• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • brud080808

Vi hoppas oxå på 080808, sedan får vi se, det är satt preliminärt och vi har fortfarande inte berättat något, men snart så... jag tror vi fixar det på rätt dag

• jizz
    brud080808 skrev 2008-03-10 09:25:16 följande:
    Vi hoppas oxå på 080808, sedan får vi se, det är satt preliminärt och vi har fortfarande inte berättat något, men snart så... jag tror vi fixar det på rätt dag
    Vad är det som skulle göra att det inte blir av? nyfiken igen?
  • brud080808
    jizz skrev 2008-03-10 09:39:10 följande:
    Vad är det som skulle göra att det inte blir av? nyfiken igen?
    Jag hoppas innerligt att det blir av! men min sambo tycker att vi bör spara några år till för att få det perfekt. Vi har varit tillsammans i 8år, jag friade på 8årsdagen av vår första träff den 18/2 och vill gifta mig på 8årsdagen av vårt förhållande som "officiellt" 080808. 8 är vår 2,5åriga sons favoritsiffra, han är även född i månad 8 (dvs augusti). Jag har räknat och tror att bröllopet kommer landa på ca 40000kr, då har jag tagit till lite oxå. Det klarar vi, det är jag övertygad om. Men eftersom han tvekar ang ekonomin (han har sagt JA till giftemål) så har vi inte gått ut med det ännu, vi måste ju enas om datumet. Ska tillägga att han sa ja till datumet först men sedan ville spara mer pengar. På vintrarna har vi det lite knapert pga att jag studerar och han är säsongsarbetare maj-december. Vi har då ca 9000+7800kr/mån. (Vi bor i en eluppvärmd villa, så vi har dyra månadskostnader). Men på sommaren tjänar han ca 23000kr/mån och jag jobbar allt jag kan, men tjänar ca 7000-11000kr. Är vi van att klara oss på mindre under vintern har vi råd att lägga undan på sommaren oxå, tycker jag Dessutom kommer hans kläder bli dyrare än mina jag ska tillägga att jag aldrig skulle tvinga honom!
  • jizz
    brud080808 skrev 2008-03-10 09:55:58 följande:
    Jag hoppas innerligt att det blir av! men min sambo tycker att vi bör spara några år till för att få det perfekt. Vi har varit tillsammans i 8år, jag friade på 8årsdagen av vår första träff den 18/2 och vill gifta mig på 8årsdagen av vårt förhållande som "officiellt" 080808. 8 är vår 2,5åriga sons favoritsiffra, han är även född i månad 8 (dvs augusti). Jag har räknat och tror att bröllopet kommer landa på ca 40000kr, då har jag tagit till lite oxå. Det klarar vi, det är jag övertygad om. Men eftersom han tvekar ang ekonomin (han har sagt JA till giftemål) så har vi inte gått ut med det ännu, vi måste ju enas om datumet. Ska tillägga att han sa ja till datumet först men sedan ville spara mer pengar. På vintrarna har vi det lite knapert pga att jag studerar och han är säsongsarbetare maj-december. Vi har då ca 9000+7800kr/mån. (Vi bor i en eluppvärmd villa, så vi har dyra månadskostnader). Men på sommaren tjänar han ca 23000kr/mån och jag jobbar allt jag kan, men tjänar ca 7000-11000kr. Är vi van att klara oss på mindre under vintern har vi råd att lägga undan på sommaren oxå, tycker jag Dessutom kommer hans kläder bli dyrare än mina jag ska tillägga att jag aldrig skulle tvinga honom!
    OK! Då är det alltså det ekonomiska. Jag håller tummarna.
    Det finns ju alltid saker att spara in på.
    Tänk på att ni kanske får tillbaka på skatten (eller måste betala)
  • brud080808

Japp, jag håller tummarna något alldeles enormt för skatten!! Jag tror att jag ska tillbaka, men man vet ju aldrig säkert...hoppas det kommer snart!! Det känns litegrann som att "efter skattebeskedet", då vet vi. Måste vi betala in mycket restskatt båda två, då får vi nog vänta. Men FÅR VI TILLBAKA, ja då blir det av, inget snack om saken

• helene306

Ekonomin kan köra till det! Håller tummarna här med! Om siffran 8 betyder en del i ert förhållande kanske det är värt att ta denna ekonomiska smäll nu om du ändå räknat på att ni klara det? En annan grej när man säger att man ska spara är att de sparade pengarna kan ha en tendens till att användas till annat under tiden på väg mot sitt "mål" ex bilen går sönder, tandläkarkostnader, husrenovering mm
    En liten tanke bara utifrån egen erfarenhet

brud080808 skrev 2008-03-10 09:55:58 följande:
  • brud080808

ja min sambo vill även prioritera lite husförändringar istället, men åh, det kan vi ta nästa år det är inget akut, bara "skönhetsfel". Dessutom hade vi tidigare sagt att vi skulle låna lite mer (lägga på huslånet) för att renovera huset, och kan vi då spara till bröllopet så kan vi ju ändå låna till huset om vi nu vill det, eh, det blev virrigt, hängde ni med?

• helene306

brud08: Nä det blev inte virrigt, jag förstår precis era tankegångar! Vi håller nu på att renovera tvättstugan och ska fortsätta renovera ett rum i källaren. Vidare ska vi måla väggar och trapp i källaren och lägga golv. Till detta måste/behöver vi dränera om runt huset helst i år, det gjordes sist 1976 så det är dags nu. Sambon har ritningar klara för att bygga ut huset. Så vi har en del framför oss också och bröllop drar ännu mer ekonomiskt, men vi känner att vi vill ta det nu. Jag friade på vår förlovningsdag 1/10 och har sagt att inom ett år ska vi vara gifta. Vi förlovade oss 2003 och jag vill inte vänta längre

• brud080808
    helene306 skrev 2008-03-10 10:18:23 följande:
    brud08: Nä det blev inte virrigt, jag förstår precis era tankegångar! Vi håller nu på att renovera tvättstugan och ska fortsätta renovera ett rum i källaren. Vidare ska vi måla väggar och trapp i källaren och lägga golv. Till detta måste/behöver vi dränera om runt huset helst i år, det gjordes sist 1976 så det är dags nu. Sambon har ritningar klara för att bygga ut huset. Så vi har en del framför oss också och bröllop drar ännu mer ekonomiskt, men vi känner att vi vill ta det nu. Jag friade på vår förlovningsdag 1/10 och har sagt att inom ett år ska vi vara gifta. Vi förlovade oss 2003 och jag vill inte vänta längre
    Vad bra med fler i samma sits! Sambon vill brädfodra minst två väggar av huset, renovera dusch och groventré samt bygga ett nytt (och riva det gamla) uterum. Men som sagt, det enda som är akut är att köpa en ny blandare till duschen, och det är ju förhållandevis billigt. Jag vill inte heller vänta längre
  • jizz

Dessa män
    En här hemma också som bara pratar renovering m.m.!
    Vi är ju relativt nyinflyttade också (oktober) så visst hade det varit roligt med nytt badrum bla.
    FAST det kan vi ta sen! Jag känner att det är tid för oss nu.
    Har handlat om barn hus jobb hela tiden. Vi har inte haft en ensam natt på 9 månader nu och huset tar enormt mycket tid och kraft. Och med små barn blir det inte enklare!

Och äntligen har han fattat vad som ska hända. Nu är det inte längre jobbigt att ta upp planeringar eftersom han fattat att sådan måste fixas

Svar på tråden 080808