• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • helene306

Igår kom pappren från skatteverket och landsarkivet. Båda namnen stavades olika: Lövendal och Löwendahl. Jag ringde prv och frågade om man får välja själv och om man kanske får skriva om namnet och skriva om namnet får vi göra så länge det är bevisat att "ursprungsnamnet" finns i släkten. Funderar nu på Löfwendahl eller Löfvendahl. Ja, värdsliga problem Måste iaf byta namn innan vi kan skicka in hindersprövningen. Känns lite konstigt att få ett nytt efternamn, liksom hamna "utanför" familjen när man byter.

• jizz
    valkyriana skrev 2008-04-17 09:56:54 följande:
    De är jättefina de låtarna - Jag älskar evrything. You raise me up är också hur vacker som helst. Ska ni ha en manlig solist?Våran är en tjej. Tror du att det kan vara fint om hon sjunger evrything med komp av gitar?In vet vi inte riktigt. Vi hade tänkt Air eller Canon in D eller Inbjudan till Bohuslän, men det kanske inte riktig tpassar. Ut blir det i alla fall Allegro ur drottningholm.....Du kan lyssna på kyrkomusik.se
    Vår solist är on har ett brett register och kan sjunga näst intill allt! Såååå stolt över henne
  • jizz
    jizz skrev 2008-04-17 10:41:41 följande:
    Vår solist är on har ett brett register och kan sjunga näst intill allt! Såååå stolt över henne
    Oj! Nu blev det ågot konstigt! Testar igen!
    Vår solist är kvinnlig! Hon har ett brett register och jag är övertygad om att hon kan sjunga näst intill allt! Hon är dessutom min svägerska och jag är sååå stolt över henne!
  • jizz
    valkyriana skrev 2008-04-17 09:56:54 följande:
    De är jättefina de låtarna - Jag älskar evrything. You raise me up är också hur vacker som helst. Ska ni ha en manlig solist?Våran är en tjej. Tror du att det kan vara fint om hon sjunger evrything med komp av gitar?In vet vi inte riktigt. Vi hade tänkt Air eller Canon in D eller Inbjudan till Bohuslän, men det kanske inte riktig tpassar. Ut blir det i alla fall Allegro ur drottningholm.....Du kan lyssna på kyrkomusik.se
    Jag tror komp av piano är finast fast gitarr är ju också bra! Bara inte orgel
  • jizz
    helene306 skrev 2008-04-17 10:36:21 följande:
    Igår kom pappren från skatteverket och landsarkivet. Båda namnen stavades olika: Lövendal och Löwendahl. Jag ringde prv och frågade om man får välja själv och om man kanske får skriva om namnet och skriva om namnet får vi göra så länge det är bevisat att "ursprungsnamnet" finns i släkten. Funderar nu på Löfwendahl eller Löfvendahl. Ja, värdsliga problem Måste iaf byta namn innan vi kan skicka in hindersprövningen. Känns lite konstigt att få ett nytt efternamn, liksom hamna "utanför" familjen när man byter.
    Oj va bra att man får stava som man vill Antar att du redan gjort detta men ett tips är väl att skriva sitt namn i de olika kombinationerna för att sen känna efter vilken som känns mest rätt
  • Brud20080808

Tusen tack Snart Fru Nilsson!
    Ja, det kändes jätte tråkigt att vi inte fick igenom efternamnet, nu måste vi fundera om och om igen.
    MEGAKRAM på dig själv och lycka till med allt!

Snart fru Nilsson skrev 2008-04-16 18:53:59 följande:

Ja det är otroligt, en del människor kan verkligen konsten att förstöra en hel dag. Men jag brukar tänkta men en suck i rösten "dom är bitter på livet", stackars satan. Hur som helst, tycker synd om er som inte fick igenom efternamnet! MEGAKRAM!
  • Brud20080808

Tusen tack Jizz!
    Tydligen så fungerade vårt tilltänkta efternamn tyvärr inte ihop med de luddiga svenska lagarna... Tråkigt...
    MEGAKRAM på dig också och lycka till med allt!

jizz skrev 2008-04-17 08:49:40 följande:
    Va! Hemska tanter det finns!Varför går ert namn inte igenom?
  • Brud20080808

Tusen tack FruT!
    Tråkigt att sånna tanter får jobba där...

FruT 080808 skrev 2008-04-17 09:52:20 följande:

Synd att ni ite fick igenom efternamnet!Men att hon var tvungen att vara så otrevlig. Konstigt att sånna får jobba där...
  • Brud20080808

Tusen tack Helene!
    Pissigt avr precis rätt ord!

helene306 skrev 2008-04-16 16:23:35 följande:
    Nämen, vad pissigt rent ut sagt! kan inte förstå folk som jobbar inom serviceyrken hur de kan vara sura mot undrande? Surtanter och gubbar borde gå i pension! Varför fick ni inte igenom ert namn om jag får undra?
  • Brud20080808

Hej Helene!
    Jag tycker att det är super skoj att höra att ni faktiskt har fått möjligheten att välja er egen stavnig och allt. Det var riktigt roligt att höra att skattemyndigheten faktiskt kan vara lite mer flexibla ibland. Även om de tyvärr inte godkände det efternamn som jag och min blivande man hade önskat oss.
    KUL!!!

helene306 skrev 2008-04-17 10:36:21 följande: