• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • MissieA

Vi verkar endå vara många som har börjat spana ideér redan nu hehe.. Man lär sig av de andra brudarna och får mycket inspiration genom att förlja deras planering..

När ska ni andra börja boka saker och köpa kläder??

• DanKat

Jaaa, visst är det roligt!!! Jag har precis pratat med mamma på telefon och fått en hel del tips om folk som kanske kan hjälpa till med både bukettbinderi, mat och stuga att låna för bröllopsnatten!! Bra med såna kontakter, mamma känner till lite fler talanger än jag där hemma Hon skulle höra sig för med dom ifall de kan tänka sig att hjälpa till med sånt Man kan ju lika gärna fråga tidigt så man vet om de absolut inte skulle vilja, så man kan fundera på andra alternativ i så fall... Kyrka och festlokal (som faktiskt också är en kyrka ) har vi tänkt boka någon gång i vår. Åker förmodligen hem någon helg ganska snart och tänkte prata med prästen i "min" kyrka där vi ska ha festen. Å så får vi väl ringa till prästen i den större kyrkan i grannbyn där vi ska vigas och boka den samtidigt.

• Fåret och Kocken

Vi ska nog boka kyrka snart. Vet vilken vi vill ha och datum så det är bara att boka så ingen hinner före =)

Vet inte riktigt med det här med kläder. Är rädd att man hittar den perfekta och sen inte kan ha den när det är dags... men titta kan man ju *Ler*

• Bluebride

jag har min klänning och eftersom jag köpte den för stor så gör det inget om jag ändrat i omfång

• malous

Vi ska också gifta oss 2009. 1 augusti i södra Dalarna. Det är ändå rätt många 2009:or på det här forumet som har planerat åtminstone sedan i somras :).

Vi ska ha champagne och pistagegrönt som temafärger. Persisk mat. Mörk kostym som klädkod. Klänning, frack och tyg till linneservetter och tärnklänningar har inhandlats. Lokal och fotgraf är bokat.

• Fåret och Kocken
    malous skrev 2008-02-16 20:42:10 följande:
    Vi ska också gifta oss 2009. 1 augusti i södra Dalarna. Det är ändå rätt många 2009:or på det här forumet som har planerat åtminstone sedan i somras :).Vi ska ha champagne och pistagegrönt som temafärger. Persisk mat. Mörk kostym som klädkod. Klänning, frack och tyg till linneservetter och tärnklänningar har inhandlats. Lokal och fotgraf är bokat.
    Låter som om ni kommit ganska långt!

Här känns det som om man är ensam om planerandet. Min m2b tycker att det är så långt kvar. Fast jag vet att han planerar för sig själv
  • malous

Mm, vi har så mkt med skola och jobb att vi aldrig skulle hinne om vi inte hade börjat planera så tidigt. (Eller jo, men då skulle vi få offra betyg eller vissa jobb).

Haha, men det är ju bra att han planerar för sig själv iaf! Tror nog att de flesta gott och väl hinner planera ett bröllop på ett år :).

Fåret och Kocken skrev 2008-02-17 10:24:54 följande:

Låter som om ni kommit ganska långt! Här känns det som om man är ensam om planerandet. Min m2b tycker att det är så långt kvar. Fast jag vet att han planerar för sig själv
  • Fåret och Kocken

Ja det är nog så...

Det är ju halva nöjet att planera tycker jag. Ibland blir jag lite för ambitiös så då får min m2b sakta ner mig lite.
    Men det är ju så KUL!!!

• malous

Haha, ja det är verkligen kul att planera. Sitter och syr linneservetter nu och det blir så fint även om det är lite långtråkigt. Tur att vi sprier ut på det som sagt, annars skulle jag aldrig hunnit en sådan sak!

• Bluebride

jag har ett helsike att hitta någon lokal, tur att man inte ska gifta sig förrän nästa sommar

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!