• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Snart fru Nilsson

Menade strumpbyxor.

Nightingale skrev 2008-03-08 12:55:56 följande:
    Jag funderar oxå på att skippa BH om det är det du menar...Jag behöver inte BH egentligen, utar har det mest för att det ska vara så... Till vardags har jag endast BH bara för att bröstvårtorna inte ska sticka ut. Men brudklänningen är ju så tjock så det kommer inte att synas. Kan ju tejpa dem i värsta fall.
  • Äntligen är det min tur

Jag vet... Tiden går sååååå fort ju.
    Undrar om man e nervösd nu om 5 månader....??!! Jag ska fotograferas ungerfär nu ... Då alltså Hihhihi va det ska bli kul!

Snart fru Nilsson skrev 2008-03-08 12:55:06 följande:

IDAG är det FEEEEEEEEEM månader kvar tills den stora dagen Äntligen är det min tur skrev 2008-02-08 22:46:03 följande:
  • Snart fru Nilsson

Ja vi längtar också, då den här tiden står man där uppsnoffsad hihi.
    Äntligen är det min tur skrev 2008-03-08 13:04:11 följande:

Jag vet... Tiden går sååååå fort ju.Undrar om man e nervösd nu om 5 månader....??!! Jag ska fotograferas ungerfär nu ... Då alltså Hihhihi va det ska bli kul!Snart fru Nilsson skrev 2008-03-08 12:55:06 följande:

Ja nu blev jag lite pirrig faktiskt... Hihihi...

Inbjudningarna ska på lådan på onsdag senast så nu är det på riktigt!!

• Snart fru Nilsson

Spännande, måste rapportera hur reaktionen blev
    Äntligen är det min tur skrev 2008-03-08 13:08:35 följande:

Ja nu blev jag lite pirrig faktiskt... Hihihi...Inbjudningarna ska på lådan på onsdag senast så nu är det på riktigt!!

HAr ni skickat era?

Snart fru Nilsson skrev 2008-03-08 13:10:39 följande:

Spännande, måste rapportera hur reaktionen blev Äntligen är det min tur skrev 2008-03-08 13:08:35 följande:
  • helene306

Nu kommer velpottan igen. Provade ringen nyss, lite svullen om fingret och det är trögt med på/av. Om jag är så här nu när det är kallt/svalt ute, hur är jag då i augusti??!! Tänk om jag är svullen och ringen inte går på alt fingret gör ont pga att den är för liten? Vet inte varför jag nojjar egentligen, jag var varm och lite svullen om fingret igår också, men..... Förlovningsringen är strl 17,5, ringen strl 17. Jag provade en 17,5 igår men den kändes inte bra. Tänk om den inte kommer passa nu? Kanske borde åka tillbaka och prova en ring igen, jag har 30 dagars öppet köp.

Äntligen....: Ja, du måste rapportera reaktionerna sen!

Vi kommer ha gemensamt födelsedagsfirande för våra familjer 29/3 och vi tänkte fixa inbjudningskorten tills då och dela ut dom här. Måste bara komma på hur vi ska skriva i korten? Har ni några tips?
    Vi önskar inga presenter utan hellre en gåva till kommande husdränering, men sambon vill inte skriva att vi avsäger oss presenter, han tycker det låter så, jag hur ska jag skriva.... "hårt, drastiskt". Vi vill även hålla bröllop/fest barnfritt. De enda barn som kommer närvara är vår son och syskonbarn.

