• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • jizz
    Gutegirl skrev 2008-04-23 16:40:05 följande:
    Det finns jättefina vita klännigar på HM och Lindex nu i studenttiderna. Kanske inte lika galmmigt sopm en nixa eller Kik, men å andra sidan kan man prova och man vet vad man får, man slipper bli blåst. Eller sy själv, hyr i butik?
    Lätt att vara efterklok
    Nä men en klänning från Hm eller liknande är ju inte brudklänningar på det sättet.
    Bara för att man kanske har en mindre budget kanske man inte vill missa nöjet med en riktig brudklänning. Kanske inte så konstigt att många faller för frästelsen att köpa billigt på tradera

Ett annat tips är att kolla begagnat på till exempel blocket.se
    Kolla in utbudet i ens närhet, säljana brukar ju inte precis förbjuda en att testa klänningen. Jag gjorde ett kap på en nixa för 1800:-
  • Gutegirl

Ja, men så blir man inte nöjd, den passar inte heller har fläckar som inte går bort. Det är ju penagr i sjön.

jizz skrev 2008-04-23 16:56:06 följande:
    Lätt att vara efterklokNä men en klänning från Hm eller liknande är ju inte brudklänningar på det sättet. Bara för att man kanske har en mindre budget kanske man inte vill missa nöjet med en riktig brudklänning. Kanske inte så konstigt att många faller för frästelsen att köpa billigt på traderaEtt annat tips är att kolla begagnat på till exempel blocket.seKolla in utbudet i ens närhet, säljana brukar ju inte precis förbjuda en att testa klänningen. Jag gjorde ett kap på en nixa för 1800:-
  • jizz
    Gutegirl skrev 2008-04-23 17:01:31 följande:
    Ja, men så blir man inte nöjd, den passar inte heller har fläckar som inte går bort. Det är ju penagr i sjön.
    Fast dom flesta brukar väl kemtvätta sina klänningar först
    Och om inte så ser man väl om det är fläckar på den när man är och tittar/provar? Ingen tvingar ju en att köpa den...
  • Snart fru Nilsson

Idag har prästen ringt, blir att träffa honom i Juli

• Gutegirl
    jizz skrev 2008-04-23 17:05:43 följande:
    Fast dom flesta brukar väl kemtvätta sina klänningar först Och om inte så ser man väl om det är fläckar på den när man är och tittar/provar? Ingen tvingar ju en att köpa den...
    Var det inte nån här i tråden som inte fick tillbaka sina pengar?
  • FruT 080808

Har kollaqt blocket, men det fanns ingen som jag ville ha

Och sen där där att bli blåst oftast så brukar det ju går bra för de flesta. Och jag hade kollat upp så mycket bakgrund som möjligt. Försökt hitta trådar här på BT men det fanns ju typ inga.

Och när man har en liten budget så vill man ju ändå ha en bra klänning. Och det var billigare att köpa den än att hyra! Så då är det ju klart man slår till. Och med två små barn och nyinflyttad i villa så har man inte så mycket pengar..

Men jag har vart i kontakt med andra som har fått sina pengar tillbaka men det kan ta tid.

• jizz
    Gutegirl skrev 2008-04-23 21:00:02 följande:
    Var det inte nån här i tråden som inte fick tillbaka sina pengar?
    Hur menar du då? FruT 080808 får inte sina pengar men hon har handlat klänningen på tradera inte på blocket.
  • jizz

Förresten, om man ska fixa hindersprövningsblanketterna, kan man inte beställa dom smidigt på skatteverket.se?
    Måste man antingen skriva ut eller ringa?

• Gutegirl

Jag har också bara skrivit om tradera.

jizz skrev 2008-04-24 12:18:03 följande:
    Hur menar du då? FruT 080808 får inte sina pengar men hon har handlat klänningen på tradera inte på blocket.