• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Äntligen är det min tur

oj jag va inte klar ups...

På spa 2 nätter
    Sen i Januari/februari åker vi 4 veckor till Florida!! NAJS!!

• jizz

Åh va avis jag blir. Vi har inte planerat in någon semester då vi varken har råd eller tid. Vill inte lämna våra små pojkar förlänge heller. Visst hade en minisparesa varit fint, men vi får se. Önskar oss bland annat pengar så kanske kan det bli något ändå.

Jizz
    Det behöver ju inte vara sååå dyrt. Äta kostar ju ändå lite hemma. Sen kan man ju bara vara på SPAet men blir ju avslappnad av miljön bara.
    Vi vill inte heller lämna dottern längre än så. Hon följer ju självklart med till USA också!

Vi önskar också bidrag till resan i bröllopspresent.

Idag har jag ju varit på möte på Skoklosters Wärdshus. Det gick bra. Dom e ju sååå trevliga därute. Det kommer bli så bra.
    Så nu har jag lugnat nerverna lite o pratat igenom allt. Vi ska få provasmaka maten, viner o tårtan den 4 juni. MUMS!!

• Snart fru Nilsson

Vi har ett hus som kommer vecka 37 så det blir en weekend för vår del som mina föräldrar bjuder oss på. Det är vi tacksam för.

Men ni har ju ett hus på väg.... Det vill jag också ha...

En weekwnd e ju bra! Var?

Snart fru Nilsson skrev 2008-05-05 19:27:27 följande:

Vi har ett hus som kommer vecka 37 så det blir en weekend för vår del som mina föräldrar bjuder oss på. Det är vi tacksam för.
  • helene306

Hus på väg Låter väldans trevligt!

Sambon har lite funderingar på Thailand. Jag vill dit också men drar mig lite för så lång flygresa med sonen. Tror visserligen det kommer gå jättebra men ändå. Sen kostar det lite, pengar jag känner vi inte har när vi renoverar källaren, behöver dränera, har utbyggningplaner och ett kommande bröllop framför oss
    Smbon har även funderingar på att haffa en sistaminuten-resa efter bröllopet. Vi är båda lediga, så det ska vi kolla upp dagarna innan. Får se om det blir något. En weekendresa låter inte heller så tokigt.

Sambon och jag har även börjat diskutera att sätta igång bebisverkstan. Jag som är världens velpotta kommer inte fram till något vettigt, ibland blir jag även rädd. Hur 17 klarar man av 2 barn liksom??! Visst vill jag starta verkstan samtidigt som jag skulle vilja ha en bebis lagom tills vårterminen är slut nästa år. Men som alltid vet jag att inget blir som det är tänkt så jag vet inte vad jag funderar/velar om när det egentligen bara är att köra på?

Idag fick jag även lite ångest över efternamnsbytet som är hos prv. Jag känner lite som vi hamnar utanför familjen då ingen av våra nuvarande familjen bär det efternamn vi tänkt ta även om det kommer från min sida. Känns så skumt. Funderar ibland på om jag inte ska ta sambons efternamn trots allt? Då blir vi ju "kvar" i familjen. Jag vet inte hur jag ska förklara hur jag tänker/känner, det blir så knäppt. Alla säger att det är en vanesak och det är det väl?

Hahaha vad olika man är. Jag går här o väääääääntar på att sambon ska bestämma sig nån gång om namnbytet. Jag VILL heta nåt som inte andra heter.... Vi har hittat på ett eget men nu när det blir verklighet så ska han ju vela såååå länge att jag blir galen. Jag vill inte ha hans namn iaf.

• carand

Hej

Vi åker direkt efter bröloppet utan väntar till 10 oktober då åker vi till Maldiverna och stannar där 2 veckor

helene306 skrev 2008-05-04 20:02:50 följande:
    Snart fru Nilsson skrev 2008-05-04 19:49:31 följande:
    NÄ! Har så mycket som jag känner är oklart, saker jag vill ha (gästbok tex) men det löser sig väl på något vänster Det viktigaste är ju klart och det är ju huvudsaken.Ni andra här inne, ska ni på bröllopsresa? Direkt efter bröllopet eller senare? Vart isf? *vaddå nyfiken?? *
  • carand

Oj vad jag stavade fel ..

Min sambo vägrar byta namn. Jag vet inte men det verkar vara någon "kill grej" att inte vilja byta namn.
    Och jag vill att vi ska heta lika så det blir jag som får byta

• helene306

Strumpeband, ska ni ha det?? Vart hittar man ett sånt?

• frökenkräfta

Hej alla i tråden!

Jag kommer också att gifta mig 080808. Underbart datum. Gillar bra datum, är född på ett bra datum också (fast vill inte skriva det här eftersom jag har vänner som är med här inne och jag ska gifta mig i hemlighet) så det kändes naturligt att välja 080808. Började prata om bröllop 070707 - vilket jag också är ett suveränt datum fast det var för tidigt för oss. Då kom tanken på detta året upp. Lång text, hur som - vi ska gifta oss.

Det är en hemlig, borgerlig vigsel i Göteborg. Fest med familj och vänner blir det senare. Inser att vi måste börja att planera för festen. Vill gärna skicka ut inbjudan 8/8 så att alla får den på måndagen den 11e, ska då skriva att vi gifta oss och när det blir fest. Har ingen utanför BT som jag pratar med om bröllopet så det känns lite extra pirrigt.