• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • zua

Förhoppning - Nu har jag addat dig på FB!

• förhoppningsis

Zua
    vist kan man bli dålig på ett näst intill obegränsat antal bilder i rad, men nu såg det ut som att jag hade en flodhäst under tröjan där min mage borde ha varit...

Amelle
    Bröllopsdagen är helt underbar, passa på att njuta ordentligt! Lite avis på dig som har den kvar.

• Amelle

förhoppningsis,

Jag äter havregrynsgröt med krossade linfrön och äppelmos till frukost, inte GI, men väldigt bra ändå. Kanske kan du köra nåt sånt på jobbet (enkelt med micro) och sedan undvika kolhydrater lunch och middag? Annars: kokta ägg (du kan ju ha med dig hemifrån) med keso och grönsaker.

• Lapinette

förhoppning - tror inte att det är så illa som du själv tror men jag förstår precis känslan. Det jag gjorde förra sommaren (2 veckor i juni) var att jag tog bort all pasta, ris, potatis, allt sött inkl. frukt i två veckor. Man skulle även ta bort alkohol men jag fortsatte dricka vin och gick ändå ned de kilona som jag önskade. Höll mig sedan kvar där ända fram tills i jul fast jag började äta kolhydrater och självfallet någon efterrätt här och där.

Amelle - jag är en riktig blöding, gråter för allt men konstigt nog grät jag inte när maken friade (han är fortfarande besviken) och inte på vårt bröllop. Jag var rörd men aldrig gråtfärdig. Däremot log jag hela dagen...nästan så man hade ont i smilgroparna dagen efter. Vilket datum är det? Påminn en gammal "tant" som mig.

Nej, det bidde aldrig picnic. Aldeles för kallt så jag bestämde mig ett par dagar innan (kollade smhi) och ändrade menyn till något som jag lagar ofta och lätt. Förrätt lite småplock och en drink på meloner, jordgubbar, mynta och bubbel. Sen blev det kycklingfileer med en sås på balsamico, honung, soltorkade tomater och oliver. När den kommer ut från ugnen blandar man i ruccola och serverar med klyftpotatis. Till efterrätt blev det jordgubbspaj under marrängtäcke och Pol Roger som min väninna (som precis blivit med nytt jobb) bjöd på.

• Amelle

Visst är det störigt när folk inte o.s.ar! Håller med, nu har man fått en helt annan syn på det och o.s.ar ju så snabbt man bara kan. Folk har de mest lustiga sätt att göra det på dessutom.

Buketten kommer att bestå av crèmefärgade pioner och dito hortensia, fast sådana som är lite ljusblåtonade i topparna. Jag som egentligen inte gillar blått är förtjust i just den färgen, plus att det kommer matcha mannens bruna kostym med isblått foder och isblå slips.

• Lapinette

Amelle - låter underbart! Ser fram emot att få se bilder sedan.

• Amelle

Lapinette ? vilken smarrig middag! Måste testa den där såsen, den låter ju mumsig. Visst är det underbart nu med alla primörer som man bara vill sätta tänderna i: sparris, späda salladslökar och färsk vitkål, love it!

Den 5 juli slutar jag leva i synd och blir en anständig kvinna, haha :)

• Originalrosen

amelle, det låter jättesnyggt med brudbuketten och blivandes kläder! Min man hade också lite spännande kläder när vi gifte oss, bland annat en orange slips. (Ja, det var snyggt - men attans annorlunda!)

• Amelle

Zua - underbart, tusen tack! Vilka otroligt bra tips jag fått här, Lapinette som är värsta rivieranguiden och så du som har stenkoll på NYC.

Rosen - orange slips är ju skitsnyggt, jag älskar orange och vi var ett tag inne på sådan slips, men när nu kavajfodret var blått så fick det bli det. Man är väl ingen bridezilla heller
    Hur såg du själv ut på bröllopsdagen?

Svar på tråden Bekännelser