Aquilia skrev 2008-03-04 11:01:31 följande:
Ang linneservetter;har haft lite funderingar på att sy själv, hur svårt kan det vara att fålla en fyrkant men när jag berättade för min mamma så höll hon på att trilla av stolen.........tog fram en "gammal" servett som mormor gjort och sa att det tog mer tid än man tror, kanske skulle jag tänka om med tanke på att det finns "fina" engångsservetter..........Hmmm, jag har inte helt övergett idén än men jag kanske borde. Hur som tills jag bestämt mig, var hittar man schysst linnetyg (stockholm) och i vilken prisklass? Någon som vet? Tack för svaret på förhand.
Det beror helt på hur uthållig du är! Själv är jag väldigt pysslig av mig och har ofta tagit på mig "evighetsjobb" när jag hade slöjd i skolan och så, så jag skulle nog tycka det var roligt att göra något sånt. Men om du är ordentlig av dig (och vill ha fina hörn å så...) så har din mamma absolut rätt, det är mer jobb än man kanske tror från början! Men är du uthållig så tycker jag det är en rolig idé!
Jag har inget tips på nån affär i Sthlm, men jag har kollat på en internetsida med billigt linnetyg. (Tänk bara på att ändra så att priserna visas inkl moms så du ser vad det kommer kosta för dig...)
www.jonic-textil.se/catalog/index.php&osCsid=e88218f5253f4a1975e782e6359f7f8f