• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • April2oo9

Varför inte? :)
    Hur skulle din bästa vän kunna fira sitt bröllop på ett bättre sätt än att se sin bästa vän gifta sig?

nicenettis skrev 2008-03-25 16:00:07 följande:
    tacknu är det bara att bestämma datum de datum jag vill ha är samma lördag som min bästa vän gifter sig i år så jag vet inte om jag kan ta den
    [/citat]

Jag vill ju göra en dle ändringar, det är dragkedja i bak och ska nog sy om till snörning, visst brukar klänningarna kunna bli lite "större" då?
    brud2009 skrev 2008-03-25 15:56:43 följande:
    [citat]
    april 2009Hoppas verkligen att den är som du tänkt dig. Kanonpris junicenettisGrattis
  • brud2009

Kan bara instämma med april2009, så länge det är olika år ni har

• Thewedding

Här är en till som ska gifta sig 2009 den 29 aug !

Skönt att se att det är fler som planerar så här tidigt

• April2oo9
    Thewedding skrev 2008-03-25 16:48:23 följande:
    Här är en till som ska gifta sig 2009 den 29 aug ! Skönt att se att det är fler som planerar så här tidigt
    GRATTIS :D
  • N A T

Få man va me fast man gifter sig i slutet av maj 2009 ;) eller det kanske räknas mer till våren?

• Mysla

Vi ska gifta oss 11 juli 2009 och jag planerar för fullt!! Kan inte låta bli, det är ju så kul!

• April2oo9

nån av er som har erfarenhet av sömmerskor i sthlm området?

• brud2009

Grattis alla! Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Har ni berättat eller är det hemligt? Vi ska avslöja oss isamband med utskick av julkort (längtar).

• April2oo9

Vi har kommit långt.. Kyrka, lokal och bröllopssvit bokat. Klänning ska jag köpa imorgon eftersom den ska sys om osv. Nu ska vi börja inhandla papper osv till inbjudningskorten som vi ska göra själva :) Blir en hel del och skriva då vi har ett ganska stort bröllop med ca 60 gäster..

själv då?

brud2009 skrev 2008-03-25 18:56:42 följande:
    Grattis alla! Hur långt har ni kommit i planeringen?Har ni berättat eller är det hemligt? Vi ska avslöja oss isamband med utskick av julkort (längtar).
  • brud2009

Ja, kyrka och lokal blev ju bokat idag.
    Nu är det liveband och fotograf som står näst på tur att hitta. Klänning får vänta ett bra tag till då jag har ett antal kg som ska bort!!! Men ska sakteligen börja med våra "save the date" kort som ska skickas ut tillsammans med julkorten. Allt kommer vara hemligt tills dess, så det är vårt sätt att berätta för alla samtidigt! Vi ska också ha ca 60 gäster, så jag räknar med många pysseltimmar.
    Har tänkt att vi ska ha färgtema med två eller tre färger. Älskar verkligen mörk mörk röd, men vet inte kan verkligen inte bestämma mig vad jag (vi) ska ha.

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!