jizz skrev 2008-03-10 09:39:10 följande:
Vad är det som skulle göra att det inte blir av? nyfiken igen?
Jag hoppas innerligt att det blir av!

men min sambo tycker att vi bör spara några år till för att få det perfekt. Vi har varit tillsammans i 8år, jag friade på 8årsdagen av vår första träff den 18/2 och vill gifta mig på 8årsdagen av vårt förhållande som "officiellt" 080808. 8 är vår 2,5åriga sons favoritsiffra, han är även född i månad 8 (dvs augusti). Jag har räknat och tror att bröllopet kommer landa på ca 40000kr, då har jag tagit till lite oxå. Det klarar vi, det är jag övertygad om. Men eftersom han tvekar ang ekonomin (han har sagt JA till giftemål) så har vi inte gått ut med det ännu, vi måste ju enas om datumet. Ska tillägga att han sa ja till datumet först men sedan ville spara mer pengar. På vintrarna har vi det lite knapert pga att jag studerar och han är säsongsarbetare maj-december. Vi har då ca 9000+7800kr/mån. (Vi bor i en eluppvärmd villa, så vi har dyra månadskostnader). Men på sommaren tjänar han ca 23000kr/mån och jag jobbar allt jag kan, men tjänar ca 7000-11000kr. Är vi van att klara oss på mindre under vintern har vi råd att lägga undan på sommaren oxå, tycker jag

Dessutom kommer hans kläder bli dyrare än mina

jag ska tillägga att jag aldrig skulle tvinga honom!