Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Izunia
jag tror på den 5 juli
Lunchade i solen och drack vin på Grodan grev ture innan jag gick en sväng på stan - gillar halvdagar! Nu är det full fart med packning inför helgen i Riga för i morgon kl 05.20 blir vi hämtade för att åka till Arlanda.
FIrar inte valborg, blev dock medbjuden till en brasa idag men hinner inte dit då jag ska försöka fira en kompis födelsedag ikväll.
Amelle
Jag var på SATS hötorget härromdagen och blev glatt överraskad. Nu är det bara att hoppas att de fixar dushrummen mm på alla SATS när de ändå håller på.
Har inte bott på så många hotel i Stockholm men brunchat och druckit drinkar fast det är svårt att avgöra något om rummen utifrån det. FÖrsöker förtvivlat komma ihåg om det var Grand eller Diplomat som hade minirummen. Lite dimmiga bilder då vi hamnade på efter efter efterfest där med lite nobelpristagare härromåret.
förhoppningsis - Trevlig Rigaresa! Har ni planer eller blir det mer spontant?
Gemma: 2 juli, är 52cm lång och väger 4100g. Och är en kille.
Amelle: 10 juli, en kille på 3700 gram, 49 cm lång.
Förhoppningsis: 5 juli gissar du på kön också?
Vi tar Kön, dag och vikt. Ambitiöst att gissa på längd också! Tänk om nån prickar in alla! hahah!
Jag känner mig inte det minsta tillräckligt glamorös för att överta bondelivet.. Men tack ändå!
Firar inte valborg, men igår grillade vi hos mamma och mannen jobbade, så på kvällen åkte jag och en killkompis is och lyssnade. Jag hatar fulla, äckliga, unga "vuxna" som bara firar sveriges fyllefest nr 1! Dryga som sjutton!
Izunia - Flicka, 5 juli, 52 cm och väger 3900g.
Skulle egentligen på en fest på Djurgårdsrunn och sedan vidare till Utecompaniet. Men jag var alldeles för trött. Det blev thaimat hemma hos några vänner och lite bubbel på de. Fick även se min kompis nya ring de blev 1,5 ct diamant. Fint ska de va;)
Var ute i regnet och skådade majbrasan, lyssnade på sång och tal. Det var första gången på många år och det var väl okej men inget jag kommer att springa benen av mig för nästa år.
Precis på väg ut till torpet, vill önska er alla en riktigt trevlig helg!
Mmm, underbar dag i solen. Eftersom det var nationell helg var luften helt OK dessutom. Gick en promenad på morgonen med babybjörnen + fyllning i den närmaste parken, en trettiotals-park fylld av stora klungor pensionärer som spelade dragspel och sjöng, gjorde qi gong eller dansade på rad till Brittney Spears. Tidiga morgnar dansar de även pardans medan barberare rakar gubbar med kniv på en skranglig pinnstol, på trottoaren utanför. Fast numera går jag aldrig upp så tidigt att jag hinner njuta av just det spektaklet.
Hann hem lagom för att göra i ordning mig innan det var dags för dejt med manhattanväninnan hos pedikyristen med våra små tjejer. Våra män träffades under tiden i lägenheten som paret köpt några kvarter bort från där vi bor. Den kommer att bli sjukt cool, original trettiotal ner till minsta bakelitströmbrytare. Jag fick knallrosa tår; väninnan valde bordeauxfärgade. Sen gick vi bort till en fransk restaurang som har den spöklika förmågan att göra mig, eh, med barn. Jo för två gånger tidigare har jag varit där. Ena gången samma dag som jag plussade, nästa gång satte förlossningen igång en halvtimme efter att vi gått därifrån. Det är också det enda speciella med restaurangen som är dyr, omotiverat snobbig och har väldigt otrevlig personal. Vi kände oss betryckta när vi ätit upp, hur nu det ärmöjligt när man kalasat (nåja) på saker som paté och confit de canard. Åt kakor och drack stooora cappuccinos på favvokaféets uteservering bredvid och genast kändes det bättre. Kom inte hem förrän sent på eftermiddagen och drack champagne från igår (yes, vi firade valborg) medan vi tittade på vårt ystra monsters trevande försök att rulla runt, i sängen. Klockan åtta la vi henne, sen åt vi goda goda rester från igår. För yes, jag har ju världens snällaste monster som varje kväll sitter i sin babysitter och glor på mig medan jag lagar mat, och tuggar på en måttsats, eller vad man nu sticker till henne. Och igår var det som sagt valborg och jag lagade trerätters, krönt av en härligt fyllig bordeaux malbec och Lapinette's syndiga chokladdessert. Så då blev det en och en halv timmes matlagning, utan minsta pip från monstret som glodde särskilt mycket när jag använde elvispen.
förhoppningsis: Vi har dreggellappar men än så länge kommer det bara små sporadiska rännilar så det behövs inte.
I morgon kommer ayin klockan tio, sen ska vi iväg till internationella tennisklubben (vet inte varför det heter så, men de lär ha mästerskapsbanor, hmm) och - spela tennis. Ligger lagom handy på andra sidan gatan. Hur är det med er, har ni också lov? Kram, G
Zua: Går din kompis omkring med ringen i Stockholm? Låter vackert men väldigt uppseendeväckande och osvenskt. Eller... sverige kanske har blingat till sig utan att jag märkt något? I Kina gillar folk såklart att visa upp sin nyrikedom. I vårt område dräller det av Porsche Cayenne, sida vid sida med gubbar på rostiga cyklar som samlar skrot. En och annan hummer ser man också. Nog för att de alltid ser löjliga ut, men med en liten spenslig kines bakom ratten - extra mycket så.
förhoppningsis: Härligt att det äntligen börjar bli bra med ditt jobb. Minns så väl ditt tröstlösa omkringtrampande på intervjuer inför jobb som i alla fall inte kändes rätt, tycker att det är dig så väl förunnat att trivas.
Gemma: 2 juli, är 52cm lång och väger 4100g. Och är en kille.
Amelle: 10 juli, en kille på 3700 gram, 49 cm lång.
Förhoppningsis: 5 juli
zua: Flicka, 5 juli, 52 cm och väger 3900g
förhoppninsis: anledningen till att jag slutar redan nu är för att vi måste gå på mammaledighet 1 månad före due date och sedan har jag tagit ut 1 månads semester nu. Jag är så glad för det beslutet!
Så nu ska jag boka tid för pedikyr, ansiktsbehandling och lite frisör och så. Mellan mina läkarbokningar såklart! haha.. Ultraljud på onsdag...