• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • Aquilia

Japp, förstår precis
    Det kanske tom är lite lättare att kombinera en "rolig" inriktning med bröllops-slutspurten just för att bägge är roligt och man vill göra det, självdiciplinen ökar. Visst kan uppsats vara roligt också eftersom det är ett friare koncept i viss mån men likväl som det är roligt så är det mer självständigt arbete och då tenderar iaf jag att hitta "bra" ursäkter till att det är okej att lägga åt sidan medans en kurs med fast schema håller mig mer innanför ramen, man går på undervisningen och sen tenterar.
    Nu tror jag inte att vi läser samma ämne varför vårt uppsatsskrivande och våra institutioners krav kanske är olika, så min uppfattning utgår från mitt perspektiv
    Vad du än bestämmer dig för så tror jag att det blir bra, just för att du ägnat tid åt att fundera igenom din situation, då brukar man också fatta bra beslut

• Sokkerkakan
    Aquilia skrev 2008-03-04 11:57:42 följande:
    Japp, förstår precis Det kanske tom är lite lättare att kombinera en "rolig" inriktning med bröllops-slutspurten just för att bägge är roligt och man vill göra det, självdiciplinen ökar. Visst kan uppsats vara roligt också eftersom det är ett friare koncept i viss mån men likväl som det är roligt så är det mer självständigt arbete och då tenderar iaf jag att hitta "bra" ursäkter till att det är okej att lägga åt sidan medans en kurs med fast schema håller mig mer innanför ramen, man går på undervisningen och sen tenterar. Nu tror jag inte att vi läser samma ämne varför vårt uppsatsskrivande och våra institutioners krav kanske är olika, så min uppfattning utgår från mitt perspektiv Vad du än bestämmer dig för så tror jag att det blir bra, just för att du ägnat tid åt att fundera igenom din situation, då brukar man också fatta bra beslut
    hehe precis så tänker jag också.. jag pluggar till lärare i yngre åldrar. Du då?
  • Aquilia

jurist, så vi skriver bara en uppsats på 20p (30hp)

• Bambo

Sokkerkakan, va roligt att du ska bli lärare!
    Jag med fast till äldre elever, pluggar till gymnasielärare med ämnena samhällskunskap och religion.

• Sokkerkakan

Aquila: Vi skriver också bara 20 p (30hp).
    Bambo: jasså vad kul! Också här i Stockholm?

• Bambo

sokkerkakan: Japp, härliga Stockholm. Jag har skrivit en på b och c nivå inom statsvetenskap och nu håller jag på med en b-nivå inom religionen som jag inte gjorde när jag läste den kursen. Det var lite andra saker som var roligare då...

• Sokkerkakan
    Bambo skrev 2008-03-04 12:27:30 följande:
    sokkerkakan: Japp, härliga Stockholm. Jag har skrivit en på b och c nivå inom statsvetenskap och nu håller jag på med en b-nivå inom religionen som jag inte gjorde när jag läste den kursen. Det var lite andra saker som var roligare då...
    iih duktig du är.. vilken termin är du inne på?
    då kanske ja kan passa på att klaga på sammanslagningen av lhs och stockholms uni.? :) Jag läser termin 4 nu, det hemska AUO2.
  • Bambo

Jag har typ klar, så jag har inte så mycket med sammanslagningen att göra men en av mina vänner klagar rätt mycket över den.
    Jag vet inte om jag ska beklaga eller inte om AUO2, detta för att jag gick den lite äldre variant så vi hade inte exakt som ni har, våran var inte specillt bra...
    Det enda jag har kvar är b-uppsatsen, sen är jag klar. Så skönt!

Sokkerkakan skrev 2008-03-04 12:32:22 följande:
    iih duktig du är.. vilken termin är du inne på? då kanske ja kan passa på att klaga på sammanslagningen av lhs och stockholms uni.? :) Jag läser termin 4 nu, det hemska AUO2.
  • Buscia

Det är jätteskönt, nu är det ju bara att sätta gång med planeringen. Vi satt och skrev på en gästlista också, hjälp vad svårt...vem ska man bjuda??? Problemet för oss är att vi umgås rätt mycket med min m2bs släkt men inte så mycket med min. Jag tycker också att det är svårt att bara bjuda några ur släkten, tänk om de andra blir sura då!? Men nu är vi igång i alla fall, över hundra pers blev det i alla fall på första utkastet! :)

Bambo skrev 2008-03-03 12:14:21 följande:
    Det måste kännas skönt att ha bestämt sig, eller?
  • April2oo9

Buscia

Oj 100 gäster, mycket jobb :)

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!