brud080808 skrev 2008-03-28 09:28:27 följande:
Hej på er!Nu måste jag lämna denna tråd, och byta nick, men jag väntar med det tills jag kommit på nått fiffigt. Hade ett långt samtal med sambon igår, han tyckte inte alls det var läge att gifta sig nu, han hade helst sett att allt bara rann ut i sanden, han kunde tänka sig bröllop 2010, då vi varit i lag i tio år. Huset var viktigare att lägga pengar på. Jag kände mig oerhört sårad. Men man kan ju inte tvinga någon att gifta sig, och vi "enades" till slut om att gifta oss antingen 2009 eller 2010. Fördelen är att vi kan spara mer pengar till drömbröllopet, nackdelen är väl att vi tänkt försöka skaffa ett litet syskon till vår nu 2,5årige son och försöksstarten skulle då bli i augusti i år. Ska vi gifta oss sommaren 2009 (vi vill gifta oss sommarhalvåret) så har vi då en nyfödd bebis om allt går bra med graviditeten, och det känns som en otrolig krock. Sist blödde jag dessutom rejält i en månad efter förlossningen! Gifter vi oss istället 2010 och har lyckats få ett barn 2009 så är barnet då ca 1år, inte heller helt okomplicerat, men ändå lite bättre. Om vi gifter oss 2009 och väntar med bebis tills efter bröllopet så blir det 5år mellan barnen, det känns som lite mycket.Missförstå mig rätt! Jag skulle bli oerhört tacksam för ett barn oavsett när det kom. Det jag är ledsen över är att vi inte kan ta bröllopet nu och jobba på ett syskon sedan.
Oj så tråkigt att det blev så.
Men ni gör som ni känner är bäst själv (skulle också vilja ha en bebis till! Fast min bara är 5 månader *S* )
Lycka till i verkstan! Och hoppas att ni får i hop pengar till ert drömbröllop!