• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • förhoppningsis

Lapinette
    Åh vad härligt med all champange, blir superavis! Varför dricker jag så lite champange? Känner igen känslan av att vilja byta ut massa möbler. Fick mail härromdagen att vår byrå vi köpt till sovrummet kommer vecka 20.

Tjejmiddagsplanerna låter kanon, det ska dessutom vara kanonväder på lördag. Ett litet varningens ord bara om Stockholm på lördag, det är QArneVal på lördag så det kommer vara lite kaos när alla studenter + ekipage som drar fram, för att inte tala om alla 100 000 pers som kommer och tittar. Många som picnicar kommer stanna hela kvällen i parken.

FÖr 4 timmars trip, kan du inte ta ne micro semester? Åk till någon stad i närheten, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller liknande, ät lunch, promenera i staden osv.

Zua
    Vad tycker du om Ekerö mot Länna har sett massor med kanonfina möbler på bägge ställena, vill bara kasta ut allt vi har och börja om med allt nytt när jag är där.

Gemma
    Ha det så bra I Bejing! Hoppas ni kommer iväg ordentligt den här gången och får en mysig tripp. Vill se bilder på er vid muren sen!

Izunia
    Vad spännande med ultraljud, kul med bilder till albumet. HUr många har du gjort? Verkligen inte långt kvar nu, hur trivs du med att vara hemma, fast du kanske inte har hunnit vönja dig riktigt än.

• Originalrosen

4 timmars utflykt?

Jag skulle jättegärna vilja åka och dricka kaffe och äta choklad och tårta i Sigtuna. Det har inte blivit av ännu! *ledsen*

www.rcchocolat.se

Jag har ätit hans tårtor och bröllopstårta som han gjort (och lite chokladtryfflar, men skvallra inte). Det är värt en resa, tror jag.

• förhoppningsis

Nu ligger lite Rigabilder på FB

• Gemma

Vräkregn, åska och resnervositet, jag är ju så flygrädd. Men nu måste jag vara vuxen, för den lilla. Ska försöka fiska tag i en taxi, vilket brukar vara nästan omöjligt när det regnar, och stuva in jätteresväskan och den lilla och mig själv. Mannen kommer till flygplatsen... när han kommer. Ringde nyss för att säga att vi saknar honom, han var irriterad och nästan-snäste: "Var det nåt viktigt? Jag är stressad!" Sådär är det jämt när han ska vara borta, i detta fall 1,5 dagar. Då blir det nattarbete och söndagsarbete och hetsarbete, allt för att kompensera synden.

Men ändå - en liten följeslagare med stora, sneda ögon som ler och ler, eller gråter och behöver tröst och värme, samma sak oavsett om hon är i sitt plyschgym eller tiotusen meter ovan jord. Då kan ju ingenting bli riktigt trist eller jobbigt.

Nu ska jag äta frukost och kila över till gymmet. Med två ayier närvarande lär det bli enkelt att packa, i synnerhet som jag förberett en ambitiös - och lång! - packlista.

Kram, G

• Lapinette

Gemma - ha det så bäst i Bejing! Ser fram emot en härlig berättelse när du är åter.

Rosen - Sigtuna är en av de ställen vi har betat av och jag tänkte att vi skulle ta Skokloster + Sigtuna när svärmor är här på besök i juni. Har för mig att vi var inne i den där chokladaffären och köpte glass när vi var där. Ska lägga den på minnet inför nästa besök.

Vi får se vad det blir i helgen. Maken föreslog att vi skulle åka ut till landet (Mariefred), ligga i varsin solstol och läsa en god bok, grilla och sen sova kvar men jag vet inte hur det skulle funka med hans björkallergi?

Tjejmiddagen är på tisdag och just nu verkar det som om det ska bli kallare igen i början på nästa vecka. Tricky det där att planera in picnicar. Eftersom jag planerar att ha fördrink och efterrätt hemma och där emellan gå till den närmaste parken, Vasaparken som ligger typ 50 m bort, så får det väl annars bli picnic hemma vid dåligt väder.

• zua

Lapinette - Din tjejmiddagsplaner låter väldigt nice.

Förhoppningsis - Tycker att både ställena hade fina utemöbler. Fast Ekerö hade ett större sortiment och även vissa saker som var helt fantastiska och kostade därefter. Nu är våran altan inte så stor. Vi köpte 2 mindre fåtöljer och en så kallad solstol/liggstol med ett litet runtbord. Det kostade ca : 17000 kr för allt.

Ok, girls njut av den underbara solen som ska lysa över Sverige de närmaste dagarna! För om några timmar så åker jag till New York! När vi landar så är de bara att svida om för att direkt beges sig till Ciprianis där en vän, som är Usa:s marknadschef för ett känt skomärke ( som nämns väldigt mycket i Sex in the city) Har sin födelsedagsfest.

Kram

• zua

Förhoppningsis - Lite stressad som vanligt! Varför skriver jag i dåtid? Iallafall du fattar ;)

• Lapinette

zua - jag tror att jag i sådana fall läste en artikel om din väninna (m-chef för det där kända skomärket). Ha det så underbart i New York. Är inte ett dugg avis och säkert den enda här inne på tråden som inte har varit där än.

• Lapinette

förhoppning - inser att jag inte har dig på FB... och jag kan omöjligt komma på vad du heter. Hittar du mig? Jag har både Gemma, Izunia, Amelle och Zua.

• Izunia

Förhoppningsis jag har inte riktigt vant mig än. Har varit alltför upptagen. Men imorgon ska jag bara njuta!

Jag har varit på 4 UL nu. De 2 första privat. Men jag ska ju på 1-2 tillväxt ultraljud till. Ett i v.38 och ett i 40 om jag ännu inte fött.

Zua fy vad jag är avundsjuk!! Kan du inte ta med dig lite promotion skor!?? hahaha!!

Amelle.. jag tror inte jag har dig på FB...

Svar på tråden Bekännelser