• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Blivande fru 080808

jizz- Tack så mycket!
    Har beställt den från E-bay,har hittat några chinaklännings trådar här.Läst både bra och dåligt, så jag hoppas på det bästa..
    Har inte läst hela tråden ännu, så jag passar på att fråga hur era planer ser ut?

• brud080808

Hej på er!
    Nu måste jag lämna denna tråd, och byta nick, men jag väntar med det tills jag kommit på nått fiffigt. Hade ett långt samtal med sambon igår, han tyckte inte alls det var läge att gifta sig nu, han hade helst sett att allt bara rann ut i sanden, han kunde tänka sig bröllop 2010, då vi varit i lag i tio år. Huset var viktigare att lägga pengar på. Jag kände mig oerhört sårad. Men man kan ju inte tvinga någon att gifta sig, och vi "enades" till slut om att gifta oss antingen 2009 eller 2010. Fördelen är att vi kan spara mer pengar till drömbröllopet, nackdelen är väl att vi tänkt försöka skaffa ett litet syskon till vår nu 2,5årige son och försöksstarten skulle då bli i augusti i år. Ska vi gifta oss sommaren 2009 (vi vill gifta oss sommarhalvåret) så har vi då en nyfödd bebis om allt går bra med graviditeten, och det känns som en otrolig krock. Sist blödde jag dessutom rejält i en månad efter förlossningen! Gifter vi oss istället 2010 och har lyckats få ett barn 2009 så är barnet då ca 1år, inte heller helt okomplicerat, men ändå lite bättre. Om vi gifter oss 2009 och väntar med bebis tills efter bröllopet så blir det 5år mellan barnen, det känns som lite mycket.

Missförstå mig rätt! Jag skulle bli oerhört tacksam för ett barn oavsett när det kom. Det jag är ledsen över är att vi inte kan ta bröllopet nu och jobba på ett syskon sedan.

• Äntligen är det min tur

brud 080808

Åh va jag skulle ha blivit ledsen! Stackare...
    Men det låte ju ändå som en bra plan ni har. Att vänta o spara pengar o skaffa barn o så. Dom kommer ju när dom kommer....
    Lycka till med allt!!

• brud080808

Äntligen är det min tur skrev 2008-03-28 09:40:01 följande:

brud 080808 Åh va jag skulle ha blivit ledsen! Stackare...Men det låte ju ändå som en bra plan ni har. Att vänta o spara pengar o skaffa barn o så. Dom kommer ju när dom kommer.... Lycka till med allt!!
    Tack ja vi har ju ett barn nu, men vi vill nog ha ett litet syskon framöver. Ja nu kan jag ju planera rejält, om det är någon tröst Lycka till allihopa, jag kommer att tänka på er 080808!!
  • Brud20080808

Jag skulle också ha blivit oerhört ledsen, men du får försöka tänka att det kanske blir bäst ändå. Nu kommer du verkligen få tid att planera allting riktigt ordentligt. Själv börjar jag faktiskt känna mig lite stressad över att vi ligger så långt efter med planeringen nu, men det brukar alltid ordna ändå.

• helene306

brud080808: Oj, vad tråkigt för dig! Förstår att du är sårad när du har ställt in dig på bröllop detta år, men det är ändå bra att ni kommit överens. När jag läste ditt inlägg och era bebistankar så skulle jag själv satsat på barn nu som ni tänkt och bröllop 2010. Då är barnet ändå större och du slipper fundera på hur du är efter förlossning. Men jag förstår dina tankegångar. Sambon börjar bli mer och mer sugen på en liten till och jag vet inte, jag har skolan och samtidigt som jag inte vill vänta 2,5 år till så vill jag undvika studieuppehåll. Hur man än vänder och vrider på allt så är rumpan bak

Kram!

• brud080808
    helene306 skrev 2008-03-28 11:17:37 följande:
    brud080808: Oj, vad tråkigt för dig! Förstår att du är sårad när du har ställt in dig på bröllop detta år, men det är ändå bra att ni kommit överens. När jag läste ditt inlägg och era bebistankar så skulle jag själv satsat på barn nu som ni tänkt och bröllop 2010. Då är barnet ändå större och du slipper fundera på hur du är efter förlossning. Men jag förstår dina tankegångar. Sambon börjar bli mer och mer sugen på en liten till och jag vet inte, jag har skolan och samtidigt som jag inte vill vänta 2,5 år till så vill jag undvika studieuppehåll. Hur man än vänder och vrider på allt så är rumpan bak Kram!
    Tack för din omtanke
    Sambon är också sugen på en till, och jag vill också ha ett syskon, samtidigt pluggar jag också, och vill göra klart studierna innan det blir en till liten (har redan gjort ett studieuppehåll i ett år när första barnet kom). Nu har jag iofs bara ett år kvar, så lämpligt vore ju om ett syskon kunde anlända i juni, juli, augusti nästa år om man får önska alltså, huvudsaken är ju att barnet mår bra och att allt går bra, inte vilken tid på året det föds, men som sagt, om man får önska
  • brud080808

haha jag menar ju att jag vill ha ett syskon åt min son, inte till mig själv, vilket man kan tro av mitt inlägg!

• helene306
    brud080808 skrev 2008-03-28 11:24:58 följande:
    haha jag menar ju att jag vill ha ett syskon åt min son, inte till mig själv, vilket man kan tro av mitt inlägg!
    Jag förstod!