• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • jizz
    Gutegirl skrev 2008-04-24 12:24:38 följande:
    Jag har också bara skrivit om tradera.
    Då missuppfattade jag nog dig
    Syftade att ett billigt alternativ var att handla på blocket, för då vet man vad man får.
    Du har helt rätt när det gäller tradera. Man kan inte vara säker där.
  • helene306
    jizz skrev 2008-04-24 12:19:02 följande:
    Förresten, om man ska fixa hindersprövningsblanketterna, kan man inte beställa dom smidigt på skatteverket.seåste man antingen skriva ut eller ringa?
    Skriva ut går ju snabbare men funkar inte skrivaren kan du ringa. Det tog mig 2 dagar innan hindersprövningen kom hem.

carand: Det hade jag tänkt men som sagt jag måste byta till min farmors flicknamn innan jag kan skicka med hindersprövning o efternamnsblankett.
  • Gutegirl

Det kan man väl göra? VI lämnade in allt samtidigt på bröllopsmässan på Street, då var skatteverket där. Seadn fick jag avslag på min ansökan om att ta min mors flicknamn som efternamn och min sambos som mellannamn, eftersom jag varit gift förut. Nu måste jag ringa dem och gnälla. Fan.

carand skrev 2008-04-24 15:36:35 följande:
    Ska man skicka med blanketten för efternamn byte när man skickar in hindersprövningen?
  • Snart fru Nilsson

Har en fråga, hur gör ni upplägget med brudskålen? Jag känner mig lite novis där, bland mycket annat men den frågan är aktuell för tillfället.

• Snart fru Nilsson

Är ni ute i solen alla eller?

• helene306

Brudskålen?? Jag som inte vet något om sånt här, är det den "speciella" skålen för bruden och killarna ska pussa henne?

Jag får ju inte sola! Jag som hade tänkt förbättra färgen till bröllopet. I onsdags tog jag bort en leverfläck i ansiktet och man bör undvika solning på ärr. Skit. Ska försöka i helgen att skriva ihop ett dokument som stärker vår stavning på efternamnet till prv.

• jizz

Snart fru Nilsson skrev 2008-04-24 19:10:36 följande:

Har en fråga, hur gör ni upplägget med brudskålen? Jag känner mig lite novis där, bland mycket annat men den frågan är aktuell för tillfället.
    Är lite lost där också! Vad är det för skål? Är det typ välkomstskål eller är det att man hurrar för brudparet eller helt enkelt något annat ?
    Jag har ingen aning
  • Snart fru Nilsson

*skrattar* skoj med fler som inte är helt inne i denna brudskål, vi jobbar på saken i detta forum så blir det nog bra. Jag litar fullt på alla i just denna tråd eftersom vi sitter i samma båt.

jizz skrev 2008-04-25 19:19:45 följande:
    Snart fru Nilsson skrev 2008-04-24 19:10:36 följande:
    Är lite lost där också! Vad är det för skål? Är det typ välkomstskål eller är det att man hurrar för brudparet eller helt enkelt något annat?Jag har ingen aning