• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Brud20080808

Hej på er alla glada 080808:or! Vi ska också gifta oss utomhus så det bara måste vara vakert väder den där dagen. Har en liten fråga till alla er som skriver att ni redan har bestämt tid för borglig vigsel. Har ni redan fixat med vigselförrättare? Själv fick jag nämligen svaret att man måste vänta med att boka tills hindersprövningen är klar när jag ringde och försökte fixa det för ett halvår sedan. Men hindersprövningen håller bara i fyra månader. Jag får alltså inte alls ihop denna ekvation.

• asla78

Hej på er alla

080808 klockan 16:00 slår jag å min kära sambo till :)... e redan nervös... vill att allt skall bli perfekt...svårast är att hitta en klänning som duger åt mig .. svååårt...

• NEoMA

Oj vad konstigt, själv bokade vi vigselförrättare innan jul för att vara på den säkra sidan och det gick bra utan klar hindersprövning. Var det kommunen eller tingsrätten du pratade med?

Brud20080808 skrev 2008-03-05 16:24:33 följande:
    Hej på er alla glada 080808:or! Vi ska också gifta oss utomhus så det bara måste vara vakert väder den där dagen. Har en liten fråga till alla er som skriver att ni redan har bestämt tid för borglig vigsel. Har ni redan fixat med vigselförrättare? Själv fick jag nämligen svaret att man måste vänta med att boka tills hindersprövningen är klar när jag ringde och försökte fixa det för ett halvår sedan. Men hindersprövningen håller bara i fyra månader. Jag får alltså inte alls ihop denna ekvation.
  • Malva m 3

Hej hej !!

Gifter oss oxå 8/8 08 Här blir det kyrkligt vigsel i Slottskyrkan vid Kalmar slott, ssåå fint !!

Var ska ni andra gifte er, borgligt/kyrkligt ??

• Malva m 3

Ja blommor är svårt att bestämma. Vill ha en liten rund bukett iallafall, tror jag vill ha ljusrosa och benvita rosor, kanske med pärlor i oxå.. Gillar oxå kallor men tror att det bara blir rosor här.

carand skrev 2008-03-05 11:42:43 följande:
    Hej alla,Har ni bestämt hur brudbuketten ska se ut?Jag har jättesvårt att bestämma mig.Älskar kallor men rosa rosor är också jättefint./carola
  • helene306

Brud20080808: Jag hade inga problem att boka i måndags när jag bokade. De ville dock ha in alla papper och stämma av+att vi får reda på vem som viger oss ca3-4 veckor innan vigseln.

carand: Jag har funderat lite på brudbukett men inte mer än så. Jag tycker vitt och grönt ihop är så vackert så jag funderar på vita blommor/rosor och en murgröna slingrandes ihop. men det är långt till august så jag hinner nog ändra mig och tänka om ett X antal gånger

Malva m 3: Vi kommer gifta oss borgligt!

Skit...... Har åkt på sonens förkylning och känner mig halvdöd. I morgon tänkte jag lämna klänningen till sömmerskan, vi ska träffa en kille om där vi tänkt ha festen och prata lite, handla borde det göras också.... På fredag är jag "ledig" från skolan så jag funderar på att åka och spana en sväng på ringar. Sen måste jag måla här hemma.....

• Brud 080808

Malva m 3
    Vi gifter oss kyrkligt.

Helene
    Här är jag och barnens också förkylda. Var helt slut i går eftermiddag efter att ha tagit hand om två små

• Malva m 3

Helen och Brud 080808:
    Är oxå hemma med 2 sjuka killar, känns som vi aldrig blir friska Är så trött på att bara vara inne !!!!!!

Satt igår och spande in lite brudbuketter igen, är mer och mer inne på att ha en boll som liksom hänger i ett snöre. Jätte fint och orginellt. Vad tror ni om de ??

• Malva m 3

Bild på den tänkta buketten finns i mitt bildgalleri..

Malva m 3 skrev 2008-03-06 08:47:55 följande:

Helen och Brud 080808:Är oxå hemma med 2 sjuka killar, känns som vi aldrig blir friska Är så trött på att bara vara inne !!!!!! Satt igår och spande in lite brudbuketter igen, är mer och mer inne på att ha en boll som liksom hänger i ett snöre. Jätte fint och orginellt. Vad tror ni om de ??
  • Äntligen är det min tur

Den bollen e jättefin!
    Lite annorlunda med band ist för o hålla iden. Det jag har tänkt på , hur håller man armen med en sån boll??

Malva m 3 skrev 2008-03-06 08:59:21 följande:

Bild på den tänkta buketten finns i mitt bildgalleri..Malva m 3 skrev 2008-03-06 08:47:55 följande:
Svar på tråden 080808