• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Brud 080808
    helene306 skrev 2008-03-12 22:02:16 följande:
    Brud 08: Förstår att ni vill kunna roa er och ha trevligt på er dag utan att behöva oroa er för barnen. Enklast är att tilfråga de personer ni har i åtanke. De kanske inte är så pigga på det som du skriver, men man vet aldrig innan man frågat och vet de att det rör sig om er bröllopsdag kanske de resonerar annorlunda?
    Har pratat med båda och en var inte så pigg. Frågade inte rätt ut direkt utan sa att vi hade problem men dom sa inget alls.
    Och den andre försökte komma på andra ideer som vi tyvärr inte riktigt går med på.
  • Brud 080808
    brud080808 skrev 2008-03-12 22:28:20 följande:
    Brud 080808, vi har så gott som samma namn kan bli klart förvirrande
    Ja verkligen!
  • Brud20080808

Hej på er alla glada 080808:or! Har ett par små frågor till er som ska ha barnfritt på er bröllopsdag. Hur har/ska ni formulera(t) er i er inbjudan? Vi har tänkt oss att barn ska få vara med under vigseln om de vill det, men inte under middagen och festen. Bör man skriva någon åldersgräns tex? eller hur gör man?

• Helu

Vi ska gifta oss i Själevads K:a utanför Örnsköldsvik.Min m2b friade på den kyrktrappan i somras när vi var på sightseeing i trakterna.Jag kommer från Övik & min sambo fr Malmö,så det var första gången han var i Övik.Vi bor i Borås men jag har alltid vela gifta mig i den kyrkan.Datumet är 080808, kl 15:00.
    Söker ff efter festlokal.Tror att jag ev har hittat en.

• helene306

Vi har inte formulerat något i inbjudan. Alla våra inbjudningskort blir likadana och överst i inbjudan får vi själva skriva dit namn på de bjudna och i de fall barn är välkomna skrivs deras namn med, annars inte.

Kan ni inte skriva något kort att barn är välkomna under själva vigseln, men middagen hålls barnfri?

Brud20080808 skrev 2008-03-13 10:07:33 följande:
    Hej på er alla glada 080808:or! Har ett par små frågor till er som ska ha barnfritt på er bröllopsdag. Hur har/ska ni formulera(t) er i er inbjudan? Vi har tänkt oss att barn ska få vara med under vigseln om de vill det, men inte under middagen och festen. Bör man skriva någon åldersgräns tex? eller hur gör man?
  • Brud20080808

Jo, det måste väl bli något sånt. Jag tänkte bara att det kanske fanns någon lite finare formulering att använda.

helene306 skrev 2008-03-13 11:02:30 följande:
    Vi har inte formulerat något i inbjudan. Alla våra inbjudningskort blir likadana och överst i inbjudan får vi själva skriva dit namn på de bjudna och i de fall barn är välkomna skrivs deras namn med, annars inte. Kan ni inte skriva något kort att barn är välkomna under själva vigseln, men middagen hålls barnfri?
  • Äntligen är det min tur

Gå in o kolla i mitt galleri på inbjudan. Där fins det om barn.

helene306 skrev 2008-03-13 11:02:30 följande:
    Vi har inte formulerat något i inbjudan. Alla våra inbjudningskort blir likadana och överst i inbjudan får vi själva skriva dit namn på de bjudna och i de fall barn är välkomna skrivs deras namn med, annars inte. Kan ni inte skriva något kort att barn är välkomna under själva vigseln, men middagen hålls barnfri?
  • helene306

Vi löser det så som jag skrev ovan. Andra undringar eller om det krävs förtydligande i barnfrågan tar vi upp i samband med O.s.a. Hade mer problem att formulera present-delen, men det löste sig sen efter lite klurande

Äntligen är det min tur skrev 2008-03-13 11:49:45 följande:

Gå in o kolla i mitt galleri på inbjudan. Där fins det om barn.
  • FruT 080808

Hette ju så lika så jag bytte namn. Hette Förut : Brud 080808 (jag har som har problem att fixa barnvakt)

• jizz

FruT 080808 skrev 2008-03-13 12:51:16 följande:

Hette ju så lika så jag bytte namn. Hette Förut : Brud 080808 (jag har som har problem att fixa barnvakt)
    Vi har också problem med det. Våra söner kommer vara nästan 3 år och minsta 14 månader. Funderar på att redan nu introducera en barnvakt som kommer ha hand om dom dagen B.