Brud20080808 skrev 2008-04-17 12:48:54 följande:
Hej Helene!Jag tycker att det är super skoj att höra att ni faktiskt har fått möjligheten att välja er egen stavnig och allt. Det var riktigt roligt att höra att skattemyndigheten faktiskt kan vara lite mer flexibla ibland. Även om de tyvärr inte godkände det efternamn som jag och min blivande man hade önskat oss. KUL!!!
Jag ska ringa prv en gång till och fråga om vi verkligen får stava det som vi vill, risken är ju att vi får ett avslag om de inte godkänner det. Henne jag pratade med sa nej först när jag undrade om vi fick lägga till en bokstav, sen pratade vi lite till och då sa hon att det var ok att stava det som vi ville bara det var bevisat att namnet fanns i släkten. Nu blir jag osäker så det är bäst att ta det säkra före det osäkra och ringa igen. Vet inte hur många gånger jag ringt dit och undrat om saker

Sen är det ju risken att det blir avslag, frågan är om det är värt det? Låt säga att det blir 4-6 veckors väntan och en ny ansökan på 4-6 veckor för nästa. Tänk om inte nr 2 går igenom heller? Det blir lite krisigt tidsmässigt. Jag vill helst Löfvendahl känner jag spontant men Löwendahl finns skrivet i skatteverkets papper och skulle ju isf inte kunna nekas. Tja, får ringa igen .-)