• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • Sokkerkakan

hej allihopa! Har tråden dött ut?!

Nu har vi kommit tillbaka från vår resa i Thailand, och vi sydde faktiskt upp både hans och mina kläder där! (Trots att det är över ett år kvar).. jag ska dock gå ner lite så vi sydde klänningen en aning tight, kanske måste den sys in med ändå.. och svärmor ska sy på broderier/pärlor och så har jag beställt en underkjol till den. Finns bilder i galleriet, men som sagt är den inte klar än. Vad tycker ni?

Bilderna på sambon är till för att visa västen, självklart ska han ha vit skjorta under på självaste bröllopet.

Så här långt har vi kommit i planeringen:

- Bokat kyrka, 090606
    - Bestämt färgtema - creme, vitt och vinrött.
    - Sytt upp sambons kostym och min brudklänning.
    - Bestämt lokal som vi får gratis genom svärmors jobb.
    - Skrivit gästlista
    - Köpt löpare i thaisilke/bomull, som ska fungera som center till dukningen. Tänkte ha vita dukar och sen de här löparna i mitten, de är creme och vinröda.
    - Tittat och hört oss för om transport från kyrkan till lokalen.
    - Bestämt oss för att vi troligtvis kommer laga egen mat och har samlat massa bra bufférecept.
    - Bestämt att min mamma fixar min håruppsättning (hon har jobbat som frisör) och att min syrra sminkar.
    - Bestämt mig för att det troligtvis blir vinröda kallor i buketten.

Ja, jag tycker vi har gjort en hel del..känns skönt att sprida ut kostnaderna och redan handla saker nu, känns inte lika dyrt då.

• nicenettis

jag har nästan bestämt klänning men vågar inte beställa den än för jag ska försöka gå ner 20 kg till till nästa år. vi vet vem som ska fota och vilken dag sedan vet jag vilka tärnor jag vill ha men har inte frågat de än har sett ut klänningarna och vet hur mina bommor ska se ut ska boka kyrkan så fort vi bestämt oss för vilken en som vi döpte sonen i eller en som är näre hemmet det är frågan

• Fröken blir fru

Hej!
    vi planerar också att gifta oss under 2009, troligtvis augusti. Vi har inte planerat så mkt. Kollar mest runt, men ska snart bestämma vilket datum det ska bli och sedan kan allt sätta igång.
    Det som jag hakat upp mig på just nu är klänning. Vet inte om jag vill ha kort eller lång klänning.
    Vi har annars kollat upp några ställen där vi vill ha festen, men inte bestämt oss ännu.

• April2oo9

jag vill ha mellandagsrea NUUU :-P

• Plummis83

Gifter oss i juli 2009!!

Kyrkan är bokad
    Lokalen ska vi kolla på ikväll men blir troligtvis den
    Min mamma ska sy min klänning :)
    En kompis som har egen blomsterbutik ska fixa blommorna
    Drickat ska inhandlas i Tyskland
    Tärna är tillfrågad och sagt ja :)
    Toastmaster å Bestman ska bli tillfrågade innan sommaren.

För övrigt har jag bara kollat en hel del i tidningar å på nätet och verkligen njuter av all planering osv!!

Räknar med att bli runt 90 pers + barn. Långväga släktningar så kan inte tänka mig att de ska behöva lämna barnen hemma då.

Längtar till min stora dag tillsammans med min blivande!!

• Nalle Puh 40
    SweetSun skrev 2008-04-02 09:45:37 följande:
    nån mer än jag som håller på att boka fotograf så här tidigt..?
    Har börjat att titta lite oxå
  • DanKat

Hehe, vi beställde våra ringar förra veckan (alla tre på en gång eftersom jag tycker det är viktigt att mina två verkligen passar ihop ), och när hon som jobbade i affären skrev ner vad vi skulle ha ingraverat så höll hon på att skriva fel år i vigselringen... hon tog väl för givet att det var i sommar vi ska gifta oss, är nog inte så många som är så pass tidiga med att köpa vigselring

• Tant Doris

Nalle Puh 40 skrev 2008-04-22 18:56:48 följande:

Har börjat att titta lite oxå
    Vi har träffat fotografen vi vill ha men inte bokat än. Passade på att fråga samtidigt som vi fotade yngsta sonen när han blev ett år nu i april.
  • Sokkerkakan
    DanKat skrev 2008-04-22 19:13:31 följande:
    Hehe, vi beställde våra ringar förra veckan (alla tre på en gång eftersom jag tycker det är viktigt att mina två verkligen passar ihop), och när hon som jobbade i affären skrev ner vad vi skulle ha ingraverat så höll hon på att skriva fel år i vigselringen... hon tog väl för givet att det var i sommar vi ska gifta oss, är nog inte så många som är så pass tidiga med att köpa vigselring
    hehe vad kul.. jag skulle också vilja titta på ringar, men då skulle väl sambon tycka att jag va knäpp. Själv har jag redan en förlovningsring, och är lite orolig att det kommer vara svårt att hitta en som passar...
  • Juni2009

ojoj, vad kul många ska gifta nästa år...

Vi har bokat kyrka...

Det var det enda vi har gjiort.

Men visst vi har pratat om färgen,vem ska vara tärnor+bestman o toastmadamer.

Även ringar har vi pratat om.
    Ska köpa dem nu till sommar.
    Sen när det gäller klänning ska jag titta runt på internet även ute på butiken.
    Vi vill ha 3e barn redan nu (är inte gravid just nu) så det är inte ide att köpa känning iår så vi vänta med det tills nästa våren.

när det gäller prästen...vi vill ha en som inte tillhör vår församling men får ha honom hit o församlingen betalar hans resa o boedne men han tackade nej pga han har fullt upp.
    SYND SYND!!!!!
    Så vi ska fråga en annan så vi få se när vi träffar honom.
    Hoppas bara att han tacka JA!
    Annars vet jag inte vad f-n vi ska göra!

Ähh skitsamma.. det ordnar sig säker ändå till sist!!!

Tusen "lycka till"-kramar till er som planera inför bröllopet!

• AnAngel

hej hej,
    vi ska ha vårt bröllop i april -09 är de tänkt... är i full gång och leta ngn fin lokal, ska kika på några till helgen... ska bli kul... sen kikat lite på mat etc... men inte bestämt ngn specifikt än...

• April2oo9

det är så spääännande, sitter med en hög bröllopstidningar o bara läääängtar

• Tant Doris

Nu har jag varit och provat ringar en första gång. Är lite inne på Schalins Exklusive Turin men jag lär väl hinna ändra mig ett antal gånger om jag känner mig själv rätt

• RosaPärlan

Alla är så grymt flitiga!! =) Själv har vi kommit så här långt o vi gifter oss i augusti:

Klänning köpt
    Tärnor o klänningar utsedda
    Näbb (vår son)kläder utsedda
    Färgtema, rosa, lila, lime o glitter
    Festlokal/vigselplats har vi tittat på men ej bestämt
    Svit till bröllopsnatt utsedd men inte bokad
    VF utsedd men inte bokad
    Bestämt att det blir buffemat
    Alkohol köps i tyskland
    Gästlistan skriven
    Inbjudningskort köpta
    Dekorationer har jag tittat runt på

....ja, sen återstår bara resten!!! *hahaha*

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!