• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • Pingst09

Här har ni en (två) till som börjat planera lite smått för sommaren 2009. Sa till sambon igårkväll att vi måste ta coh sätta ett datum nu...Men han vill inte det förrän vi båda börjat lyckas gå ner i vikt Jag däremot vill ha datumet som lite press att verkligen fixa det... Hm. Komplicerat.

• sarmarg

Vi ska också gifta oss nästa sommar, i början av aug. Vi kommer att han gäster omskring 60-80 st. Budget ahar vi inte kollat på än... Men vi spar in pengar på sambons kläder i alla fall, då han redan äger en frack. Jag vill ha champagne och grönt, har inte pratat med sambon om det än. Jag vill ha en klänning som är champangefärgad.

Kul att en sådan här tråd har startat!!

• DanKat
    malous skrev 2008-02-17 18:49:25 följande:
    Haha, ja det är verkligen kul att planera. Sitter och syr linneservetter nu och det blir så fint även om det är lite långtråkigt. Tur att vi sprier ut på det som sagt, annars skulle jag aldrig hunnit en sådan sak!
    Hmm, jag har funderat lite på det där med linneservetter... Det vore typiskt mig att sy såna till över 100 gäster eftersom jag är väldigt pysslig av mig och ofta börjar (och även slutför ) såna där evighetsprojekt... Det är ju mycket "finare" att ha riktiga linnerservetter, men jag vet inte riktigt ändå, personligen så tror jag knappt att jag skulle våga använda dom! (Pappersservetter slängs ju ändå bara efteråt så då är det ju inga problem...) Tänker andra likadant som jag eller vill "alla" hellre ha linneservetter? För jobbet med dom är ju som sagt inget som avskräcker mig, jag skulle tycka att det vore rätt kul att sy dom.
  • Zoria

Åhhh vad härligt att läsa! :) Vi ska gifta oss slutet av juli. Vi har det ganska klart för oss hur vi vill ha bröllopet men inte kommit till skott med något ännu. Men vi vet lokaler, svart/vit färgtema, präst, gästlista m.m.
    Har en kalkyl som sluta på ca 100.000:- men ska försöka dra ner på det så mycket som möjligt. Men vi lägger undan 5500:- varje månad för att kunna ha råd.

• Bambo

Hej!
    Även vi ska gifta oss sommar en -09 förmodligen i slutet av Juni, vi har inte riktigt börjat planera än. Men när vi åker ner till killens föräldrar i Påsk ska vi ta med oss kamran och fota några platser och lokaler, samt prata med hans föräldrar om de har några tips på bra ställen i närheten. Hans föräldrar vet inte om att vi hade tänkt att gifta oss där än, vi hade tänkt att säga det när vi kommer ner.

• Bambo

Hur tänker ni kring färgteman? Eller stil på bröllopet?

• Buscia

Hej! Vi har också så smått börjat planera för bröllop 2009. Vi ska gifta oss i arvidsjaur men jag vet inte om jag vill ha vinter eller sommarbröllop. Tydligen är det jag som ska bestämma det eftersom det är viktigast för mig. Vinterbröllop har ju alltid varit en dröm, men sommar är ju enklare eftersom jag är lärare och ändå ledig hela sommaren...? Vad tycker ni?

• Bambo

Svårt val! Det viktigaste är ju att det känns rätt för dig och din m2b.

• DanKat
    Bambo skrev 2008-02-18 15:29:00 följande:
    Hur tänker ni kring färgteman? Eller stil på bröllopet?
    Var det mig du frågade..? (angående linneservetter vs vanliga) Vi har inte riktigt klart vilka färger vi vill ha, utom att vi vill ha ljus orange plus någon/några andra färger.
    Angående stil vet jag inte riktigt vad jag ska säga, men jag är en sån som vill att varje detalj ska vara genomtänkt, speciellt när det gäller dekorationerna och dukningen! (så det är bra att vi börjat planera så långt i förväg )
  • Bambo
    DanKat skrev 2008-02-18 16:10:17 följande:
    Angående stil vet jag inte riktigt vad jag ska säga, men jag är en sån som vill att varje detalj ska vara genomtänkt, speciellt när det gäller dekorationerna och dukningen! (så det är bra att vi börjat planera så långt i förväg)
    Ja det har du ju rätt i att det är tur att man börja planera i tid. :)
    Vi funderar på att försöka att kombinera inomhus med utomhus på något sätt och ha en stil som fungera och binder ihop det. Men jag vet inte, det finns så många idéer som låter bra.
Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!