• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • Lillstrumpan06

brud2009

Vi har inte prata något än om att skicka ut något "save the date" kort. men jag ska ta upp de med min m2b, med tanke på att vi också som sagt har planerat att gifta oss under semestertiderna.
    Men jag återkommer när vi pratat om de, så kanske jag har kommit på något vi kan skriva
    Har ni planerat mycket än??

• brud2009

Nej vi har inte planerat så jättemkt änn eller planerat och planerat mkt tankar finns det men sen får vi se vad som blir av dem. Men lokaler har vi tittat på. Flera stycken faktiskt fast det blir nog några till innan vi bestämmer oss. Tycker det ska bli skönt att boka lokal och kyrka så man har ett spikat datum.
    Sitter mkt på internet och letar efter bra priser på saker och ting. Själv då?

• Bambo

Hejsan allihopa!
    Det var längesen sist, nu har jag och min m2b varit nere i Västervik och kollat in lite lokaler och platser för både cermonin och festen. Som det ser ut nu så lutar det nog mest åt gränsö slott och då lokalen stallet. Men det är länge kvar än så vi får väl se om vi hittar något annat tills det är dags. Men det känns skönt att ha en form av arbetshypotes !
    Hur går det för er andra?

• Lyrén

Hej alla!
    Vad roligt att se att så många håller på för fullt och planerar. Vi håller också på och planerar och den stora dagen kommer att äga rum på midsommarafton 2009. Känns helt fantastiskt! Vårt stora problem är bara att kyrkorna inte "släpps" förrän i oktober, dvs vi måste vänta ända tills dess innan vi säkert vet om vi får vår drömkyrka. Och detta gör det även svårt att planera festlokal. Suck.
    Annars kommer det att bli dryga 100 gäster.
    När det gäller den ekonomiska biten läste jag någonstans om någon som gjort ordning kuvert för olika ändamål till bröllopet och på så vis gjorde sparandet roligare. Så på torsdag när lönen kommer så ska det läggas en liten slant i klännings-kuvertet.
    Om någon annan ska gifta sig på midsommarafton, hur tror ni att det blir med frisör, fotograf, serveringspersonal och dylikt när dagen är så speciell för alla.

• brud2009

Nu idag har jag bokat kyrka och lokal, känns så skönt och PIRRIGT. Nu är det verkligen på riktigt, den 8 augusti 2009 gifter vi oss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• April2oo9

Grattis :D

Jag ska åka och prova en klänning imorgon :) hittade en ny/beg med lappar och allt kvar för 1500.. så nu håller jag tummarna för att den passar.. så fiiiin

• nicenettis

får jag vara med hör friade på påskafton så nästa sommar gifter vi oss evt juli

• Bambo

Vad roligt! Grattis

nicenettis skrev 2008-03-25 15:40:57 följande:
    får jag vara med hör friade på påskafton så nästa sommar gifter vi oss evt juli
  • brud2009

april 2009
    Hoppas verkligen att den är som du tänkt dig. Kanonpris ju

nicenettis
    Grattis

• nicenettis
    brud2009 skrev 2008-03-25 15:56:43 följande:
    april 2009Hoppas verkligen att den är som du tänkt dig. Kanonpris junicenettisGrattis
    [/citat]
    tack
    Bambo skrev 2008-03-25 15:46:43 följande:
    [citat]
    Vad roligt! Grattis
    tack
    nu är det bara att bestämma datum de datum jag vill ha är samma lördag som min bästa vän gifter sig i år så jag vet inte om jag kan ta den
Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!