• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • helene306

jizz o brud08: Ja, dessa män De vill så mycket och det är väl fullt försteåeligt, men ibland får man prioritera VAD som är viktigast *hintar på lite annat än renovering * Sambon muttrade även något om att byta kök. Inte mig emot egentligen, men det vi har funkar och han vill riva lite väggar här och var för att öppna upp. Musten går ur mig när han börjar. Jag ser bara allt jobb och det får man ju ta om man vill få det som man vill ha det, men då sambon renoverar får jag sköta markservice och ta hand om sonen, det blir tradigt i längden. Samtidigt vill jag kunna greja och fixa lite också och det går inte så bra med en liten pajsare som måste hållas under kontroll .

• Pearldrop

haha, jag är också i eran sits! Renovering av hus liksom, när man vill gifta sig ;)

Vi sa från början 080808, men liksom, det är det där med sparandet av pengar.. vi köpte ju hund nyss, mer av en slump, för vi skulle inte köpt en vovve förrän om ett halvår, så där kullkastades lite planer.. och nu får vi nog vänta med bröllopet ändå..

men vi har ju faktiskt gott om tid, vi är 22 år bägge två, villa vovve å två bilar... och en studerar och en säsongsjobbar (som kock på orten ,inte saftigt betalt men nära!)..

• helene306

Kan man skriva så här i inbjudan ang present:

"Då vi står inför kommande husdränering önskar vi en ekonomisk gåva före present"

Tror säkert sambon har en synpunkt på min formulering. Jag har gjort en inbjudan på Optimalprint för att se hur det blir och den ska han titta på när han kommer hem för lunch.

Helt otroligt, jag är hemma från skolan och sonen fick vara hemma också, men istället för att försöka läsa lite sitter jag här

• jizz
    helene306 skrev 2008-03-10 11:55:25 följande:
    Kan man skriva så här i inbjudan ang present:"Då vi står inför kommande husdränering önskar vi en ekonomisk gåva före present"Tror säkert sambon har en synpunkt på min formulering. Jag har gjort en inbjudan på Optimalprint för att se hur det blir och den ska han titta på när han kommer hem för lunch.Helt otroligt, jag är hemma från skolan och sonen fick vara hemma också, men istället för att försöka läsa lite sitter jag här
    Jag tror jag kommenterat det innan i annan tråd va?
    Jag tycker den formuleringen är ok. Men jag hade bytt ut ordet husdränering. Vet inte om jag hade velat betala för en dränering Men det är ju bara jag....

Någon som har tips på kortare smekmånad? kanske 3-4 nätter i lyx utan att det är allt för dyrt???
  • Pearldrop

"Då vi står inför kommande husdränering önskar vi en ekonomisk gåva före present"

Det var lite fyndigt ;)
    Vi vill också hellre ha en ek.gåva.. men vet inte hur vi ska formulera oss.. liksom, vi vill hellre ha en del av bröllopet i present, än några saker. vi har ju allt vi behöver (i princip) så att önska sig en matmixer, knivar och en servis känns lite dumt.. möjligtvis en fin bröllopsservis.. men hur gör man då, man vill ju ha den på bröllopet så då måste man ju få den INNAN eller? också vill man j uvälja själv.. så det blir också fel..

Men till det jag skulle fråga EGENTLIGEN: Får man gifta sig en sönda? Om jag inte får 080808 vill jag nämligen ha 23/8 09, vi förlovade oss den 23 nämligen, och det råkar vara en söndag..

• helene306

det har du säkert Husrenovering låter ju bättre, det är sambon som vill ha dränering.

jizz skrev 2008-03-10 11:59:49 följande:
    Jag tror jag kommenterat det innan i annan tråd va?Jag tycker den formuleringen är ok. Men jag hade bytt ut ordet husdränering. Vet inte om jag hade velat betala för en dränering Men det är ju bara jag....Någon som har tips på kortare smekmånad? kanske 3-4 nätter i lyx utan att det är allt för dyrt???
  • helene306

Varför skulle ni inte kunna gifta er på en söndag?? När vi hade dop för sonen gifte sig ett par efter dopet och det var en söndag, det är ni som bestämmer. Vi gifter oss en fredag och mer vanligt är väl en lördag, men då får vi inte datumet. Helst ville jag 1/10 men det är en onsdag och knölar till det både för gäster och för mitt pluggande.
    Om ni vill ha en bröllopsservis innan bröllopet, kan ni inte ha en lysningsmottagning? Det hade man förr och har försvunnit genom året.
    En annan sak som någon svarade på i en tråd är att man kan länka till en bröllopshemsida eller liknande och skriva mer utförligt där vad man önskar sig.

Pearldrop skrev 2008-03-10 12:04:45 följande:
    "Då vi står inför kommande husdränering önskar vi en ekonomisk gåva före present"Det var lite fyndigt ;)Vi vill också hellre ha en ek.gåva.. men vet inte hur vi ska formulera oss.. liksom, vi vill hellre ha en del av bröllopet i present, än några saker. vi har ju allt vi behöver (i princip) så att önska sig en matmixer, knivar och en servis känns lite dumt.. möjligtvis en fin bröllopsservis.. men hur gör man då, man vill ju ha den på bröllopet så då måste man ju få den INNAN eller? också vill man j uvälja själv.. så det blir också fel..Men till det jag skulle fråga EGENTLIGEN: Får man gifta sig en sönda? Om jag inte får 080808 vill jag nämligen ha 23/8 09, vi förlovade oss den 23 nämligen, och det råkar vara en söndag..
  • Pearldrop

Det var många bra tips :)
    Mm, lysning.. kan vara smart, det tåls att tänkas på!
    Men hellre vill vi faktiskt ha "dagen" i present :) Det är ju både för dem (gästerna) och för oss tycker jag :)

helene306 skrev 2008-03-10 12:15:43 följande:
    Varför skulle ni inte kunna gifta er på en söndag?? När vi hade dop för sonen gifte sig ett par efter dopet och det var en söndag, det är ni som bestämmer. Vi gifter oss en fredag och mer vanligt är väl en lördag, men då får vi inte datumet. Helst ville jag 1/10 men det är en onsdag och knölar till det både för gäster och för mitt pluggande.Om ni vill ha en bröllopsservis innan bröllopet, kan ni inte ha en lysningsmottagning? Det hade man förr och har försvunnit genom året.En annan sak som någon svarade på i en tråd är att man kan länka till en bröllopshemsida eller liknande och skriva mer utförligt där vad man önskar sig.
  • Pearldrop

Vilka tider kan vigsel förrättas?

Lördagar (jämna veckor) samt ev. övriga tider.

Stod det på vår kyrka :(

• jizz
    Pearldrop skrev 2008-03-10 12:24:51 följande:
    Vilka tider kan vigsel förrättas? Lördagar (jämna veckor) samt ev. övriga tider.Stod det på vår kyrka :(
    Va väljer kyrkan vilka dagar som är ok? Fattar inte?
    Vi sa att vi ville ha den 8 augusti och så bokade prästen det.
Svar på tråden 080808