• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Snart fru Nilsson
    Nightingale skrev 2008-03-30 11:41:14 följande:
    Snart fru Nilsson skrev 2008-03-30 11:06:40 följande:
    www.vigselbutiken.sePriset skiljde 3000kr mellan butik och nätbutik.
    Vilken djungel det är, bra att få tips. Tack!
  • FruT 080808
    brud080808 skrev 2008-03-28 09:28:27 följande:
    Hej på er!Nu måste jag lämna denna tråd, och byta nick, men jag väntar med det tills jag kommit på nått fiffigt. Hade ett långt samtal med sambon igår, han tyckte inte alls det var läge att gifta sig nu, han hade helst sett att allt bara rann ut i sanden, han kunde tänka sig bröllop 2010, då vi varit i lag i tio år. Huset var viktigare att lägga pengar på. Jag kände mig oerhört sårad. Men man kan ju inte tvinga någon att gifta sig, och vi "enades" till slut om att gifta oss antingen 2009 eller 2010. Fördelen är att vi kan spara mer pengar till drömbröllopet, nackdelen är väl att vi tänkt försöka skaffa ett litet syskon till vår nu 2,5årige son och försöksstarten skulle då bli i augusti i år. Ska vi gifta oss sommaren 2009 (vi vill gifta oss sommarhalvåret) så har vi då en nyfödd bebis om allt går bra med graviditeten, och det känns som en otrolig krock. Sist blödde jag dessutom rejält i en månad efter förlossningen! Gifter vi oss istället 2010 och har lyckats få ett barn 2009 så är barnet då ca 1år, inte heller helt okomplicerat, men ändå lite bättre. Om vi gifter oss 2009 och väntar med bebis tills efter bröllopet så blir det 5år mellan barnen, det känns som lite mycket.Missförstå mig rätt! Jag skulle bli oerhört tacksam för ett barn oavsett när det kom. Det jag är ledsen över är att vi inte kan ta bröllopet nu och jobba på ett syskon sedan.
    Oj så tråkigt att det blev så.
    Men ni gör som ni känner är bäst själv (skulle också vilja ha en bebis till! Fast min bara är 5 månader *S* )
    Lycka till i verkstan! Och hoppas att ni får i hop pengar till ert drömbröllop!
  • carand

Jag fick min ring idag
    Beställde den från James Allen

Jag är supernöjd. Känns lite tråkigt att man inte får ha den på sig. Kan inte låta bli att prova den då och då

Ska köpa ny förlovningsring som passar vigselringen och gravera vigselringen.

• Äntligen är det min tur

Fan, jag glömde hämta min ring idag ju!!!!!

Här är man jusenil ska jag säga...

• jizz
    carand skrev 2008-03-31 22:11:41 följande:
    Jag fick min ring idag Beställde den från James AllenJag är supernöjd. Känns lite tråkigt att man inte får ha den på sig. Kan inte låta bli att prova den då och då Ska köpa ny förlovningsring som passar vigselringen och gravera vigselringen.
    Åh har du blid? Nyfiken i en strut
    Det var du som beställde från USA va? Vad gick det på allt som allt?
  • johannesson

oj sartade precis en tråd för oss som gifter sig 080808 men så såg jag den här haha..jag hoppar på här:)

• johannesson

jag köpte en vigselring i vitguld och rött guld med 3 st diamanter fram..enkel och vacker..och den passar så bra till min förlovnings ring...

• FruT 080808
    carand skrev 2008-03-31 22:11:41 följande:
    Jag fick min ring idag Beställde den från James AllenJag är supernöjd. Känns lite tråkigt att man inte får ha den på sig. Kan inte låta bli att prova den då och då Ska köpa ny förlovningsring som passar vigselringen och gravera vigselringen.
    Visst är det hemskt! Jag provar min ring flera gånger varje vecka Vill ju ha den nu!
  • jizz

Haha låter som det är tur att jag inte köpt mina än.

Min förlovningsring är i rött/vitt guld. Vitguld i mitten och två kanter av rött guld. I det vita guldet är det ett mönster.
    Tänkte först ha en diamantring men fick sen tipset om att ha två släta vitguldringar på varje sida. Hur låter det tycker ni?
    Hur hur gör man med gravyr och framför allt hur gör man i kyrkan? Ska han sätta på mig alla 3 ringarna då?

• Nightingale

jag funderar på att köpa en tredje slät vitguldsring som jag graverar vår dotters namn. En lite smalare ring än förlovnignsringen. Jag kommer att ha en diamantring som vigselring.

Vad tror ni om det?