• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • DanKat

Aquilia skrev 2008-03-04 11:01:31 följande:

Ang linneservetter;har haft lite funderingar på att sy själv, hur svårt kan det vara att fålla en fyrkant men när jag berättade för min mamma så höll hon på att trilla av stolen.........tog fram en "gammal" servett som mormor gjort och sa att det tog mer tid än man tror, kanske skulle jag tänka om med tanke på att det finns "fina" engångsservetter..........Hmmm, jag har inte helt övergett idén än men jag kanske borde. Hur som tills jag bestämt mig, var hittar man schysst linnetyg (stockholm) och i vilken prisklass? Någon som vet? Tack för svaret på förhand.
    Det beror helt på hur uthållig du är! Själv är jag väldigt pysslig av mig och har ofta tagit på mig "evighetsjobb" när jag hade slöjd i skolan och så, så jag skulle nog tycka det var roligt att göra något sånt. Men om du är ordentlig av dig (och vill ha fina hörn å så...) så har din mamma absolut rätt, det är mer jobb än man kanske tror från början! Men är du uthållig så tycker jag det är en rolig idé!

Jag har inget tips på nån affär i Sthlm, men jag har kollat på en internetsida med billigt linnetyg. (Tänk bara på att ändra så att priserna visas inkl moms så du ser vad det kommer kosta för dig...)
    www.jonic-textil.se/catalog/index.php&osCsid=e88218f5253f4a1975e782e6359f7f8f
  • ais75

Hallå tjejer! Jag hoppas det är ok att sluta sig till skaran. Har läst en del av inläggen och inser att ni kommit långt i er planering. Själv känner jag mig mest förvirrad. Vi ska gifta oss nästa sommar, är det tänkt, men längre än så har vi inte kommit i planeringen. Just nu känns allt så mycket och stort - om ni förstår vad jag menar- så jag kan bara inte ta tag i någonting. Måste nog smälta detta några dagar till (eller veckor...) innan jag kan ta tag i det på allvar.

Läste att ni var några som läste till lärare. Kul! Måste dock få fråga vad som är så hemskt med AUO2? Ska ta emot en kandidat efter påsk som går sin fjärde termine så jag är bara lite nyfiken.

• April2oo9

grattis igen till oss allihopa :D

• Quicksand

Hej hej

jag gifter mig oxå sommaren 2009.
    Kyrkan är bokad, festlokal oxå.
    Och vi har bestämt cateringfirma oxå.
    Material till inbjudningskorten är klara och ligger bara och väntar på att få bli skrivna i.
    Dekoration är inköpt och klart.
    Servetter med tryck på är klart.
    Vi bestämde oss för att börja inhandla smått och gott redan nu så känns det inte så dyrt

• eveluscious

Hej - får man vara med? Jag och min älskling gifter oss 19/6 2009. Midsommarafton alltså!

Kommer ha ett budgetbröllop för ca. 40st gäster. I slutet landar väl allt på ca. 25 000:-!

• April2oo9

Quicksand:

Vart beställde ni servetter med tryck och vad kostade dom?

• Bluebride

wow, vilken bra summa, får man reda på hur ni fått det så billigt?

eveluscious skrev 2008-03-04 22:15:39 följande:
    Hej - får man vara med? Jag och min älskling gifter oss 19/6 2009. Midsommarafton alltså! Kommer ha ett budgetbröllop för ca. 40st gäster. I slutet landar väl allt på ca. 25 000:-!
  • eveluscious

Känner folk Släkting som är frisör, kusinen är konditor och jag är florist. Och inte att förglömma; mamma är snäll
    Sen är vi studenter båda två så vi är så illa tvugna att ta det budget. Men det kommer bli ett traditonellt kyrkbröllop med släp osv ändå...

Bluebride skrev 2008-03-04 23:40:47 följande:
    wow, vilken bra summa, får man reda på hur ni fått det så billigt?
Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!