• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • maja hed

Vi ska köra alt 2 , men vi ska fixa bord och stolar själva, porslin är osäkert ännu. Tältet får vi hyra med golv för 2000kr mat ska vi ha en kock som kommer och gör på plats 12000 kr plus alkohol. Vi valde det för att det ska bli lätt att gå in och lägga barnen. Vi har bjudit ca 50 vuxna och 10 barn.

• helene306
    brud080808 skrev 2008-03-19 13:28:26 följande:
    Alt. 1 Skulle alltså kosta 17775kr om alla gäster kommer och då är även barnen inräknade, men jag tror att man kan göra en enklare meny för dem (kräftstjärtar till förrätt för en treåring???) vill vi vara själva blir summan 22775kr
    Jag hade kollat annan meny till barnen, satsa på säkra kort och valt alt 1. Men det är jag. Å andra sidan är det både mysigt och smidigt att vara hemma.... Vad hjälpsam jag är då?!

Har fått svar från optimalprint idag. Vi får pengarna tillbaka eller de trycker nya. Har precis hittat en länk i en annan tråd hur man enkelt gör eget inbjudningskort av ett A4 och viker ihop det till ett kuvert, så jag funderar på att inhandla fint papper, skriva ut själv, vira runt band och köra den varianten
    De beställda korten tänker jag ta pengarna tillbaka för.
  • Äntligen är det min tur

Jag skulle också ta alt. 1!!
    Finns det nåt rum som ni kan mysa till åt barnen ?

brud080808 skrev 2008-03-19 13:28:26 följande:
    Alt. 1 Skulle alltså kosta 17775kr om alla gäster kommer och då är även barnen inräknade, men jag tror att man kan göra en enklare meny för dem (kräftstjärtar till förrätt för en treåring???) vill vi vara själva blir summan 22775kr

SUUPERFIN!!!

Jag är i stargroparna för att beställa min nu!
    Får jag fråga vad du fick ge inkl allt porto mm?
    Hur lång tid tog det att du fick den från att du beställde?

Precis sån snörning vill jag ha...

Malva m 3 skrev 2008-03-19 09:37:44 följande:

Tjena tjejer !!Hur går det med all planering ??Själv går det vell sakta framåt, måste nog oxå ta tag i inbjudningskorten snart. Fick iallafall min brudklänning igår, SÅÅ fin !! Beställde den från Millys i Kina. Fler som har beställt därifrån ??Några bilder på klänningen i galleriet, men bättre på min blogg:syskonenT.blogg.se
  • marjadis

Hej, här är en till som gifter sig 080808 i Sthlms skärgård, privat vigselförrättare och sedan hyra av skärgårdsbåt i 6 timmar, ska bli så roligt!

Va härligt med båt. Det var vår första plan men vi ändrade oss. Det kommer säkert bli jättemysigt.

marjadis skrev 2008-03-19 22:04:52 följande:
    Hej, här är en till som gifter sig 080808 i Sthlms skärgård, privat vigselförrättare och sedan hyra av skärgårdsbåt i 6 timmar, ska bli så roligt!
  • sussa84

Vad tror ni om bordsdekorationen som jag satt o pysslade med igår? såg att den var finare idag då rosen hade slagit ut lite mer o blivit större...

• brud080808

God morgon! Det känns som att det lutar till alt ett, jag tror att det går att få tillgång till ett rum åt barnen. Vore ju perfekt om man där kunde ladda med chips, godis, tv, tv spel, filmer och kanske något vanligt spel. Funderar lite över bordsplaneringen (haha, har inte skickat inbjudningarna än men planerar ändå hur gästerna ska sitta, nästa komiskt )och undrar om jag ska placera barnen vid två bord i anslutning till det stora bordet(stora barnen vid ett, mellanstora vid ett och de minsta med sina föräldrar), eller om de ska få sitta med oss. Försöker se det ur deras synvinkel och tänkte att de kanske har roligare utan de vuxna, men oxå att de största kanske har roligast för sig? För hur kul är det för coola 17åriga grabben att sitta med lillsyrran på 8? Poblemet är bara att fundera ut vart gränsen går för stor och mellanbarn. En kille är 12 men jag tror inte han skulle ha kul med de största, men med övriga blir han för stor, vilket dilemma :-P Jag tror att han helst skulle vilja sitta med oss vuxna, han trivs bra där, men då ser det kanske märkligt ut gentemot de övriga. Jaja det var morgonens funderationer!

Btw planerar borden som ett E med 1-2 runda barnbord intill.

• brud080808
    sussa84 skrev 2008-03-20 09:19:40 följande:
    Vad tror ni om bordsdekorationen som jag satt o pysslade med igår? såg att den var finare idag då rosen hade slagit ut lite mer o blivit större...
    Jättefint!

Jättefint. Du hat nästan läst mina tankar. Fast med vit san o diamant ist för pärlan...
    JÄTTEFINT!!

sussa84 skrev 2008-03-20 09:19:40 följande: