• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • jizz
    Brud20080808 skrev 2008-04-17 12:35:17 följande:
    Tusen tack Jizz! Tydligen så fungerade vårt tilltänkta efternamn tyvärr inte ihop med de luddiga svenska lagarna... Tråkigt... MEGAKRAM på dig också och lycka till med allt!
    Jaha, synd! Blir arg på sånt ibland

Själv har jag pengarpanik! Dom kommer flyga iväg i juni-augusti!
    Usch!
  • Brud20080808

Visst blir man arg... men det är vl bara att försöka acceptera läget... och försöka fundera ut vad vårt efternamn ska vara... det är inte det lättaste tycker jag... *suckar*
    Pengarpanik har vi nog allihop på detta forum... *skrattar*

jizz skrev 2008-04-17 14:34:54 följande:
    Jaha, synd! Blir arg på sånt iblandSjälv har jag pengarpanik! Dom kommer flyga iväg i juni-augusti!Usch!
  • helene306
    Brud20080808 skrev 2008-04-17 12:48:54 följande:
    Hej Helene!Jag tycker att det är super skoj att höra att ni faktiskt har fått möjligheten att välja er egen stavnig och allt. Det var riktigt roligt att höra att skattemyndigheten faktiskt kan vara lite mer flexibla ibland. Även om de tyvärr inte godkände det efternamn som jag och min blivande man hade önskat oss. KUL!!!
    Jag ska ringa prv en gång till och fråga om vi verkligen får stava det som vi vill, risken är ju att vi får ett avslag om de inte godkänner det. Henne jag pratade med sa nej först när jag undrade om vi fick lägga till en bokstav, sen pratade vi lite till och då sa hon att det var ok att stava det som vi ville bara det var bevisat att namnet fanns i släkten. Nu blir jag osäker så det är bäst att ta det säkra före det osäkra och ringa igen. Vet inte hur många gånger jag ringt dit och undrat om saker Sen är det ju risken att det blir avslag, frågan är om det är värt det? Låt säga att det blir 4-6 veckors väntan och en ny ansökan på 4-6 veckor för nästa. Tänk om inte nr 2 går igenom heller? Det blir lite krisigt tidsmässigt. Jag vill helst Löfvendahl känner jag spontant men Löwendahl finns skrivet i skatteverkets papper och skulle ju isf inte kunna nekas. Tja, får ringa igen .-)
  • Snart fru Nilsson

Men förnamn går bra att godkänna hur som helst, KONSTIGT kan jag bara säga. Hur som helst, pengabrist det har vi alla, tja jag kan bara tala utifrån oss själva men när det gäller bröllop så är det ganska vanligt att pengarna ALDRIG räcker. Det finns alltid mera man vill köpa och ha till sitt bröllop i alla fall känner jag det så, gäller att se sig om efter billigare saker.

• Snart fru Nilsson

Idag blir det att åka och pröva ut kostym till gubben, ska ta med västen för att se så det matchar. Hoppas ni alla får en härlig lördag så hörs vi snart igen!

• johannesson

tjo hej...jodå pengapanik har man verkligen...suck känns lite jobbigt att behöva tänka på sånt när allt bara ska va kul...ska försöka få med mig killen min och pröva kostym...ska ju inhandla väst med..någon som har tips på bra sida med väst och slips..har hittat en men det kan va kul att kika på fler..kram på er och lycka till alla...

• helene306

Pengar? Behöver man det med till bröllop? Usch jag har inte ens funderat på vart vi kommer sluta i notan, än har vi bara haft kostnader för mina grejer......

Sambon hade tänkt beställa en kostym på www.suitopia.se men ändrade sig och vill nu ha frack. Jag tycker iofs att han ska måttbeställa en kostym för han har användning av kostym i sitt arbete, men när det kom till kritan ville sambon prova innan och den möjligheten finns ju inte på suitopia. Till fracken saknar han byxor och när han tänkt engagera sig för det har jag ingen aning om

Kollar själv runt efter lite finare kläder till sonen. Vi kommer inte klä honom i kostym eller så för han illvrålar de gånger vi försökt få på honon skjorta så för hans del blir det nog ett par trekvartsskorts och någon snygg kortärmad pikétröja.

• helene306

johannesson: På länken jag skrev kan man beställa väst med monogram. Fast man kan ju inte prova.

• Snart fru Nilsson

Nu är det köpt, kostym och det blev en kritstrecksrandig, vit skjorta sedan fick vi med en slips som kan vara bra att ha till övriga tillfällen än just bröllopet och manchettknappar. Hygglig kille på Dressman . Jag blev så rörd när gubben klev ut ur omklädningsrummet att jag nästan höll på att börja gråta, det var jättefint och snyggt.

• valkyriana

Jag antar att ni köpte det paketet med skjorta till osv. Den skjortan som var till var det en sådan som behövde manchettknappar??

Snart fru Nilsson skrev 2008-04-20 13:59:32 följande:

Nu är det köpt, kostym och det blev en kritstrecksrandig, vit skjorta sedan fick vi med en slips som kan vara bra att ha till övriga tillfällen än just bröllopet och manchettknappar. Hygglig kille på Dressman . Jag blev så rörd när gubben klev ut ur omklädningsrummet att jag nästan höll på att börja gråta, det var jättefint och snyggt.