• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • malous

Haha, nä, så tänker jag inte. Tänkte inte ens att man kunde tänka så ;). Man kan ju bara tvätta dem. Tar inte så lång tid att sy heller men anar att brodyren kommer ta sin lilla stund men det ska min fästman sysselsätta sig med :).

DanKat skrev 2008-02-18 14:56:16 följande:
    Hmm, jag har funderat lite på det där med linneservetter... Det vore typiskt mig att sy såna till över 100 gäster eftersom jag är väldigt pysslig av mig och ofta börjar (och även slutför) såna där evighetsprojekt... Det är ju mycket "finare" att ha riktiga linnerservetter, men jag vet inte riktigt ändå, personligen så tror jag knappt att jag skulle våga använda dom! (Pappersservetter slängs ju ändå bara efteråt så då är det ju inga problem...) Tänker andra likadant som jag eller vill "alla" hellre ha linneservetter? För jobbet med dom är ju som sagt inget som avskräcker mig, jag skulle tycka att det vore rätt kul att sy dom.
  • malous

Färgtema: champagne och pistage
    Festtema: persiskt möter Dalarna
    Övrig stil: prio på gästerna och dresscode mörk kostym

Bambo skrev 2008-02-18 15:29:00 följande:
    Hur tänker ni kring färgteman? Eller stil på bröllopet?
  • malous

För mig fanns bara sommaren om vi skulle gifta oss i Sverige men alla är ju olika. Lillasyster vill ha vinterbröllop exemplevis.

Buscia skrev 2008-02-18 15:45:17 följande:
    Hej! Vi har också så smått börjat planera för bröllop 2009. Vi ska gifta oss i arvidsjaur men jag vet inte om jag vill ha vinter eller sommarbröllop. Tydligen är det jag som ska bestämma det eftersom det är viktigast för mig. Vinterbröllop har ju alltid varit en dröm, men sommar är ju enklare eftersom jag är lärare och ändå ledig hela sommaren...? Vad tycker ni?
  • Pingst09

Jag (observera JAG) har inte planerat något speciellt ännu. Inte mer än att det blir omkring 60-70 gäster och att jag nog vill ha buffé just för att slippa serveringspersonalkostnader. Lokal hade jag bestämt, finns en jättebra och fin här på orten där man sitter och äter på en jättestor inglasad veranda. Fast det är mer som en utbyggnad på själva byggnaden numer... Nackdelen är att med så många gäster måste man duka ett enda långbord och det tycker jag blir lite trist. Och alla ser inte om nån står i portalen och håller tal el dyl.

• Pingst09

Håret har jag min frisör som gör. Hoppas jag i alla fall. Vi är typ kompisar genom min syster så jag tror i alla fall att hon skulle bli glad åt att göra uppsättning och smink plus att jag nog får ett bra pris på det med

• Pingst09

Har varit på dåligt humör hela kvällen nu så nu kanske sambon vill muntra upp mig genom att prata lite bröllop!

• Bluebride

här går det inget vidare, då jag inte hittar någon bra lokal t o börja med. Verkar som många av mina drömmar går i stöpet.

• Saxiquine

Vi har precis börjat planera också.
    Friade till min karl på alla hjärtans dag och fick ja.

Vi kommer vara ca 65 personer, men vår budget har redan hamnat på ca 70.000.
    Kan bli något mer eller något mindre när det väl är klart.
    Skall försöka begära in offerter från både festlokaler och catering och sitta och jämföra priser + vad man får i priset.

Har turen att känna folk som kan sy billigare åt mig, fixa hår och smink, samt fota och ett band till festen som tar en lägre avgift.

Lycka till med planeringen.

Mvh, Lotta.

• Buscia

Jag vet inte längre vad som känns rätt, har alltid velat ha vinter för det är så mysigt men samtidigt hade min m2bplaner på att vi skulle bjuda in några kompisar före bröllopet och ta med dem på fiske och sånt kul, men det går inte så bra på vintern...?

Bambo skrev 2008-02-18 16:00:02 följande:
    Svårt val! Det viktigaste är ju att det känns rätt för dig och din m2b.
  • Bambo

Kan man inte bjuda upp kompisarna när det är vinter och typ åka snöskoter, eller göra något annat man bara kan göra när det är snö.

Buscia skrev 2008-02-19 10:44:31 följande:
    Jag vet inte längre vad som känns rätt, har alltid velat ha vinter för det är så mysigt men samtidigt hade min m2bplaner på att vi skulle bjuda in några kompisar före bröllopet och ta med dem på fiske och sånt kul, men det går inte så bra på vintern...?
Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!