helene306 skrev 2008-03-08 15:29:06 följande:
Nu kommer velpottan igen. Provade ringen nyss, lite svullen om fingret och det är trögt med på/av. Om jag är så här nu när det är kallt/svalt ute, hur är jag då i augusti??!! Tänk om jag är svullen och ringen inte går på alt fingret gör ont pga att den är för liten? Vet inte varför jag nojjar egentligen, jag var varm och lite svullen om fingret igår också, men..... Förlovningsringen är strl 17,5, ringen strl 17. Jag provade en 17,5 igår men den kändes inte bra. Tänk om den inte kommer passa nu? Kanske borde åka tillbaka och prova en ring igen, jag har 30 dagars öppet köp.Äntligen....: Ja, du måste rapportera reaktionerna sen! Vi kommer ha gemensamt födelsedagsfirande för våra familjer 29/3 och vi tänkte fixa inbjudningskorten tills då och dela ut dom här. Måste bara komma på hur vi ska skriva i korten? Har ni några tips?Vi önskar inga presenter utan hellre en gåva till kommande husdränering, men sambon vill inte skriva att vi avsäger oss presenter, han tycker det låter så, jag hur ska jag skriva.... "hårt, drastiskt". Vi vill även hålla bröllop/fest barnfritt. De enda barn som kommer närvara är vår son och syskonbarn.
Men en mellan storlek kanske? Säga 17,2?
Och det här med kortet. Hänvisa till en webbadress där ni kan skriva mer ingående vad ni önskar er.
Ser kanske konstigt ut om man skriver " önskar oss pengar till kommande husdränering"
Så skriv i infoblad/hemsida att om man vill ge en gåva/present att ni önskar er en slant till husprojekt (eller något liknande).
Barnfritt???? Men era syskonbarn då? Då kan det ju hända att reaktioner från andra barnfamiljer blir negativa.
Hur tänker du att åldersgränsen går? Varför syskonbarn men inte kusinbarn tex? Bara nyfiken.
Menar bara att risken finns inte att jag personligen tycker det är fel. Va surpuppig jag låter