• Miss Mohlin

Bröllop sommaren 2009..se hit!

Hej alla blivande brudar!

Jag ska gifta mig i Juli 2009 och har lite funderingar. Har ni som också ska gifta sig 2009 börjat planera? Jag tror vi kommer bjuda runt 90 pers. och ha en budget på runt 50-60 000. Är det en lämplig budget? Det som kommer bli gratis är: Bruduppsättning (känner en frisör), sminkning, manikyr, klänning, festlokal. Ge gärna bra tips på hur man kan dra ner kostnaderna lite. Spriten ska vi ta från Tyskland.

Ha de gott!!

/Maria

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!
  • nicenettis

hur långt i förväg kan man boka kyrka och festlokalen igentligen kan man boka redan nu om man ska gifta sig i juli nästa år

• April2oo9

18 april :)

brud2009 skrev 2008-03-26 23:01:26 följande:
    Vad härligt!När i april ska ni gifta er?
  • Buscia

Vi har då bokat kyrka nu i alla fall, gifter oss också i juli nästa år! Det är väl bara bra att vara ute i god tid. Festlokalen väntar vi med bara för att vi inte riktigt bestämt oss och tänker boka den i sommar.

nicenettis skrev 2008-03-27 08:05:46 följande:
    hur långt i förväg kan man boka kyrka och festlokalen igentligen kan man boka redan nu om man ska gifta sig i juli nästa år
  • SweetSun

vi ska till i maj å all var bokat i början på mars; hotell, festlokal, och vigselplats.

• 090704

vi gifter oss också i juli-09 närmare betstämt den 4, jag har nästan all planering klar, vet precis hur jag vill ha det, men det är bara för att jag inte kan tänka på nåt annat!! det är ju så kul! men helt klart är bara bokad kyrka och lokal och det känns skönt!

• SweetSun

nån mer än jag som håller på att boka fotograf så här tidigt..?

• sarmarg

oj, vad ni har planerat mycket redan. Vi har inte kommit så långt mer än att vi ska gifta oss i aug..vet ej vilket datum än..

• April2oo9

När datumet är satt kommer du säkert sätta igång du med

sarmarg skrev 2008-04-02 11:03:40 följande:
    oj, vad ni har planerat mycket redan. Vi har inte kommit så långt mer än att vi ska gifta oss i aug..vet ej vilket datum än..
  • Tant Doris

Ansluter mig till den här tråden

Vi ska gifta oss 090807 och har:

- gjort en preliminär budget
    - köpt brudskor
    - frågat på priser hos florist, frisör och konditori
    - bokat restaurang, väntar nu på ett menyförslag
    - börjat spana på bröllopsklänningar (kräver lite viktnedgång innan jag kan köpa nån)
    - ska träffa fotografen nästa torsdag för att diskutera lite
    - har börjat spana på bröllopsresor
    - har bestämt färgtema (svart och silver) och funderar därför mycket på hur alla trycksaker och dekorationer ska se ut
    - har bestämt en del av musiken till vigseln
    - har bestämt en preliminär vigselplats (utomhus vid två ekar; "mamma och pappa ek" kallas de)

Ingen får veta något innan vi skickar ut inbjudningarna (jan -09, tidigt för att folk ska kunna planera in oss i sin semester).

• Tant Doris

Jo just det, gästlistan är i princip klar också, har tre vigselförrättare att välja på, och solisterna till vigseln är klara (min syster och min bästa kompis, de får sjunga varesig de vill eller inte )

Svar på tråden Bröllop sommaren 2009..se hit!