• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • Malva m 3

Tog ca 1½ månade sedan beställning tills klänningen kom. Lååånngg tid när man väntar Betalde 1700:- ink porto men då köpte jag även en underkjol och delade portot med en kompis som oxå beställde klänning.

Lycka till med beställningen, så spänande !!

Äntligen är det min tur skrev 2008-03-19 21:01:26 följande:

SUUPERFIN!!!Jag är i stargroparna för att beställa min nu! Får jag fråga vad du fick ge inkl allt porto mm? Hur lång tid tog det att du fick den från att du beställde?Precis sån snörning vill jag ha... Malva m 3 skrev 2008-03-19 09:37:44 följande:
  • FruT 080808
    helene306 skrev 2008-03-21 12:46:48 följande:
    jizz: Jag naggar av sparkontot hela tiden. Allt jag köper till bröllopet tar jag därifrån (och även lite till....) Vi har inte ens räknat eller satt en budget. I början var vi strikta och ville hålla det så billigt som möjligt, men nu spränger vi ramarna hela tiden. En fördel som sambon sa är att vi sprider ut kostnaderna i och med att vi har börjat köpa det som behövs till bröllopet redan nu.
    Ungefär så är det för oss med ...
  • FruT 080808

hann inte färsigt
    Jo att vi hade tänkt billigt men det blir bara dyrare och dyrare. Hur ska detta gå!?

• jizz
    helene306 skrev 2008-03-21 12:46:48 följande:
    jizz: Jag naggar av sparkontot hela tiden. Allt jag köper till bröllopet tar jag därifrån (och även lite till....) Vi har inte ens räknat eller satt en budget. I början var vi strikta och ville hålla det så billigt som möjligt, men nu spränger vi ramarna hela tiden. En fördel som sambon sa är att vi sprider ut kostnaderna i och med att vi har börjat köpa det som behövs till bröllopet redan nu.
    AHa, så jag är inte ensam om att egentligen inte gjort en budget. Tycker det verkar vara prio nr 1 på BT.

Nähä, idag får jag nog inget gjort. Ska jobba idag (och imorgon)... kommer inte komma en kotte till Ikea idag vilket resulterar i städning
  • helene306

jizz: Budget?? Vad är det?? Vi hade väl tänkt ca 20-25.000 inkl allt. Nu kommer enbart maten stanna på den summan, så det sket sig i starten. Sen resonerar vi lite så att det är vår dag, vi lägger det vi vill ha och sen får vi väl klia bankmannen under hakan om vi inte kan lösa ut oss

Min klänning var inte dyr, inte skorna heller och sonen kommer vi klä enkelt och bekvämt. Inget uppklätt för honom, han skriker bara vi försöker få på honom en skjorta. Sambon tänkte första ta sin pappas bröllopskostym, men nu är han lite inne på att beställa en kostym på suitopia för 3000:- Jag tycker han ska göra det för han kommer få användning av det sen och han vill väldigt gärna ha en sån kostym så det är han värd

• Gutegirl

Wohooo BH-affären som jag ska köpa mina underkläder i har öppet imorgon såg jag, så nu ska jag handla en korsett som är så jävla s´nygg att jag kan skippa klänningen

• jizz

Ja vi hade samma summor i början men upptäckte att mat och dryck kommer landa runt 20.000:-
    Vill egentligen inte lägga massa pengar men hur jag en räknar nu så ligger vi runt 50.000:- och det är ju en rejäl ökning Vill verkligen dra in på vissa saker men det kliar i fingrarna ibland så jag blir tokig
    Fast när man tänker efter så är ju mat/dryck och ringar det absolut viktigaste.
    Måste nog tänka om....

helene306 skrev 2008-03-22 20:04:03 följande:
    jizz: Budget?? Vad är det?? Vi hade väl tänkt ca 20-25.000 inkl allt. Nu kommer enbart maten stanna på den summan, så det sket sig i starten. Sen resonerar vi lite så att det är vår dag, vi lägger det vi vill ha och sen får vi väl klia bankmannen under hakan om vi inte kan lösa ut oss Min klänning var inte dyr, inte skorna heller och sonen kommer vi klä enkelt och bekvämt. Inget uppklätt för honom, han skriker bara vi försöker få på honom en skjorta. Sambon tänkte första ta sin pappas bröllopskostym, men nu är han lite inne på att beställa en kostym på suitopia för 3000:- Jag tycker han ska göra det för han kommer få användning av det sen och han vill väldigt gärna ha en sån kostym så det är han värd
  • helene306

jizz: Jag har på känn att vi kommer sluta på samma summa som ni och då är inte någon tänkt resa inräknad. Sambon satt och drömde lite i helgen på Phuket, USA eller Rom, lite spridda skurar och en resa för oss tre till Phuket skulle sluta på ca 30.000:- Hoppla!

Ni andra här i tråden kan ni känna av lite kalla fötter ibland? Inte för att jag tvivlar egentligen men ibland kommer en tanke flashandes förbi "vad håller du på med, vill du verkligen det här?" Knäppt va?

• jizz

Någon som bor i Malmö eller känner till staden väl?

• FruT 080808

helene306 skrev 2008-03-25 10:25:08 följande:

jizz: Jag har på känn att vi kommer sluta på samma summa som ni och då är inte någon tänkt resa inräknad. Sambon satt och drömde lite i helgen på Phuket, USA eller Rom, lite spridda skurar och en resa för oss tre till Phuket skulle sluta på ca 30.000:- Hoppla! Ni andra här i tråden kan ni känna av lite kalla fötter ibland? Inte för att jag tvivlar egentligen men ibland kommer en tanke flashandes förbi "vad håller du på med, vill du verkligen det här?" Knäppt va?
    jag har aldrig fått kalla fötter men tror min blivandde tänkt det någon gång, att vad håller vi på med.. *S*