• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Pearldrop

Så stod det när jag gick in på deras hemsida!
    Men allvarligt, det måste ju gå att få när man vill tycker jag?
    Får väl helt enkelt ringa dem ochfråga!

• jizz
    Pearldrop skrev 2008-03-10 12:36:35 följande:
    Så stod det när jag gick in på deras hemsida!Men allvarligt, det måste ju gå att få när man vill tycker jag?Får väl helt enkelt ringa dem ochfråga!
    Ja ring vetja! Fråga om datumet är ledigt och om det finns den möjligheten eftersom det då är utanför deras ramar....

Ingen som hade tips på kortare smekmånad?
  • Pearldrop

jizz

första jag ko matt tänka på, weekend i london, paris? nånting sånt!

• jizz
    Pearldrop skrev 2008-03-10 12:55:06 följande:
    jizzförsta jag ko matt tänka på, weekend i london, paris? nånting sånt!
    Jo tänken har slagit mig med. Funderade på barcelona...
  • helene306

Barcelona är jättefint!

jizz skrev 2008-03-10 13:08:34 följande:
    Jo tänken har slagit mig med. Funderade på barcelona...
    Smekmånad har jag inte ens funderat på än. Det bli en liten tripp vi 3 iaf, men vart, det tror jag reseledaren sambo fixar

Nu har jag fnulat lite på inbjudan och kollat så allt får plats, och det gör det! Ville maila in ordern direkt, men än har vi inte fått någon slutsumma från restaurangen där vi tänkte ha festen så vi avvaktar tills vi fått svar ifall det blir svindyrt.

Så här kommer det bli ang min fråga tidigare:
    "Då vi står inför kommande husrenovering samt har det mesta vi behöver önskar vi en ekonomisk gåva före present"

OSA har jag satt datum och våra namn, ingen hänvisning till telenr. Det kan förhoppningsvis de bjudna redan. Egentligen är det smidigare att låta någon annan ta hand om OSA men då vi har detta hemligt tills vi delar ut inbjudan (tänkt att delas ut 29/3) så gör vi så här så länge.
  • jizz
    helene306 skrev 2008-03-10 13:28:12 följande:
    Barcelona är jättefint!
    Smekmånad har jag inte ens funderat på än. Det bli en liten tripp vi 3 iaf, men vart, det tror jag reseledaren sambo fixar Nu har jag fnulat lite på inbjudan och kollat så allt får plats, och det gör det! Ville maila in ordern direkt, men än har vi inte fått någon slutsumma från restaurangen där vi tänkte ha festen så vi avvaktar tills vi fått svar ifall det blir svindyrt. Så här kommer det bli ang min fråga tidigare: "Då vi står inför kommande husrenovering samt har det mesta vi behöver önskar vi en ekonomisk gåva före present"OSA har jag satt datum och våra namn, ingen hänvisning till telenr. Det kan förhoppningsvis de bjudna redan. Egentligen är det smidigare att låta någon annan ta hand om OSA men då vi har detta hemligt tills vi delar ut inbjudan (tänkt att delas ut 29/3) så gör vi så här så länge.
    Den formuleringen låter mycket bättre, tydlig och inte allt för avslöjande
    Ska ni ha någon som ska ha hand om OSA bla är det tänkt?
    Då kan ni ju hänvisa till hemsida i inbjudningen där ni har en kategori som heter exempl "UPPDATERINGAR". Då kan man ju efterhand som man skaffar toastmaster bla skriva ner det där.

Skulle gärna vilja ha lite synpunkter när det gäller barnfritt.
    Vi vill ha det eftersom vi båda känner ha en festfest är mer vår grej. Möjligen att barnen får vara i en annan del av lokalen (beror visseligen på vilken lokal det blir).
    Hur som helst. Om vi ska ha barnfritt hur gör man då med M2Bs syskon som är runt 10 år. Och var drar man gränsen (åldersmässigt)? *funderar*
  • helene306

jizz: Jag har bara skrivit "OSA senast ...... till F eller H. Inget telenr då de inbjudna vet hur de får tag på oss. Eftersom vi har våra planer hemliga så har jag valt att skriva våra namn i OSA. Någon hemsida har vi inte tänkt att hänvisa till.

Barnfritt: Vi har nu bestämt att enbart sonen och syskonbarn får vara med för att undvika stim och ståj (det kommer sonen och kusinerna klara galant ändå alltså 4 barn som ska närvara. i inbjudan skriver vi namn på de inbjudna, är barnen välkomna skriver vi deras namn också. Hur har ni tänkt ha det efter vigseln? Kan inte de barn på runt 10 vara med på vigsel/middagen och avvika när festen tar vid? Vi har ju tänkt att far eller morföräldrarna förbarmar sig över vår son och jag tror inte de är intresserade av att partaja med oss halva natten så tanken är att de åker hem med sonen när de känner att det är dags. Hoppas verkligen detta är ok från deras sida för någon back up-plan har vi inte tänkt på.

• jizz
    helene306 skrev 2008-03-10 14:54:20 följande:
    jizz: Jag har bara skrivit "OSA senast ...... till F eller H. Inget telenr då de inbjudna vet hur de får tag på oss. Eftersom vi har våra planer hemliga så har jag valt att skriva våra namn i OSA. Någon hemsida har vi inte tänkt att hänvisa till.Barnfritt: Vi har nu bestämt att enbart sonen och syskonbarn får vara med för att undvika stim och ståj (det kommer sonen och kusinerna klara galant ändå alltså 4 barn som ska närvara. i inbjudan skriver vi namn på de inbjudna, är barnen välkomna skriver vi deras namn också. Hur har ni tänkt ha det efter vigseln? Kan inte de barn på runt 10 vara med på vigsel/middagen och avvika när festen tar vid? Vi har ju tänkt att far eller morföräldrarna förbarmar sig över vår son och jag tror inte de är intresserade av att partaja med oss halva natten så tanken är att de åker hem med sonen när de känner att det är dags. Hoppas verkligen detta är ok från deras sida för någon back up-plan har vi inte tänkt på.
    Egentligen så hade det varit lättast för barnen att endast vara med vid vigslen för en del. Andra som reser något längre är det smidigast om dom är hemma helt.
    Annars blir det ett himla farande då festen hålls en bit från kyrkan.
    Som sagt möjligen att dom kan följa med och vara i ett annat rum. Funderar i så fall på att bjuda dom på annan mat. I så fall kan vi bjuda fler vänner utan att ruinera oss.
  • helene306

jizz: Svårt..... Finns det möjlighet att barnen är i annat rum och någon har koll på dom så funkar väl det jättebra? Vi väljer bort barn för att vi vill ha det lugnt både för oss och gästerna att njuta av middagen i första hand.
    Vi kommer välja annan mat till barnen. Jag utgår från sonen och han kommer bara peta i den mat vi har valt så vi satsar på säkra kort

• jizz
    helene306 skrev 2008-03-10 15:14:40 följande:
    jizz: Svårt..... Finns det möjlighet att barnen är i annat rum och någon har koll på dom så funkar väl det jättebra? Vi väljer bort barn för att vi vill ha det lugnt både för oss och gästerna att njuta av middagen i första hand.Vi kommer välja annan mat till barnen. Jag utgår från sonen och han kommer bara peta i den mat vi har valt så vi satsar på säkra kort
    Ja precis, jag vill inte behöva tänka på mina pojkar denna dag. Varje minut annars men inte just denna dagen!
    Sen är ju våra söner dom minst av alla barn, som flesta är 5-12