• Gemma

Bekännelser

Kom till mamma.

• Svar på tråden Bekännelser
  • Lapinette

zua - vi har varit där i omgångar och resten av lägenheten kommer ifrån andra ställen.

• Izunia

Lapinette jag förstår hur du känner med soffan! Så var det för oss också. Först vänta typ 3 månader på soffan sen 7 veckor på bordet.. och så vill man byta allt!!

Idag har vi varit på ultraljud! Den låg och gömde sig med händerna för ansiktet så det var svårt att få en bra bild,men vi fick 2 där man skymtade lite. Ska sätta in dem i albumet. Skönt var också att veta att den verkar normalstor, bara 8% tillväxt och kommer nog att väga runt 3500-3700g. Fast det kan de ju inte riktigt fastställa än. Och vi kunde se lite hår på huvet också! haha.. det har den inte ärvt efter mig!!

• Gemma

Vill också ha ny soffa och champagne. Men jag får vänta tills vi landar - i Beijing! I morgon åker vi, ska vara borta tre dagar.

Izunia, superkul! Man kan se en hel del på ultraljudet. På mostret såg de en massa hår och jättelånga ben, och det stämde när hon väl kom ut. Storleken brukar de inte kunna bedöma innan den kommer ut, det brukar skilja 400g fram och tillbaka.

• Amelle

Goddagens girls!

Håller på att nyktra till efter trerätterslunchen bestående av bland annat ankbröst med primörrisotto och så Valrhonasufflé till efterrätt. Vin till det, mums!

Men nu har jag, som alltid på senaste tiden, sjukt mycket att göra på jobbet. Så jag vinkar lite och återgår till arbetsuppgifterna

• zua

Gemma - Ha de så trevligt i Beijing och se till och drick en massa champagne! Imorgon åker vi till N.Y. och är borta i 6 dagar.

Iza - Vad spännande!

Amelle - Gud, vilken härlig lunch!

• Lapinette

Vinkar tillbaka till Amelle!

Gemma - har missat Beijingresan. Är det ett nytt försök på den som blev inställd pga dimma i höstas? I sådana fall, vad härligt med en tur på muren.

Izunia - häftigt med ultraljud! Överhuvudtaget häftigt att kvinnor (dock inte jag ) går omkring med små liv i magen. Något som tillslut blir en person med eget tycke och smak. Otroligt!

Själv sitter jag och försöker komma på lite roligt till min tjejmiddag jag ska ha i nästa vecka (maken är åter på långresa, Tel Aviv). Funderar på att ta en bubblande fördrink uppe hos oss och om vädret tillåter gå ut i Vasaparken och ha picnic. När det börjar bli lite kylig och maten tagit slut så går vi tillbaka upp för kaffe och efterrätt. Vad tror ni om den idén?

Samt att jag småkikar på en utflykt på lördagen. Måste ha bilen borta från garaget i minst 4 timmar (städning). Funderar på att ta Mälaren runt och stanna på lite ställen utmed vägen. Eller har ni bättre förslag. Har redan betat av en del i Stockholms omgivning och skogspromenader går tyvärr helt bort pga allergi.

• Izunia

Vad härligt med Beijing!! Andas inte in för mkt smog bara!

Ja vi får se hur bönan ser ut när den föds!Kanske med hockfrilla och allt! haha!

Jag vill också ha champange... Gud vad jag ska dricka champange och rödvin när jag fött.. mmmmm..

Lapinette din tjejmiddag låter sååå härlig. Det låter som en superbra idé. Kan tyvärr inte ge tips om utflykter i sthlm..

Jag tycker också att det är helt underligt med ett liv i magen. Jag har en väkdigt stark känsla av att du också kommer att få uppleva det en dag - snart.

• zua

Iza - He, he. Du låter precis som en tjejkompis till mig som är gravid..Hon säger att de första hon ska göra när barnet är fött är att ta ett glas champagne. Måste bara säga att jag fortfarande har lite dåligt samvete att jag inte satte ihop en bättre N.Y- guide till dig. Jag var för fokuserad på att du var gravid och att du skulle dit med din mamma. Och då var jag tvungen att tänka om helt.Ja, ja ville bara säga de.

Lapinette - Kom på en sak. Igår när våra utemöbler kom, så sa budkillen att den sista leveransen var till några i närheten ( de kanske var er soffa + fåtölj)

Mannen är på middag med min mor och bror. Själv ville jag vara hemma ostörd då jag måste jobba undan innan vår resa ( ändå kunde jag inte låta bli att titta in här ;))

• Izunia

Zua! Jag är så tacksam för den guiden du skickade! Du ska ju inte ha dåligt samvete!

• zua

Okej vad bra sötis! För de var en guide som jag inte riktigt kan stå för..man är ju lite töntig ibland ;)

Svar på tråden Bekännelser