• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • DanKat

Jippi!! Jag och min pojkvän var hemma hos min familj i helgen, och jag pratade med prästen i min kyrka då, och vi får ha vår fest där helt gratis!!! (ska ha vigseln i en fin stenkyrka i grannbyn, "min" kyrka är en träbyggnad som vi tycker skulle vara jättemysig att ha festen i ) Jag är så glad!!!

• April2oo9

Jag gifter mig i april 09 :)
    självklart har jag börjat planera. Boka kyrka och festlokal är viktigt att ha i tid. Så nu är jag ute väldigt i god tid :)

När ska ni gifta er?

• augustibrud08

Ni är ju verkligen ute i god tid. Se till så ni inte tröttnar längs vägen bara

• Sokkerkakan

Kan vi inte göra en lista på alla brudar i tråden, 2009?
    Jag gör en här, hoppas det är ok? Så kan ni fylla på med era datum, så kan vi uppdatera och skriva in den lite då och då så vi ser vilka som tillkommit och så?

BRUDAR 2009

JANUARI

FEBRUARI

MARS

APRIL

MAJ

JUNI
    6 juni Sokkerkakan, Katarina kyrka

JULI

AUGUSTI

SEPTEMBER

OKTOBER

NOVEMBER

DECEMBER

• brud2009

8 augusti 2009 alt. den 15 augusti är det dax för oss.
    Har tittat på fler lokaler och kommer förmodligen boka både lokal och kyrka nu i veckan.
    Toasmasters är tillfrågade och klara.
    Hår fixas av tärnan som är frisör
    Blommor hoppas jag att min floristkompis vill göra
    Budgeten ligger på 50000:-, ca 60 gäster det är ju ett tag kvar så listan kan ju ändras lite.

Skönt att börja så tidigt men väntan blir väldigt lång.....
    Eftersom vi ska gifta oss i semestertider kommer vi att skicka ut ett "save the date" kort tillsammans med julkorten och på det sättet avslöja att vi ska gifta oss, men oj vad jag längtar tills det blir avslöjat

• April2oo9

Sokkerkakan.

Vi ska pratas vid med kyrkan imorgon. men antagligen och förhoppningsvis så blir det i Maria Kyrka 18/4 2oo9 :) skriver imorgon hur samtalet gick o vilket datum vi får :)

• Sokkerkakan
    April2oo9 skrev 2008-03-03 21:30:39 följande:
    Sokkerkakan.Vi ska pratas vid med kyrkan imorgon. men antagligen och förhoppningsvis så blir det i Maria Kyrka 18/4 2oo9 :) skriver imorgon hur samtalet gick o vilket datum vi får :)
    jaha vad roligt.. i Stockholm? Den nere vid hornsgatan? Vi tittade på den också, men tillhörde Katarina och blev dessutom "kära" i den kyrkan. :)
  • Sokkerkakan

Jag lägger in brud2009, och April2009 också.

BRUDAR 2009

JANUARI

FEBRUARI

MARS

APRIL
    18/4 April2009, Maria kyrka

MAJ

JUNI
    6/6 Sokkerkakan, Katarina kyrka

JULI

AUGUSTI
    8/8 alt. 15/8 brud2009

SEPTEMBER

OKTOBER

NOVEMBER

DECEMBER

• April2oo9

MYS MYS MYS :D

många stockholmsbrudar?

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!