• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • förhoppningsis

Amelle
    Det blev en Carpe Diem

Gemma
    Kul med mannens intervju! Håller tummarna. Låter supergulligt med kimonos i sushilådor. Ska kika på länkarna under dagen.

Lapinette
    Hade ni trevligt igår? Grattis på bröllopsdagen idag!

• Gemma

Har hittills haft en riktig tjejdag, pedikyr och salladslunch i solen. Monstret är på bästa tänkbara humör, då är det verkligen en njutning att tillbringa en hel dag tillsammans med henne, läsa böcker, lyfta henne högt så att hon skrattar, berätta om olika sorters buskar och träd (mest påhittade grejer för jag har verkligen ingen aning om vad som pågår i den lokala floran). Vi har också varit på en utställning med original-litografier av de mest kända konstnärerna, hon gillade Kandinsky men dissade Chagall, fast bäst var buketten med gerbera på bordet.

Har också påbörjat en liten bok som jag ska ge till mannen på lördag för då firar vi vårt tioårsjubileum. Han ska röva bort mig och monstret till okänd ort, mighty exciting. Har fått strikta order om att inte kolla hans inbox så jag antar att det rör sig om någon sorts bokning.

• Lapinette

Det blev trevligt igår! Dock ingen liten diamant men väl en make som hade lagat god middag och stod med en fördrink i högsta hugg när jag kom innanför dörren efter ett hårt step-pass. Och självfallet blev det Pol Roger till maten vilket som vanligt smakade utsökt. Satt länge vid matsalsbordet och pratade minnen och skrattade högt åt hemskheter vi gjort, typ att jag (ursäkta mig) spydde upp den dyraste middagen vi ätit etc. (för er som undrar så var det en nyårsafton i Cannes som vi firade ute och det blev lite väl mycket alkohol).

Gemma - gratulera maken till intervjun!!! Om han skulle få jobbet (vilket han självfallet får) innebär det en flytt till Paris?

• Izunia

oh Gemma kommer du tillbaka till Europa!? Spännande! Är det nåt du skulle se fram emot?
    Kimonon är helt underbar!

Förhoppningsis.. carpe diem säng! Mysigt! Mina vänner köpte nyss en och de stortrivs! Sover super!

Själv ska jag snabbt iväg till sjukgymnasten innan vi ska på föräldragrupp. Imorgon blir det en härlig pedikyr för mig!!! Längtar så då jag knappt når mina fötter längre...

• Gemma

Lapinette, haha, då får jag toppa med att jag och maken beskådade resultatet från toalettbesöket, morgonen efter vårt besök hos Pierre Gaignaire, det är inte varje dag man får spana in 5000 kronors-bajs.

Alla: Paris - över min döda kropp! Rasistgemma gillar inte fransyskor och utan mina väninnor är livet totalt färg- och meningslöst.

Men YES vi ska flytta från Shanghai innan februari nästa år, det är spikat. Och vi vill och ska till Sverige, å andra sidan är det som sagt lite speciella omständigheter nu med just detta företag.

Lapinette, har ingen aning om huruvida han får jobbet, borde som sagt vara hundra och åter hundra sökande... men vi ska i alla fall fira med det bubbligaste jag kunde hitta i garderoben (lambrusco från Modena) för det är onekligen en flygande start på jobbsökarkarriären!

Alla: Jag har varit såååå busig... och beställt ytterligare två kimonos och en klänning nu, från Lucky Wang. Någon som är förvånad? Det blev en Versailles Nana dress, en blue elephant kimonobody och ytterligare en Sakura Rice kimonobody, allt i stl 12 månader. Blir lagom till vårt Sverigebesök. Det smärtar mig bara att House and Garden-kimonon inte finns kvar längre för jag har fortfarande aldrig sett nåt annat som kommer i närheten.

Min största addiction... är att ha paket som är på väg. Utan åtminstone ett paket på väg är livet tomt och innehållslöst. Eftersom jag som sagt anser detsamma när jag inte har väninnor så har jag hittat den ultimata combon - manhattanväninnan. Vi nätshoppar ständigt åt oss själva och varandra, ofta utan att berätta det för varann (=presenter).

• Gemma

Lapinette igen: MIn man har inte alls samma självförtroende som din man när det gäller jobbsökande, löneförhandlande osv... han är enormt god, ärlig, smart, trevlig osv, men ibland blir han blyg och mumlig och fumlig. det vet han även själv. Så han är inte så bra på att sälja sig, men om intervjuaren är nåt att ha, fattar de att han är en bra person och världens bästa investering för företaget .

• Gemma

...plus att han faktiskt är jäkligt duktig, pratar fem språk (bl a i princip felfri svenska) och har grym meritförteckning. Så han förtjänar absolut ett toppjobb med topplön.

• Lapinette

Gemma - håller tummarna för det är han värd!!! Skrattade ömt åt din beskrivning "blyg och mumlig och fumlig" - låter jättesött! Visst, min make är bra på att komma iväg på intervjuer och sälja sig själv. Han har dessvärre varit så illa tvungen då han blivit av med jobb lite titt som tätt (uppsägningar etc.)

• Gemma

Lapinette: Min man har aldrig riskerat sitt jobb för han har jobbat i samma gigantiska organisation sedan starten, tror han är sugen på attt gambla lite mer nu. Hur går det för ditt företag nu? Minns att det var sisådär för ett tag sedan.

• Lapinette

Gemma - det är fortfarande ganska så kritiskt här. Konsulterna har inte dragit in så mycket pengar och de största jobben ligger i höst så klarar vi bara sommaren är det nog ok. För mig går det faktiskt strålande ! Jag drar in som aldrig förr, vet inte varför men är glad så länge jag har medvind.

Maken vill ständigt byta jobb men det är inte lika enkelt att hitta något som är bättre än det han har idag samt i Stockholm.

Svar på tråden Bekännelser