att runda av. Lite trött i dag efter rödvinspimplande men det är under kontroll.
I dag ska jag prova min brudklänning med accessoarer på lunchen under inspektion av två väninnor. Måste kolla så att allt passar (framförallt skorna), det var ju en evighet sedan jag var där och lade undan klänningen. Hoppas bara att jag är lika förtjust i den som sist.
Amelle - härlig middag och spännande provning idag! Själv var jag helt förstörd igår efter vår middag ... eller framför allt efter allt vin vi drack så jag gick bums hem till sängen igår. Avbokade pump och vaknade inte i tid inför vår brf årsmöte. Aj, aj, var inte där i fjol heller. Tror jag ska flytta till hus och enbart ha möten med maken istället.
Jag höll mig rätt bra på mattan faktiskt, det blev inte SÅ mycket rödvin. Blir numera, liksom du, helt förstörd av för mycket dricka mitt i veckan. Möten i bostadsföreningen är djävulens verk, lika bra att du slapp
Men Amelle, vi har inte varit på ett enda möte! Skitdåligt men vi har däremot ställt upp på städdagarna (2 av 3).
Efter min tjejmiddag i förra veckan så klarade jag av ett danspass. Var jätteduktig och drack massor av vatten mellan vinklunkarna medan mina väninnor hade varit rejält bakis allihop. Jag räknade ut igår att vi hann avverka 1 glas champagne, 4-5 glas vin, 1 glas cognac och 2 glas dessertvin innan vi vinglade ut från Lux i tisdags. Hade ingen huvudvärk men var så trött att jag t o m stod och sov på Hötorgets t-banestation på vägen hem igår (stopp i tunnelbanan).
haha, undra på att du var bakis efter den mängden alkohol Lapinette! Jag hade legat som ett kolli, blir numera så fruktansvärt dålig dagen efter, särskilt om jag slarvat med vattnet.