• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • April2oo9

Sweetsun jag kör i april och jag hänger på ;)

mitt bröllop skulle kunna vara på vintern och det skulle ändå kännas som den vackraste sommardag för mig

• Sokkerkakan

Jag bor i Stockholms innerstad, på söder. Nån mer?

• Cajsa Magnus

Ja inte är det direkt sommar i september heller...men jag hänger på och kör med "sensommaren"..

• Bambo

Inte jag, men tycker otroligt bra om söder.

Sokkerkakan skrev 2008-03-04 10:42:16 följande:
    Jag bor i Stockholms innerstad, på söder. Nån mer?
  • Aquilia

Hej,
    vi gifter oss 16 aug 2009 på Gotland, 3-dagars. Så gott som alla gäster kommer från fastlandet men de flesta vet redan om att vi skall gifta oss där och då eftersom vi bestämde plats och datum när M2b friade.
    Vi har börjat planera men ej bokat ngt än. Har ett bröllopskonto där vi kommit en bra bit på väg, vilket är skönt för då behöver vi inte spara så mkt per månad utan kan fortsätta leva även fram till bröllopet. I helgen köpte vi en vacker pärm för att kunna organisera alla papper, idéer m.m. förutom excel-filerna jag har skapat den här veckan när jag har varit ledig från plugget.
    Känner mig lite "besatt" av planeringen, nästan som att det är den här sommaren och inte nästa, men jag vet samtidigt att jag inte kommer ha allt för gott om tid framöver att lägga just på grovplaneringen. Dessutom finns det tid att prova olika idéer, framförallt för att se om de är realistiska jag har en förmåga att spruta ur mig upptåg och förslag men samtidigt en obotlig tidsoptimist vilket många gånger leder till enorm tidsbrist Nu kan vi testa i lugn och ro, men kanske ha en massa skoj på vägen, för det är just det som planeringen skall vara - skoj

• Aquilia

Ang linneservetter;
    har haft lite funderingar på att sy själv, hur svårt kan det vara att fålla en fyrkant men när jag berättade för min mamma så höll hon på att trilla av stolen.........tog fram en "gammal" servett som mormor gjort och sa att det tog mer tid än man tror, kanske skulle jag tänka om med tanke på att det finns "fina" engångsservetter..........
    Hmmm, jag har inte helt övergett idén än men jag kanske borde. Hur som tills jag bestämt mig, var hittar man schysst linnetyg (stockholm) och i vilken prisklass? Någon som vet? Tack för svaret på förhand.

• Bambo
    Aquilia skrev 2008-03-04 10:50:27 följande:
    Känner mig lite "besatt" av planeringen, nästan som att det är den här sommaren och inte nästa, men jag vet samtidigt att jag inte kommer ha allt för gott om tid framöver att lägga just på grovplaneringen. Dessutom finns det tid att prova olika idéer, framförallt för att se om de är realistiska jag har en förmåga att spruta ur mig upptåg och förslag men samtidigt en obotlig tidsoptimist vilket många gånger leder till enorm tidsbrist Nu kan vi testa i lugn och ro, men kanske ha en massa skoj på vägen, för det är just det som planeringen skall vara - skoj
    Jag är precis likadan, min kille blir lite knäpp på mig men jag måste få slänga ur mig massa konstiga och galna idéer för att det ska bli bra tillslut. Jag har ett worddokument som jag sparar allt från eventuell gästlista till roliga saker att föra under dagen + början på tal. Jag har döpt dokumentet till Bröllop fas 0, jag startade det dagen efter vi hade förlovat oss
  • Aquilia

Jo, glömde skriva att vi har en gästlista på ca 70 st och en budget på 50-70 000 kr beroende på vilka val vi gör och hur mkt vi väljer att göra själva. Vi skall ha en buffé och bjuda på allt.

• Cajsa Magnus

skönt att man inte är ensam med att vara ute i god tid med planeringen. Jag har själv ett excel ark med säkert 6 flikar redan. Skriver ner allt och inget.
    Just nu är vi mitt uppe i lokal letandet...kan hända att vi har hittat ett ställe..

• Aquilia

Till Bambo:
    skönt att höra att man inte är helt ovanlig, att det finns fler med filer i datorn och massa idéer redan. Pärm kan jag rekommendera för jag har även hittat bilder i tidningar på olika dukningar, frisyr och annat skoj som jag har satt in så att de inte glöms bort eller slängs för att jag har tänkt "det där kommer jag ihåg...". Sen skall jag skriva ut mina filer så att inte informationen går helt förlorad om datorn kraschar. Hade en incident med en vattenflaska på bordet som föll omkull och en stendöd dator när jag höll på med en hemtenta, inte skoj sen dess är jag lite nojjig och gör ständiga backuper + utskrifter (håller på med en uppsats). Have fun med planeringen

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!