• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • helene306

Vi kommer landa på på ca 20.000:- för mat inkl dryck om vi tar det här stället som vi vill ha. Jag tycker det är så ofantligt mycket pengar, men då ingår allt! Personal, servering, dukning mm mm mm. De sa ikväll att när vi väl är där efter vigseln ska vi inte behöva tänka på något. Det tycker jag känns väligt bra!

brud080808 skrev 2008-03-06 21:13:17 följande:
    Oj vad ni andra har börjat med många förberedelser, jag som tyckte det var så långt kvar! Ingen vet om våra planer. jag började fundera lite på lokal idag. Har ett ställe jag verkligen skulle vilja vara på, för 40 gäster kostar 3rätters 15800kr, och då vet vi att maten är fantastisk och likaså utsikten. Dryck tillkommer. De kan även ordna med bröllopstårta, vickning, fotograf, musik och underhållning. (Om vi vill). Detta är dock ett hotell/restaurang så vill vi vara särka på att få vara själva kostar det 5000kr extra. Vad tycker ni om detta? Vad kostar det för er? Vi har ingen jättebudget, men jag tror mig kunna köpa en underbar klänning sydd efter mina mått för ca 1500kr, så där sparar vi nog en slant!
  • brud080808

ja det låter väl ändå rimligt tycker jag, skönt att ha allt ordnat med personal, mat och servering. vi tänkte ta ut en kuvertavgift på 250kr/vuxen och 150kr/barn (ca 5-15/18år, inte säkra ännu, de minsta barnen går gratis, det är fyra stycken under 3). Då borde vi få "tillbaka" ca 8300kr om alla kommer. Tycker ni man borde betala de extra 5000kr för att få vara ifred?

• helene306

Har de ingen separat plats för er där då? Varför kommer det kosta 5000:- extra för att få det enskilt? Vi kommer få vara helt enskilt, men om vi vill framåt kvällningen kan vi gå ner och mingla med restaurangens andra gäster och ta del av kvällens tillställnig.

• helene306

Vi kommer förmodlien välja bort bekantas barn, bara vår son och syskonbarn kommer vara med på bröllopt och middagen.

• brud080808

Tja om vi inte lägger till 5000kr extra kommer restaurangen att vara öppen som vanligt, dvs att folk kan komma dit och beställa mat, ta del av vår underhållning etc. (dumt, jag vet). Det kanske inte ryms så mkt mer folk än vi där, men några sällskap får säkert plats. Vi sitter givetvis vid egna vita, bröllopsdukade bord, men inte direkt avskilt från övriga gäster. Håller med om att det var dyrt, men jag måste samtidigt förstå dem, mera matgäster=mera pengar och i augusti är det nog populärt för turister att äta där.

• Brud 080808
    helene306 skrev 2008-03-06 20:18:09 följande:
    God kväll!Välkomna alla nya blivande brudar!Vi är en liten hög som blir gifta i augusti Ikväll har vi pratat med ägaren och kocken vi funderar på att ha festen och det är så fin miljö där! Sambon och jag har kollat lite på priset och ja, det drar iväg om vi vill ha det som vi vill ha det, men som sambon sa nyss: Kan det inte vara värt det? Stället är inrett i gammaldags stil vilket jag älskar, det är beläget vid Göta Kanal och är bara så fint! Tror det blir där som sagt. Nu funderar vi på att fixa inbjudningskort och dela ut dom när vi ska ha gemensam födelsedagsfest den 29/3. Kan det vara något tro? (under förutsättning att korten blir klara tills dess dvs)Har lämnat in klänningen till sömmerskan och jag har handlat Sjuka barn: mindre kul, speciellt när man inte själv är tipp topp! Krya på sig till alla sjukligar där ute!Sonen är bättre, jag är täppt och har tappat både smak och luktsinne.I morgon blir det ev att kolla en gång till på ringen. Funderar på att köpa den redan nu, eller är det dumt?! Jag är velig och tänker: "Tänk om jag hittar någon bättre/finare?" Jag föll visserligen för den här ringen så jag tror ju inte jag hittar någon bättre till detta pris, men samtidigt finns detta "tänk om " skvalpandes i bakhuvudet...... Behöver jag tillägga att jag tänker för mycket och är världens mest veligaste person?
    Jobbigt att du tappat både smak och luktsinne.
    Jag får hem mnin ring i dag. Jag tror att om du är nöjd ska du köpa den. Jag visste direkt när jag såg ringen (i en tidning) att en sådan ska jag ha!
  • Malva m 3

Vi har oxå beställt ringar (är oxå annars en velig person), hittade ringen med stort R, och vill ha en del ändringar på den så det kändes bäst att vara ute i god tid. Dessutom hade guldsmeden 10% rabatt om vi beställde just då, och det kunde vi inte tacka nej till. Blir ju en del pengar iallafall...
    Ringen finns i mitt bilgalleri

Tror oxå att det är bra att när man väl beställt ring inte kolla mer på ringar !!

helene306 skrev 2008-03-06 20:18:09 följande:
    God kväll!Välkomna alla nya blivande brudar!Vi är en liten hög som blir gifta i augusti Ikväll har vi pratat med ägaren och kocken vi funderar på att ha festen och det är så fin miljö där! Sambon och jag har kollat lite på priset och ja, det drar iväg om vi vill ha det som vi vill ha det, men som sambon sa nyss: Kan det inte vara värt det? Stället är inrett i gammaldags stil vilket jag älskar, det är beläget vid Göta Kanal och är bara så fint! Tror det blir där som sagt. Nu funderar vi på att fixa inbjudningskort och dela ut dom när vi ska ha gemensam födelsedagsfest den 29/3. Kan det vara något tro? (under förutsättning att korten blir klara tills dess dvs)Har lämnat in klänningen till sömmerskan och jag har handlat Sjuka barn: mindre kul, speciellt när man inte själv är tipp topp! Krya på sig till alla sjukligar där ute!Sonen är bättre, jag är täppt och har tappat både smak och luktsinne.I morgon blir det ev att kolla en gång till på ringen. Funderar på att köpa den redan nu, eller är det dumt?! Jag är velig och tänker: "Tänk om jag hittar någon bättre/finare?" Jag föll visserligen för den här ringen så jag tror ju inte jag hittar någon bättre till detta pris, men samtidigt finns detta "tänk om " skvalpandes i bakhuvudet...... Behöver jag tillägga att jag tänker för mycket och är världens mest veligaste person?
  • helene306

Idag ska jag till Hallbergs Guld först och titta, har en kupong med 25% rabatt. Titta skadar inte. Hittar jag inget blir det ringen på Albrekts Guld som jag föll för

• brud080808

Godmorgon alla blivande brudar Hur ser era planer för dagen ut?

• jizz
    brud080808 skrev 2008-03-07 08:55:34 följande:
    Godmorgon alla blivande brudar Hur ser era planer för dagen ut?
    Idag ska jag leta långweekend på island!
    Ska se om någon svarat i min tråd.
    Hittade på fritidsresor men en weekend skulle gå på nästan 17000 så känns det helt fel. Kan man ju åka längre och längre bort för samma pengar,.
Svar på tråden 080808