• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Blivande fru 080808

Hej alla! Nu känns det äntligen som vi kommit en bit på vägen... Vigselförättaren är bokad,klänningen beställd och betald,min kompis som är frisör fixar håret och vi har bokat en underbar fotograf som också ska sminka mig. Är såå glad nu! Kan knappast vänta tills Augusti
    Hoppas vi alla kommer få en underbar dag och att vi som ska vigas utomhus får bra väder!

• limevihreä

Här är en till 080808! Tänk 4 månader!! Tiden bara susar iväg. Klänningen köpt, kommer i början av juni! Kan inte vänta! Min m2b:s kläder är bokade. Skorna köpta. Kyrka, pastor, festplats, catering, frisör, fotograf är bokade. Inbjudningskorten är klara. Ringarna är beställda kommer nu på fredag. Vad ska ni gravera i era ringar? Nåt annat än namn och datum? Vi funderar att gravera in evighets-8:an

• Snart fru Nilsson

Men har ni kikat på www.guldgruvan.se ?

jizz skrev 2008-04-10 13:17:54 följande:
    OJ, här blev det dragVar inne hos vår lokala guldhandel och dom hade inga ringar i den bredden jag vill ha!Dom ska ringa deras guldsmed för prisförslag men jag antar att det blir för dyrt då han ska göra för hand och ta betalt för arbete också.Hur svårt ska det vara att få tag i smala vitguldringar egentligen Suck!
  • Snart fru Nilsson

Har funderat om vi kanske skulle gravera in "evighet"

limevihreä skrev 2008-04-10 17:23:58 följande:
    Här är en till 080808! Tänk 4 månader!! Tiden bara susar iväg. Klänningen köpt, kommer i början av juni! Kan inte vänta! Min m2b:s kläder är bokade. Skorna köpta. Kyrka, pastor, festplats, catering, frisör, fotograf är bokade. Inbjudningskorten är klara. Ringarna är beställda kommer nu på fredag. Vad ska ni gravera i era ringar? Nåt annat än namn och datum? Vi funderar att gravera in evighets-8:an
  • Snart fru Nilsson

Är alla här klara med hur ni ska göra med dukningen? Icket picket är vi det :-S

• helene306

Snart fru Nilsson skrev 2008-04-10 19:02:33 följande:

Är alla här klara med hur ni ska göra med dukningen? Icket picket är vi det :-S
    Dukningen gör restaurangen åt oss, vi håller med dekorationen. Den blir väldigt enkel, vi ska klippa lite längder av vår murgröna i trädgården och lägga på bordet/borden.
  • Snart fru Nilsson

Det var ett enkelt men ändå fint tips, tackar ödmjukast Meera?!! Vi ska hyra dukar och sedan hyra gas till ballonger, strö rosenblad, hyra ett stort hjärta som hänger bakom vårt bord. Sedan har vi inte kommit längre.

helene306 skrev 2008-04-10 19:59:24 följande:
    Snart fru Nilsson skrev 2008-04-10 19:02:33 följande:
    Dukningen gör restaurangen åt oss, vi håller med dekorationen. Den blir väldigt enkel, vi ska klippa lite längder av vår murgröna i trädgården och lägga på bordet/borden.
  • jizz

Snart fru Nilsson skrev 2008-04-11 16:14:50 följande:

Det var ett enkelt men ändå fint tips, tackar ödmjukast Meera?!! Vi ska hyra dukar och sedan hyra gas till ballonger, strö rosenblad, hyra ett stort hjärta som hänger bakom vårt bord. Sedan har vi inte kommit längre.
    Hehe, men då låter det som om du har det mesta klart ju
    Du kan ju tänka på om du vill ha dekoren lågt eller om du vill ha höjd på den.
    Tänk på att man vill se sin vän mitt emot bara.
    Det jag spontant tycker det låter som du saknar är ljus och kanske några blomarrangemang
    Vi kommer göra det enkelt för oss.
    Ballongebåge i färgtema. Bruna löpare, limegröna små runda vaser som kommer ha enkla vita blommor, vita ljus med limegröna band runt. Möjligen kommer jag strö ut små pärlor.
    Kör en låg duking och kommer därför ha servetterna i servettringar som samtidigt kommer fundera som placeringskort.
    Tror jag har en bild i mitt galleri på dom. Inte säker.
    Funderar på något arrangemang med just limefrukter och dylikt. Det är svårt
  • helene306

Måste ni ha så mycket då? Säger som jizz föreslog, några ljus kanske? IKEA har ju billiga blockljus att arrangera såna tycker jag är enkelt med ändå stilrent och snyggt. Ställ ljusen på en liten spegel för dubbel effekt. Varken sambon eller jag är så mycket för blomdekorationer men vi (läs jag) älskar grönt blandat med vitt, det ser så fräscht ut så därför kommer vi hålla oss till murgrönan enbart. Tänker nog låta murgrönan gå igen i brudbuketten (som jag för den delen inte har ägnat en tanke åt än.....)
  • Snart fru Nilsson

Det är sant, behöver inte vara så mycket. Tack för tipsen.

helene306 skrev 2008-04-11 21:54:12 följande:
    Måste ni ha så mycket då? Säger som jizz föreslog, några ljus kanske? IKEA har ju billiga blockljus att arrangera såna tycker jag är enkelt med ändå stilrent och snyggt. Ställ ljusen på en liten spegel för dubbel effekt. Varken sambon eller jag är så mycket för blomdekorationer men vi (läs jag) älskar grönt blandat med vitt, det ser så fräscht ut så därför kommer vi hålla oss till murgrönan enbart. Tänker nog låta murgrönan gå igen i brudbuketten (som jag för den delen inte har ägnat en tanke åt än.....)