• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • DanKat
    Buscia skrev 2008-02-19 10:44:31 följande:
    Jag vet inte längre vad som känns rätt, har alltid velat ha vinter för det är så mysigt men samtidigt hade min m2bplaner på att vi skulle bjuda in några kompisar före bröllopet och ta med dem på fiske och sånt kul, men det går inte så bra på vintern...?
    Ni kan kanske pimpla
  • stbm

Hej! här är en till som gifter sig nästa sommar

• Sokkerkakan

Här är en till som gifter sig sommaren 2009.
    6 juni 2009 kl. 15.00 Är kyrkan bokad.

wiiiee..

• Bambo

Va roligt!
    Jag och min m2b ska ner till hans föräldrar i Påsk och kolla runt på lokaler och platser för vår cermoni + fest.

Sokkerkakan skrev 2008-03-03 11:32:24 följande:
    Här är en till som gifter sig sommaren 2009. 6 juni 2009 kl. 15.00 Är kyrkan bokad.wiiiee..
  • bride09

Här blir det bröllop sommaren 09, planerat ett bra tag, men först nu har vi kommit fram till en lösning som vi känner oss nöjda med.
    70-80 gäster, budget är svårt, men helst inte mer än 60 000. Tänkte först att man kan göra det för ca 25000, men nu har vi ändrat planer lite och då blir det svårt att hålla nere kostnaderna.
    Vi tror iaf att vi ska sumpa fotografen, det känns inte som att en fotograf garanterar att man får bra bilder.
    inbjudningskort och tackkort gör vi själva... vad mer?? hmm...

Ja, nu har vi iaf lite tid på oss att försöka skrapa ihop pengar.
    Festen går på 30-40 000. Vi tar en sista minuten resa som bröllopsresa. Jag funderar på hur jag ska göra med smink och naglar, naglarna lackar jag förmodligen bara, fransk lackning. och sminket...jag vill se så naturlig ut som möjligt, är osäker på hur det blir om man låter sig sminkas av någon annan, om man blir nöjd eller inte, om man kanske ska sminka sig själv...
    Blommorna, blir en enkel bukett.

återstår gör kläder, hår och dekorationer. Festhäfte oxå. Annars tror jag att jag täckt in det mesta...

• Buscia

Roliga förlag där..pimpling har jag faktiskt tänkt på själv, skoter är ju lite ohållbart eftersom vi bara har två egna skotrar... Men nu har vi funderat över helgen och jag har fastnat för hans konsept trots allt så nu ska vi gifta oss 25:e juli 2009!!!

• Bambo

Det måste kännas skönt att ha bestämt sig, eller?

• Sokkerkakan
    Bambo skrev 2008-03-03 11:40:28 följande:
    Va roligt! Jag och min m2b ska ner till hans föräldrar i Påsk och kolla runt på lokaler och platser för vår cermoni + fest.
    Vad härligt, hoppas ni hittar nåt!
    Känns skönt att ha bokat så man har ett datum att utgå ifrån.. kommer ni börja handla bordsdekorationer redan nu? Det har nog jag tänkt, så att man sprider kostnaderna.
  • Bambo

Tack det hoppas vi också!
    Vi kommer nog att börja göra det så smått när vi har beslutat lokal/plats, precis som du säger att man kan sprida kostnaderna på det sättet.

Sokkerkakan skrev 2008-03-03 12:52:02 följande:
    Vad härligt, hoppas ni hittar nåt!Känns skönt att ha bokat så man har ett datum att utgå ifrån.. kommer ni börja handla bordsdekorationer redan nu? Det har nog jag tänkt, så att man sprider kostnaderna.
  • Bluebride

jag hoppas jag får ett jobb den här veckan, så då tänker jag resten av året köpa lite på myrorna att ha på borden att göra dekoration av.

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!