• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • Aquilia

DanKat: Tack söta för ditt tips av sajt, har varit inne på den och tittat lite snabbt och hittade minst ytterligare ett tyg som vi skulle behöva - grymt bra sida. Tack också för att du sa till om momsen, det framgick inte helt tydligt vid prisangivelserna så hade du inget sagt hade jag blivit överraskad vid kassan
    Skall skicka efter tygprover för att se om det är vår färgnyans. Jag förstår vad du menar, snygga hörn kanske inte är ett måste här och nu men sitter man där och håller på så vet jag innerst inne att jag kommer att pilla i det oändliga just för att jag är perfektionist i vissa lägen. Jag är rätt pysslig av mig, gör gärna saker själv om jag kan så det är mer fråga om jag har tiden........det kommer ta mer tid än jag själv tror

• Sokkerkakan
    ais75 skrev 2008-03-04 18:08:29 följande:
    Hallå tjejer! Jag hoppas det är ok att sluta sig till skaran. Har läst en del av inläggen och inser att ni kommit långt i er planering. Själv känner jag mig mest förvirrad. Vi ska gifta oss nästa sommar, är det tänkt, men längre än så har vi inte kommit i planeringen. Just nu känns allt så mycket och stort - om ni förstår vad jag menar- så jag kan bara inte ta tag i någonting. Måste nog smälta detta några dagar till (eller veckor...) innan jag kan ta tag i det på allvar. Läste att ni var några som läste till lärare. Kul! Måste dock få fråga vad som är så hemskt med AUO2? Ska ta emot en kandidat efter påsk som går sin fjärde termine så jag är bara lite nyfiken.
    Det sägs väl att det är den jobbigaste terminen på utbildningen.. man läser fyra 5-veckorskurser på en termin, just nu läser jag utbildning, pedagogik och samhälle; igår, idag och imorgon. Handlar om utbildningspolitik och styrdokument, det är sååå svårt och tråkigt!!
  • Buscia

Jo det blir nog en hel del jobb, men jag är lärare så jag har några veckor ledigt där på sommaren! :) Sen tänker jag försöka börja i god tid med att skriva inbjudningar och sånt. När kan man egentligen skicka ut inbjudningarna? Det är väl bra så tidigt som möjligt eftersom folk börjar bestämma sina semestrar rätt tidigt va?

April2oo9 skrev 2008-03-04 16:38:06 följande:
    BusciaOj 100 gäster, mycket jobb :)
  • Bluebride

just det, kontakter har jag inte många av

• eveluscious

Nej vi har faktiskt en väldans tur! Brukar annars va den som aldrig känner någon som kan fixa....alla andra känner elektiker, snickare osv.

Bluebride skrev 2008-03-05 18:58:55 följande:
    just det, kontakter har jag inte många av
  • sarmarg

Jag har en liten fundering om bröllopsresan. Ni som har barn hur gör ni? Jag har ingen lust att lämna bort dem i minst en vecka. Min sambo hade förslaget att vi själva åker på en långweekend.

• brud2009

Vi tänker skicka ut "save the date" kort fast vi kommer på framsidan skriva "Vi har något att berätta...."

I kortet kommer det finnas lätt info. där man kan anta att det handlar om bröllop. Dessa tänker vi skicka ut tillsammans med julkorten. Detta är inte bara för att de inte ska boka in någon semesterresa just då utan oxå vårt sätt att avslöjat för alla samtidigt

De riktiga inbjudningarna skickar vi ut mot sommaren. Vi ska gifta oss 8 augusti.

• Lillstrumpan06

Ni som ska skicka ut "save the date" kort, vad kommer ni att skriva i dem???

Vi planerar också att gifta oss nästa sommar, p´recis under semestertiderna!

Vill börja planera så mycket, men de känns som om de är så långt i från....

• brud2009

Lillstrumpan06
    Som jag skrev ovan kommer det stå
    Vi har något att berätta.....
    på framsidan.
    I kortet (inte riktigt klart) kommer det så undefär så här
    8 augusti 2009
    -vill vi inte veta av några sem.resor
    -vill vi inte veta av ?????
    Utan det är dagen vi vill dela med Er
    det är dagen vi blir ett
    det är dagen ni ska boka upp nu idag.
    Alla detaljer kommer med inbjudan

Är som sagt inte riktigt klar detta är bara ett utkast, men det blir någe liknande.

• brud2009

Lillstrumpan
    Ska ni oxå skicka ut "save the date" kort? Vad har ni tänkt skriva i så fall?

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!