• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • April2oo9

Okej :) Ja vra favoritfärger skär sig ganska ordentligt (rosa och blått). Så vi kör på silver, vitt och svart.

brud2009 skrev 2008-03-25 23:29:08 följande:
    Ja, kyrka och lokal blev ju bokat idag. Nu är det liveband och fotograf som står näst på tur att hitta. Klänning får vänta ett bra tag till då jag har ett antal kg som ska bort!!! Men ska sakteligen börja med våra "save the date" kort som ska skickas ut tillsammans med julkorten. Allt kommer vara hemligt tills dess, så det är vårt sätt att berätta för alla samtidigt! Vi ska också ha ca 60 gäster, så jag räknar med många pysseltimmar. Har tänkt att vi ska ha färgtema med två eller tre färger. Älskar verkligen mörk mörk röd, men vet inte kan verkligen inte bestämma mig vad jag (vi) ska ha.
  • brud2009

Låter snyggt!
    Jag får fortsätta att fundera, får väl hoppas att vi får lite mer ideér när vi tittar på papper till inbjudningskorten.

• April2oo9

Har du hunnit kika nåt på klänningar än? Har ni valt tärnor och marsalker?

• brud2009

Tärna är vald sen långt tid tillbaka och hon har tackat ja!
    Jag vet på ett ungefär vad jag skulle vilja ha för klänning men det får vänta ett tag till då jag vill gå ner ett antal kg till
    Själv då? Köpte du klänning idag?

• April2oo9

Japp, jag köpte klänningen! Den var lite liten, men min faster ska hjälpa mig att sy om den i bak så den kommer passa perfekt. DEN ÄR PERFEKT!

• brud2009

Åååååååååå vad roligt, GATTIS!!!

• April2oo9

tack :D började gråta och ringde min m2b av lycka när jag hade den på mig.. han sa: "kosta vad det kosta vill, köp den" :D
    är så lyckliiiig

• brud2009

Vad härligt!
    När i april ska ni gifta er?

• Thewedding

Vi har berättat att vi ska gifta oss Vi har skrivit inbjudningarna med vi är inte färdiga med dom. Nu håller jag på med festprogram och sen blir det placeringskort.

Inom kort ska vi boka kyrka, wärdshuset och fotograf.

Klänningen blir nästa år då jag vill gå ner i vikt innan.

Ska ut och prova vigselring, vi var en snabbis idag men hann inte prova så mycket.

• SweetSun

vi är fortfarande hemliga, iaf för hans familj ;) alla på min sida vet..mest för att jag inte kunde hålla mig , ;) Men när det är exakt ett år kvar då ska vi samla hans familj och berätta....

Bokat och klart är vigselplats och festlokal. Har köpt klänning via nätet som jag inte hört nåt om än (orolig). Fotograf har vi kontakt med men inget bokat.
    Har sett ut vilket material jags ka annvända till inbjudningarna... har just börjat fundera på dekorationer och sånt eftersom vi ska ha temabröllop..

Vissa tycker jag är tidigt ute, men det går ju inte att låta bli!! Det är ju så skoj!

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!