• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Gemma

Lapinette: Haha, hade aldrig tänkt på det där du skrev om tidiga morgnar. För mig går jordbrukare definitivt bort av den anledningen. Värsta tänkbara yrket för mig.

• Gemma

Eller nej förresten, jobba som socialarbetare, med tungt kriminella eller svårt psykiskt sjuka människor vore mycket värre. Och en väninna jobbade ett tag med barn som hade cancer, hon mådde inget vidare då kan jag säga.

• Lapinette

Gemma - där hittade du ett annat drömyrke jag hade som liten. Jag ville bli bonde!
    - arkeolog
    - konstnär
    - präst
    - bonde

Skulle inte heller klara av att arbeta som socialarbetare. Har en gymnasiekompis som gör det idag. Hon har bl a tagit hand om barn som hamnat snett eller har missbrukande föräldrar. Vet när hon sommarjobbade på ett ställe och både fick ta emot stryk och sen brann hela stället upp! Skulle inte klara av det psykiskt men samtidigt måste det vara en härlig känsla att kunna hjälpa andra. Överhuvudtaget är jag inte någon "hjälpande hand" person.

• zua

He, he! Jag är nog raka motsatsen. Min dröm är att eventuellt öppna ett hem för tjejer som har hamnat snett.

• Lapinette

Beundrar folk som orkar jobba med att ta hand om andra!

• Gemma

Lapinette, varför i all världen vill du bli präst? Och de om några gillar väl att hjälpa andra..? Min pappa brukar tjata om att han gått i katolsk prästskola, och han tycker framför allt själv att det är lustigt eftersom han gärna ser sig som en enfant terrible, tillika kvinnotjusare (skitlöjligt, jag vet).

Zua, om jag på allvar trodde att jag kunde hjälpa någon så skulle jag antagligen göra det. Men det troligaste vore att jag själv började knapra valium eller nåt... och tjejerna skulle antagligen bli om möjligt ännu mer uppfuckade.

Drömyrkena som liten var, ahem, mjölkbonde och veterinär. Lite senare, journalist.

• zua

Jag har ju aldrig haft jobb där man hjälper andra människor. Fast jag har haft sidoprojekt som har inneburit de.

• Gemma

Värsta tänkbara yrket när man gick typ högstadiet och gymnasiet var... lärare. Man ville ju bara bort, bort, bort från skolan.

• Lapinette

Jag tyckte det var så fridfullt i kyrkan och så var jag intresserad av religion. Min favoritbok var en med bibliska berättelser. Så i skolan när vi väl fick religion satt jag och rättade läraren när han sa fel ... en sån där elev som man bara hatar.

Observera, mitt drömyrke av idag är inte präst.

• zua

Shit, ibland skriver jag verkligen som en kratta. Fast det är väl de som är härligt med BT. Inga pekpinnar.

Gemma - Jag har en tendens att nå ut till unga tjejer. Fråga mig inte varför..
    När jag var yngre ville jag 1. Hjälpa barnen i Afrika 2. Arkeolog 3.Advokat

Svar på tråden Bekännelser