Bekännelser
Kom till mamma.
Kom till mamma.
Zua - sånt är nog jätteskoj men jag skulle föredra att göra det tillsamman med ett gäng. Typ min bror + hans kompis som är jätteintresserade av matlagning. Vi 3 par borde hyra in en kock, var i det största köket (hos min bror) och ha en helkväll med matlagning och goda viner.
Lapinette - Jag förstår att man vill vara fler, om man själv ska vara med och laga maten. Har tidigare aldrig använt rent a chef. Men när vi har använt oss av en privat kock så har det varit i både större och mindre sällskap. Och då har vi inte varit med och lagat maten utan kocken har fixat allt.Kan verkligen rekommenderas!
Var på en tillställning ikväll, releasen av den nya tidningen Passion for business. Det är så kul att träffa så många coola/smarta kvinnor på en och samma kväll! Oftare tack.
Nu är det väl dags att somna in.
Kram
Här var det snurr på tråden!
Har precis gått upp, dricker, ja ni vet, och äter, ja ni vet, och, ja ni vet vem ligger i sin vagga och gör knäppa ljud under sin mobil. Ni vet vad skiner igen och om någon timme kommer ni vet vem för att passa ni vet vem så att jag kan åka till ni vet vad och hämta ni vet vad. När jag kommit hem ska jag stoppa ner ni vet vem i ni vet vad och rulla bort till närmaste ni vet vad och sätta mig med min ni vet vem och äta ni vet vad. Sen ska vi ta en härlig ni vet vad i ni vet var, med ni vet vem nerstoppad i ni vet vad, framåtvänd för det föredrar hon framför att sitta mage mot mage på mig.
Kan inte låta bli att förundra mig över att varje morgon känns som en oöppnad födelsedagspresent, trots att man alltid vet ganska exakt vad som döljer sig däri. Å andra sidan är det ofta så med mina favoritöverraskningar, att jag själv har valt dem.
förhoppningsis: Känns lite dumt efter vårt barnsnack igår. Jag menar inte att säga att dina väninnor har fel och är dumma i huvudet, jag vill bara inte att du eller någon annan ska gå omkring och tro att livet (med vidhängande toalettbesök) tar slut när man får barn. Det är visst jobbigt ibland, sjukt jobbigt, och det blir mer och mer besvärligt på ett sätt eftersom den lilla, som tidigare var en portabel liten grönsak, får mer och mer åsikter samt väldigt röstomfång för att uttrycka dem! Igår fick vi lämna den trevliga uteserveringen och gå och sätta oss inomhus, i ett mörkt hörn, för att hon vrålade som en besatt. Kanske var hon varm, kanske uttråkad, vad vet jag, men jag kunde inte låta bli att kasta avundsjuka blickar mot det danska paret med treveckorsbebisen som snusade förnöjsamt i sin Babybjörn. Sådär är det enstaka dagar. Men på det hela taget tycker jag att kvoten problem / möjligheter och bra dagar / dåliga dagar är oförändrad sedan tidigare, det är bara orsaken som förändrats. Lägg därtill att det känns som om jag aldrig, aldrig kommer att bli riktigt ledsen igen (om det inte händer henne något). Som jag sa tidigare, till och med magsjukedagen fick en liten guldkant.
Igår kom äntligen vår nya soffa + fåtölj . Har väntat så länge på den så det kändes inte wow utan mer jaha nu är den här. Börjar man bli blasé? Den passar i allafall in och speciellt lycklig är jag över fåtöljen (Smile) som verkligen står helt rätt och blev i rätt färg. Det värsta med att få in nya möbler är att man sedan bara vill byta ut fler och fler. Nu är det vardagsrumsbordet som ser "fel" ut. Nåja, tanken var att vi ska byta ut det men var sak får ha sin tid.
Annars så är det åter en härlig vårdag i Stockholm. Vill absolut inte vara någon annanstans än här just nu.
Glömde skriva att när jag väl kom hem efter mitt pumppass igår så väntade maken med middag och champagne (igen)! Han tyckte att soffan var något att fira. Vet inte hur mycket champagne jag har druckit de senaste dagarna...hmmmm *räknar* ... till lunch i torsdag, som apertif torsdag kväll, till lunch fredag, som apertif lördag kväll och så igår!
Zua - om jag har en kock hemma så vill jag vara med och laga maten och lära mig lite knep. Skulle ha svårt att slappna av och låta honom styra och ställa i mitt kök.
Lapinette - Känner igen mig. Vår nya soffa + fåtölj kom för ett par veckor sedan och jag kände precis som dig. Igår kom våra utemöbler fast den leveransen gick mycket snabbare. Vi stod och valde mellan ett par på Länna möbler/Ekerö möbler i lördags.Dom på Länna hade allt de vi ville ha i lager. Men som sagt nu är renoveringen uppskjuten till juni och dom övriga möblerna som behöver införskaffas köper vi efter.
Zua - nästan hela vårt vardagsrum kommer från Länna.
Lapinette - Våra inköp har varit allt från Room/ Svenskt Tenn/Antikt och lite Ikea på de. Vad skönt de måste vara att hitta nästan allt i en och samma butik.