• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • helene306
    Brud20080808 skrev 2008-04-16 15:03:56 följande:
    Jag ringde faktiskt till skattemyndigheten igår, bara för att snällt och trevligt få höra efter om vi måste skicka in en ny omgång med papper eller inte, vilket jag tyvärr bittert fick ångra. Jag möttes nämligen av den mest otrevliga gamla tant man kan tänka sig, så efter det var jag på dåligt humör resten av dagen, och det blev inte alls bättre när jag öppnade brevlådan och såg att där låg ett nytt kuvert från skattemyndigheten. Vi fick inte igenom det efternamn vi vill ha. Dubbel typiskt! Snart fru Nilsson skrev 2008-04-15 19:45:04 följande:
    [/citat]

Nämen, vad pissigt rent ut sagt! kan inte förstå folk som jobbar inom serviceyrken hur de kan vara sura mot undrande? Surtanter och gubbar borde gå i pension! Varför fick ni inte igenom ert namn om jag får undra?
    dolphinbabe76 skrev 2008-04-16 16:00:37 följande:
    [citat]
    Vi ska gifta oss 080808 kl 15 i kommunhuset men det är en hemlig vigsel.
    Kul med hemligt! Vi har samma tid och datum, men inte hemligt.
  • dolphinbabe76

Bröllopsfest har vi senare i höst i samband med barnens o min födelsedag.

• valkyriana

Hej hej
    Inte långt kvar nu....
    Har ni bestämt psalmer och sådant? Vi har inte ens fått präst tilldelad än- det skulle vara bra att snacka med honnom/henne.
    Ska ni ha solosång i kyrkan? Vilka låtar i så fall?
    Vi ska ha "Av längtan till dig" och eventuellt en svensk version av forever young

Har beställt inbjudningskorten nu, de bör komma på fredag eller måndag. Hade tänkt göra dem, men fick spader och beställde i stället...

• Snart fru Nilsson

Ja det är otroligt, en del människor kan verkligen konsten att förstöra en hel dag. Men jag brukar tänkta men en suck i rösten "dom är bitter på livet", stackars satan. Hur som helst, tycker synd om er som inte fick igenom efternamnet! MEGAKRAM!

Jag ringde faktiskt till skattemyndigheten igår, bara för att snällt och trevligt få höra efter om vi måste skicka in en ny omgång med papper eller inte, vilket jag tyvärr bittert fick ångra. Jag möttes nämligen av den mest otrevliga gamla tant man kan tänka sig, så efter det var jag på dåligt humör resten av dagen, och det blev inte alls bättre när jag öppnade brevlådan och såg att där låg ett nytt kuvert från skattemyndigheten. Vi fick inte igenom det efternamn vi vill ha. Dubbel typiskt! Snart fru Nilsson skrev 2008-04-15 19:45:04 följande:
  • FruT 080808
    jizz skrev 2008-04-16 14:03:24 följande:
    FruT 080808 skrev 2008-04-15 19:54:31 följande:
    Jag har fått igång det nu! Jag fick byta namn på filen och sen fanns det en en start och stopp knapp längst ner till höger på första sidan som jag klickat på.
    Egen musik har jag fått dit men då måste man ju ha gjort den sjäklv eller nått man får inte använda andras låtar om jag fattat det rätt.
    Men det är deras egna jag inte får i gång.
  • jizz

FruT 080808 skrev 2008-04-17 06:38:11 följande:

Egen musik har jag fått dit men då måste man ju ha gjort den sjäklv eller nått man får inte använda andras låtar om jag fattat det rätt.Men det är deras egna jag inte får i gång.
    Det kunde inte jag heller först. Sen testade jag byta från mp3 till wma. Bytte bara namnet alltså...
  • jizz
    Va! Hemska tanter det finns!
    Varför går ert namn inte igenom?
  • jizz
    valkyriana skrev 2008-04-16 16:28:47 följande:
    Hej hejInte långt kvar nu....Har ni bestämt psalmer och sådant? Vi har inte ens fått präst tilldelad än- det skulle vara bra att snacka med honnom/henne.Ska ni ha solosång i kyrkan? Vilka låtar i så fall?Vi ska ha "Av längtan till dig" och eventuellt en svensk version av forever youngHar beställt inbjudningskorten nu, de bör komma på fredag eller måndag. Hade tänkt göra dem, men fick spader och beställde i stället...
    Vi har inte bestämmt psalmer, men vi får en toppen kantor som vi är bekanta med så hon kommer hjälpa oss med det.
    Fast någon präst har vi inte heller fått än.
    Vi kommer ha solosång.
    Michael Boublé - everything
    Jack Johnson - better togheter
    Josh Groban - you raise me up
    Ingång kommer förhoppningsvis vara Abba - arrival
    och utgång *håller tummarna* trumpet och orgel alla klassiskt Vet inte vad den heter...

Detta är mina absolut favorit kärlekssånger.... youtuba dom så får ni se.
  • FruT 080808
    Synd att ni ite fick igenom efternamnet!
    Men att hon var tvungen att vara så otrevlig. Konstigt att sånna får jobba där...
  • valkyriana

De är jättefina de låtarna - Jag älskar evrything. You raise me up är också hur vacker som helst.
    Ska ni ha en manlig solist?
    Våran är en tjej. Tror du att det kan vara fint om hon sjunger evrything med komp av gitar?

In vet vi inte riktigt. Vi hade tänkt Air eller Canon in D eller Inbjudan till Bohuslän, men det kanske inte riktig tpassar.

Ut blir det i alla fall Allegro ur drottningholm.....

Du kan lyssna på kyrkomusik.se