• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Gemma

Nu har jag lagt in en bild på monstrets nya kimono-body i BT-galleriet också.

• förhoppningsis

GOd morgon

Tack för alla uppmuntrande ord. Det är svårt att hinna träna regelbundet när man kommer från jobbet flera timmar efter att gymmet stängt och att börja laga mat vid 23 tiden känns inte så kul.

Jag grät inte på bröllopet vilket jag var övertygad om att jag skulle göra. Jag övade innan, jag viste att det fanns 3 kritiska punkter då jag riskerade att gråta. Det största var när mannens syskon skulle sjunga i kyrkan så jag insisterade på att få vara med när de övade, då grät jag. Efter att ha hört det ett par gånger så blev jag bara väldigt rörd i kyrkan.
    Det andra var mannens tal och det kunde jag knappast kräva att få läsa innan men han är inte så mycket för känslomässighet inför folk så det gick bra. Blev rörd där med men inga tårar.

Pioner är jättefint! Tycker att era mäns kläder låter väldigt fina, härligt med lite färg. Gillar tanken på både isblått och orange. Mannen hade en handbroderad väst som gått i arv i generationer och som nästan alla män gift sig i i min familj. Den är från 1700 talet eller liknande. Han hade den under vigseln men då den inte går att tvätta åkte den av innan middag och fest och ersattes med en vanlig.

Gemma
    VI får hoppas att miss Ms morgonvana bara är en fas så att hon återgår till att bli sjusovare sen. Det är något med babybjörn som gör att barn gillar dem trots att de tidigare avskytt sjalar och andra bärsystem. Nu sk ajag kika på monste foton

• Gemma

Haha, gud vad söt och juristaktig du lät... "visste att det fanns tre kritiska punkter...". Min man är precis sådär, uttrycker sig väldigt tekniskt, och så är hade han ändå stora, blöta ögon genom hela bröllopet, medan "känslomässiga" G har mycket svårare att gråta, var alltså inte i närheten av att göra det.

• zua

Gemma - Is back!När du inte har skrivit på 1 dag el 2 så är det något som fattas här på tråden.De blir liksom tråkigare utan dig. Den där kimono- bodyn är på riktigt de sötaste jag sett i klädväg!
    Ja, de är klart att jag kan lägga upp en bild på väskan. När jag var i N.Y. letade jag efter likadana jeans som du har men utan resultat, de var slut i min storlek. Allt var så himla billigt, jeansen jag köpte kostade 69 dollar på rean, därför fick 2 st slinka med. Mina redken hårprodukter kostade mellan 10-15 dollar( då får du tänka på att dollarkursen är 6 kr). Allt var så himla billigt. Min miu miu väska va ca:2000 kr billigare än på Nathalie Schuterman.

Ni tjejer som har mig på FB och bor i Stockholm. Om ni vill kan jag skicka en inbjudan till er på en utförsäljning där de kommer att säljas märken som See you by Chloe, Anna Sui, Botkier och vivienne westwood mfl. De kommer att vara 50 - 70% på allt.

• Gemma

Originalrosen: Tycker att det lät som en väldigt ståtlig färgkombination, med allt det där vibrerande orangebruna. Skulle gärna se!

Zua, jag ska bli kompis med dig nu på facebook. Kram!

• Gemma

Fick nyss ett mail av en väninna i bebismammagruppen, som började såhär:

"Great pictures- and what a hotel!!! Little one is really looking sweet and she looks big. But ? sorry to say that- you seemed a bit exhausted, pale and very thin. Like she is sucking it out of you?maybe you already had a cold back then..."

Liksom, jaha. Vad ska jag göra med den informationen? Känner mig oftast riktigt OK numera, MED mina nya kurvor... men sånt gör ju att man lätt känner sig som någon sorts patient.

Det var f.ö. samma väninna som skrämde upp mig efter sitt kejsarsnitt. Ska nog undvika henne, även om det är förrädiskt svårt... hon menar ju aldrig nåt illa med sina "goda råd". Typ... "se till att du inte behöver kejsarsnitt för bla bla bla". Men om nu olyckan är framme?

• Amelle

Gemma ? jag vet inte, men det låter som en person som gillar att trycka ner folk, fast lite på ett välmenande sätt, sådär. Trist! Men ljuvligt söt liten kimono.

Rosen ? håller med om att det låter som en urtjusig färgkombo på ert bröllop. Skulle också jättejättegärna se bilder, men bara om du vill, förstås.

Zua ? om jag vill?! Bring it on!

• Amelle

förhoppning - wow vad häftigt med en väst från 1700-talet! Det måste verkligen ha känts speciellt.

Alla - kanske är det så att man är mer samlad än vad man tror när själva bröllopsdagen väl kommer. Lovar att läga ut bilder sen, så får ni väl se om jag ser ut som en rödgråten tomat med utkletad make up, haha.

• Amelle

Ska snart logga ut från jobbet för att gå ner på stan och möta upp mamma och fästman för ett glas vin. Ska sanningen fram så sitter jag med ett glas vitt bredvid mig just nu, det är ju ändå fredag.

Trevlig helg alla!

• Lapinette

Nååå, vad ska ni göra i helgen??!!

Själv sitter jag här efter 1,5 timmas hård träning på SATS. Snart dags för tvättstugan men sen tänker jag banne mig fixa ihop lite fredagsmat och ta ett glas rödvin och slå mig ned i soffan. Maken sitter på flyget från Tel Aviv och det ska bli så skönt att få hem honom igen.

Har inte planerat helgen eftersom jag knappt har pratat med maken i veckan men jag se fram emot en lugn skön helg hemma. Räknade ut att vi endast varit hemma en helg av de fem senaste. Vill verkligen vara hemma ett tag framöver.

Om vi har tur så flyger vi luftballong på söndag. Det blir i sådana fall tredje gången gillt. Vädret ser ju inte så där jättebra ut men om det blir av så får man väl ta fram vinterjackan och ge sig upp i skyn.

Svar på tråden Bekännelser