• jizz
    helene306 skrev 2008-03-08 15:29:06 följande:
    Nu kommer velpottan igen. Provade ringen nyss, lite svullen om fingret och det är trögt med på/av. Om jag är så här nu när det är kallt/svalt ute, hur är jag då i augusti??!! Tänk om jag är svullen och ringen inte går på alt fingret gör ont pga att den är för liten? Vet inte varför jag nojjar egentligen, jag var varm och lite svullen om fingret igår också, men..... Förlovningsringen är strl 17,5, ringen strl 17. Jag provade en 17,5 igår men den kändes inte bra. Tänk om den inte kommer passa nu? Kanske borde åka tillbaka och prova en ring igen, jag har 30 dagars öppet köp.Äntligen....: Ja, du måste rapportera reaktionerna sen! Vi kommer ha gemensamt födelsedagsfirande för våra familjer 29/3 och vi tänkte fixa inbjudningskorten tills då och dela ut dom här. Måste bara komma på hur vi ska skriva i korten? Har ni några tips?Vi önskar inga presenter utan hellre en gåva till kommande husdränering, men sambon vill inte skriva att vi avsäger oss presenter, han tycker det låter så, jag hur ska jag skriva.... "hårt, drastiskt". Vi vill även hålla bröllop/fest barnfritt. De enda barn som kommer närvara är vår son och syskonbarn.
    Men en mellan storlek kanske? Säga 17,2?

Och det här med kortet. Hänvisa till en webbadress där ni kan skriva mer ingående vad ni önskar er.
    Ser kanske konstigt ut om man skriver " önskar oss pengar till kommande husdränering"

Så skriv i infoblad/hemsida att om man vill ge en gåva/present att ni önskar er en slant till husprojekt (eller något liknande).

Barnfritt???? Men era syskonbarn då? Då kan det ju hända att reaktioner från andra barnfamiljer blir negativa.
    Hur tänker du att åldersgränsen går? Varför syskonbarn men inte kusinbarn tex? Bara nyfiken.
    Menar bara att risken finns inte att jag personligen tycker det är fel. Va surpuppig jag låter
  • Snart fru Nilsson

Ja vi har skickat inbjudningskorten, blev mycket uppskattat från släkten. Har inte hört av alla ännu men det känns lugnt i alla fall, var skoj att alla blev glada för vår skull. Det är en speciell känsla när man skickat ut inbjudningarna och väntar på någon reaktion för att sedan få glädjande samtal
    Äntligen är det min tur skrev 2008-03-08 14:47:01 följande:

HAr ni skickat era?Snart fru Nilsson skrev 2008-03-08 13:10:39 följande:
  • helene306
    jizz skrev 2008-03-08 17:32:06 följande:
    Barnfritt???? Men era syskonbarn då? Då kan det ju hända att reaktioner från andra barnfamiljer blir negativa. Hur tänker du att åldersgränsen går? Varför syskonbarn men inte kusinbarn tex? Bara nyfiken.Menar bara att risken finns inte att jag personligen tycker det är fel. Va surpuppig jag låter
    Vad jag menar med barnfritt är att vänner och bekantas barn får stanna hemma. Barnen inom familjen vill vi ha med, alltså sonen och hans 3 kusiner. Pratade med en kompis i veckan och hon sa "det är eran dag, ni har rätt att vara egoistiska och bestämma hur ni vill ha det. Tänk under middagen, något barn trilskar, vill gå ifrån bordet, är grinig mm" Det ska ni inte behöva ha på eran dag" och detta scenario vill jag inte ha själv och inte att gästerna ska behöva ha koll på sina barn heller. Har folk synpunkter på detta får de ha det, men det är vi som avgör i slutändan hur vi vill ha det. Kommer alla bjudnas barn blir det sammanlagt 12 barn och jag blir trött i huvudet när sonen och kusinen sätter igång, då vill jag inte höra stim från 12 barn.

Och du är inte surpuppig, det är bra med frågor och synpunkter! Nu när jag läser igenom det låter jag jättehård i tonen tillbaka till dig, så är inte fallet!

Finns det strl 17,2 alltså? Jag trodde de räknade i 0,5 steg. Bäst att kolla upp! Provade ringen igen och det finns lite att spela på, men svullnar jag mer i sommar vet jag ju inte om det funkar. Får bada med sonen någon kväll och prova efter badet
Svar på tråden 080808