• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Kanada Hjarta Sverige

en till i raden av 080808 brudar..
    4 manader kvar - och jag kanner att jag knappt borjat planeringen... kanske dags for inbjudningarna snart (har skickat save the date)
    till helgen ska vi till en juvelerare och tanka fram lite ideer om vigselringarna! ser fram emot det!
    andra grejer velar jag fram och tillbaka emellan - tex vart vi ska gifta oss... kanske dags att bestamma sig och forsoka boka in en VF!

• maja hed

Är lite korkad kanske men vad är hindersprövning??

• helene306

maja hed skrev 2008-04-09 20:01:27 följande:

Är lite korkad kanske men vad är hindersprövning??
    Det är för att kolla så ni inte har hinder för att gifta er typ att någon av er redan är gifta innan.

Beställs hos skatteverket. Jag ringde dom och frågade, 2 dagar senare kom blanketterna. De går även att skriva ut från hemsidan.
  • Snart fru Nilsson

Du kan även skicka in de papperen själv, prästen får papper av skatteverket i alla fall som ska skickas in när vigseln är avslutad. Det är för att se till att man inte är släkt eller gift sedan tidigare. De är gilltiga i fyra månader.
    FruT 080808 skrev 2008-04-09 19:53:41 följande:

Hindersprövning, vars beställer man dom papperen? Visst ska dom till prästen...eller?
  • Snart fru Nilsson

Har tänkt sätta nålar i buketten, någon annan som är inne på den linjen? Har några detaljer kvar men gäller att inte stressa upp sig, festhäftet kommer nog att ta lång tid att göra. Har ni andra det klart (om ni nu ska ha det, inte alla som vill).

• Brud20080808

Hej på er alla glada 080808:or! Fyra månader kvar till den stora dagen och jag får nästan panik över att vi ligger så långt efter med planeringen. Denna helg ska vi i alla fall börja jobba lite med inbjudningskorten. Det ska bli riktigt roligt tycker både jag och min blivande man. Hur ligger ni andra till med planeringen?

• Äntligen är det min tur

Ja jag! Eftersom vi ska ha diamant tema så blir det några diamanter i buketten. Tror jag. Än så länge ser bilden bra ut i mitt huvud Ska prova göra ett prov senare tänkte jag.

Snart fru Nilsson skrev 2008-04-09 20:30:43 följande:

Har tänkt sätta nålar i buketten, någon annan som är inne på den linjen? Har några detaljer kvar men gäller att inte stressa upp sig, festhäftet kommer nog att ta lång tid att göra. Har ni andra det klart (om ni nu ska ha det, inte alla som vill).
  • Äntligen är det min tur

Planeringen går bra.
    Håller på med festprogrammet nu. Lite klurigt men kul...

Brud20080808 skrev 2008-04-10 09:37:43 följande:
    Hej på er alla glada 080808:or! Fyra månader kvar till den stora dagen och jag får nästan panik över att vi ligger så långt efter med planeringen. Denna helg ska vi i alla fall börja jobba lite med inbjudningskorten. Det ska bli riktigt roligt tycker både jag och min blivande man. Hur ligger ni andra till med planeringen?
  • Snart fru Nilsson

Har du en bra lösningen som du kan tipsa, vore jag tacksam.
    Äntligen är det min tur skrev 2008-04-10 09:46:59 följande:

Planeringen går bra.Håller på med festprogrammet nu. Lite klurigt men kul...
  • jizz

OJ, här blev det drag

Var inne hos vår lokala guldhandel och dom hade inga ringar i den bredden jag vill ha !
    Dom ska ringa deras guldsmed för prisförslag men jag antar att det blir för dyrt då han ska göra för hand och ta betalt för arbete också.
    Hur svårt ska det vara att få tag i smala vitguldringar egentligen Suck!