Aquilia skrev 2008-03-04 10:50:27 följande:
Hej,vi gifter oss 16 aug 2009 på Gotland, 3-dagars. Så gott som alla gäster kommer från fastlandet men de flesta vet redan om att vi skall gifta oss där och då eftersom vi bestämde plats och datum när M2b friade. Vi har börjat planera men ej bokat ngt än. Har ett bröllopskonto där vi kommit en bra bit på väg, vilket är skönt för då behöver vi inte spara så mkt per månad utan kan fortsätta leva även fram till bröllopet. I helgen köpte vi en vacker pärm för att kunna organisera alla papper, idéer m.m. förutom excel-filerna jag har skapat den här veckan när jag har varit ledig från plugget. Känner mig lite "besatt" av planeringen, nästan som att det är den här sommaren och inte nästa, men jag vet samtidigt att jag inte kommer ha allt för gott om tid framöver att lägga just på grovplaneringen. Dessutom finns det tid att prova olika idéer, framförallt för att se om de är realistiska jag har en förmåga att spruta ur mig upptåg och förslag men samtidigt en obotlig tidsoptimist vilket många gånger leder till enorm tidsbrist Nu kan vi testa i lugn och ro, men kanske ha en massa skoj på vägen, för det är just det som planeringen skall vara - skoj
haha det låter som att du skriver om mig.. jag är en sann tidsoptimist i vanliga fall men nu planerar jag för fullt och man kan verkligen tro att bröllopet äger rum nu i sommar. Hur ska man orka och ha tålamodet att vänta så länge?! :) Jag har ett worddokument där jag sparat alla tips och idéer, sen ska vi på två bröllop i sommar och då tänkte jag passa på att kolla vad som var bra och mindre bra, vad man ska tänka på osv. :) Jag tror det är bra att va ute i god tid, och som du söer: Det ska va kul!