• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • Bambo

Om allt går enligt plan gifter vi oss 27/6 -09 i Västervik, men vi bor och planerar från Stockholm

• April2oo9

nej, med tanke på att jag inte har kunnat börja jobba än då jag fick bebis innan studenten så har jag inte så hög mamma penning. Och min m2b ska antagligen börja plugga i mars. Kommer han inte in så måste han skaffa jobb och hej och hå. Nu kör han på ströjobb. Vi vill vara ute i tid så vi har råd med allt och slipper ha ett billigare bröllop än vad vi vill samt slippa be gästerna betala för maten istället för presenter.

augustibrud08 skrev 2008-03-03 19:08:28 följande:
    Ni är ju verkligen ute i god tid. Se till så ni inte tröttnar längs vägen bara
  • Bambo

Längst Hagsätra linjen, du då?

April2oo9 skrev 2008-03-04 10:09:55 följande:
    oh :) vart i stockholm?
  • April2oo9

Järfälla :) Hur kommer det sig att ni ska gifta er i Västervik?

• Bambo

Min m2b kommer därifrån, både han och jag tycker att det är jätte vacket där nere, samt att vi vill vigsel utomhus helst vid havet. Det kan spela även en lite roll att varken han eller jag har några släktingar i Stockholm. Jag har kvar en moster, Farmor och Farfar i Södertälje, alla andra har flyttat eller inte finns kvar.

• Cajsa Magnus

Hej hej...alla 2009 brudar..här kommer en till, en småländsk skånska som ska stå brud den 19 sep 2009...så visst är man ute i god tid...

• April2oo9

Haha :) Ja, jag har aldrig varit i Västervik.. Bara bilat igenom, men det såg fint ut *s*

Grattis Cajsa och Magnus :) Hellre i alldeles för god tid än försent!

• SweetSun

här är en till.. fast vi slår till i maj..räknas det som sommar..? ;)

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!