• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • kaifas

Det här med barfritt.. Våra kompisar som har barn vill inte ta med sig barnen... Dom är bjudna men föräldrarna säger att dom vill gära ha den här kvällen med oss utan barn. Våra barn kommer att vara med men mormor och morfar kommer att ta hand om barnen. Kram på er brudar!

• Nightingale

VI ska ha barnfritt, med följden att min syster vägrar komma.
    Sånt är livet, känner jag. Jag vill ha det som vi vill på VÅR dag.

• Nightingale

Snart fru Nilsson skrev 2008-03-08 12:58:29 följande:

Menade strumpbyxor.
    Haha okej.

Någon mer än jag som funderar på att skippa BH? jag gillar inte att ha BH på mig...
  • carand

Jag vi har skickat våra.
    Det är inte så många som hört av sig ännu. Man blir lite nervös att de man bjudit inte vill komma : - )

Idag har vi bokat bröllopsresan. Vi åker till Maldiverna : - D

Äntligen är det min tur skrev 2008-03-08 14:47:01 följande:

HAr ni skickat era?Snart fru Nilsson skrev 2008-03-08 13:10:39 följande:
  • Äntligen är det min tur

Va tråkigt!! Va e det för en syster!!

Vi kommer ha barnfritt under middag o så. På vigsel o bubbel efteråt får barnen vara med om föräldrarna vill.

Jag ska rapportera om inbjudningarna sen...

Nightingale skrev 2008-03-08 19:40:25 följande:
    VI ska ha barnfritt, med följden att min syster vägrar komma.Sånt är livet, känner jag. Jag vill ha det som vi vill på VÅR dag.
  • Nightingale

Äntligen är det min tur skrev 2008-03-08 22:30:01 följande:

Va tråkigt!! Va e det för en syster!! Vi kommer ha barnfritt under middag o så. På vigsel o bubbel efteråt får barnen vara med om föräldrarna vill. Jag ska rapportera om inbjudningarna sen...
    Samma här, barnen är välkomna på vigsel, men inte på festen. Men hon kommer inte ändå av princpskäl...
  • jizz
    helene306 skrev 2008-03-08 18:23:59 följande:
    Vad jag menar med barnfritt är att vänner och bekantas barn får stanna hemma. Barnen inom familjen vill vi ha med, alltså sonen och hans 3 kusiner. Pratade med en kompis i veckan och hon sa "det är eran dag, ni har rätt att vara egoistiska och bestämma hur ni vill ha det. Tänk under middagen, något barn trilskar, vill gå ifrån bordet, är grinig mm" Det ska ni inte behöva ha på eran dag" och detta scenario vill jag inte ha själv och inte att gästerna ska behöva ha koll på sina barn heller. Har folk synpunkter på detta får de ha det, men det är vi som avgör i slutändan hur vi vill ha det. Kommer alla bjudnas barn blir det sammanlagt 12 barn och jag blir trött i huvudet när sonen och kusinen sätter igång, då vill jag inte höra stim från 12 barn. Och du är inte surpuppig, det är bra med frågor och synpunkter! Nu när jag läser igenom det låter jag jättehård i tonen tillbaka till dig, så är inte fallet! Finns det strl 17,2 alltså? Jag trodde de räknade i 0,5 steg. Bäst att kolla upp! Provade ringen igen och det finns lite att spela på, men svullnar jag mer i sommar vet jag ju inte om det funkar. Får bada med sonen någon kväll och prova efter badet
    Vad jag sett på nätet så väljer man typ 16,8 och 17, 2 bla. kolla in nätbutikerna med andra ord
    Jag förstår precis vad du menar! Då blir det alltså 4 barn? Är ju helt ok kan jag tycka Ska ni ha någon som ska vara lite ansvarig för dom då?

Vi pratade om barnfritt igår här hemma då vi diskuterade gästlistan. Då sambon har yngre syskon är detta jättesvårt. Dom är nog 8 och 10 tror jag (har inte riktigt koll på alla hans syskon ) och tycker fortfarande om att springa runt. Och sist det var 50-årsfest somnade dom på soffan ca klockan 00-01.
    Sammanlagt handlar det om 11 barn/ungdomar under 18. Känner dock att 18 är en för hög gräns.

Sen har vi jättesvårt att sätta en kompisgräns också
    Funderar på ifall man muntligt kan bjuda in folk efter ett visst klockslag för att bjuda på tårta och dans. Eller är det fel? om någon vill ge synpunkter så tar jag gärna emot det.
  • jizz
    Nightingale skrev 2008-03-08 19:45:07 följande:
    Snart fru Nilsson skrev 2008-03-08 12:58:29 följande:
    Haha okej.Någon mer än jag som funderar på att skippa BH? jag gillar inte att ha BH på mig...
    Jag funderade på det men sen kom jag på att jag känner mig tryggare med bh då jag är en D-kupa kanske det är förståligt.

Någon som vet vad det skulle kosta att sy in en klänning?
  • sussa84

När jag provade min klänning så funkade det faktiskt ganska bra utan bh....för det är snörning i ryggen så då kan man ju dra åt så mycket som behövs för att hålla boobsen på plats.
    Jag kan inte ha en vanlig bh för då syns den i och med att ryggen på klänningen är ganska låg. Ska jag ha bh så får det bli en sån där freebra nån som vet om dom är bra??

• Äntligen är det min tur

Känner du dig ledsen över systern? Jag tänkte, har ni bra relation o så...?? Iom att hon gör sådär...
    Det är väl skönt o få va barnfri!!

Nightingale skrev 2008-03-09 08:34:53 följande:
    Äntligen är det min tur skrev 2008-03-08 22:30:01 följande:
    Samma här, barnen är välkomna på vigsel, men inte på festen. Men hon kommer inte ändå av princpskäl...
Svar på tråden 080808