• Snart fru Nilsson

080808

Hittade inte någon som startat upp denna dag så jag gör det, kanske har jag kolla dåligt men om så är fallet behöver denna länk inte finnas Annars kan vi brudar gärna höras här som ska gifta oss samma dag.

snartfrunilsson, 080808 kl:15.00

• Svar på tråden 080808
  • jizz

Är riktigt irreterad idag!
    Jag har försökt få tag i en dam som tydligen ägen en loge jag vill ha festen i men hon svarar inte när jag ringer.
    Har säkert försökt 6 gånger nu på 3 olika dagar (både helg och vardag och olika tider).... VI måste ju bestämma oss nu!!!
    Otålig

• Äntligen är det min tur

Jizz
    Va jobbigt!!

Jag pratade med slottet i dag o dubbelcheckade allt. Känns bra. Det va tydligen flera som hade ringt om det datumet... Skönt att man va ute i god tid.

• helene306

jizz: Det där lät inget roligt så jag förstår att du är irriterad! Det enda du kan göra är att fortsätta ringa.

Äntligen....: Vi hade också tur med vårat ställe. När jag ringde hade de precis fått en avbokning på denna dag. Nu har vi tagit dom. Det blir dyrt men det får vi ta om vi vill ha allt serverat.

• Äntligen är det min tur

helene
    Samma här. Det kostar en del men det kommer bli sååå bra!!
    Jag vet att en del tycker att det är larvigt, men jag säger der iaf. Jag gifter mig bara EN gång. Så då ska det vara ordentligt.

• helene306

Näe, jag är besviken nu.
    Har fått hem inbjudningskorten från där vi beställt optimalprint.se och de är som vanliga vykort. När jag skulle skriva texten stod det framsida (visade hur framsidan ser ut) och insida där jag skrev texten. Jag trodde att insidan innebar att man viker upp kortet.....Texten visade sig vara på framsidans baksida, alltså precis som ett vykort. Till råga på allt är texten så pluttig så det behövs förstoringsglas för att se bra och det är oskarpt iskrivet ungefär som när färgen tar slut i skrivaren.
    F-n, det här känns ju inget kul att dela ut! Väldigt besviken...skit!

• FruT 080808
    helene306 skrev 2008-03-18 15:59:48 följande:
    Näe, jag är besviken nu. Har fått hem inbjudningskorten från där vi beställt optimalprint.se och de är som vanliga vykort. När jag skulle skriva texten stod det framsida (visade hur framsidan ser ut) och insida där jag skrev texten. Jag trodde att insidan innebar att man viker upp kortet.....Texten visade sig vara på framsidans baksida, alltså precis som ett vykort. Till råga på allt är texten så pluttig så det behövs förstoringsglas för att se bra och det är oskarpt iskrivet ungefär som när färgen tar slut i skrivaren. F-n, det här känns ju inget kul att dela ut! Väldigt besviken...skit!
    Klaga på dom! Säg att du inte är nöjd och vill ha pengarna tillbaka!
  • Malva m 3

Tjena tjejer !!

Hur går det med all planering ??

Själv går det vell sakta framåt, måste nog oxå ta tag i inbjudningskorten snart. Fick iallafall min brudklänning igår, SÅÅ fin !! Beställde den från Millys i Kina. Fler som har beställt därifrån ??

Några bilder på klänningen i galleriet, men bättre på min blogg:
    syskonenT.blogg.se

• brud080808

Hejsan!

Jag har inte övergett er, har varit här å kikat, men inte skricit, nu är det dags för ett inlägg
    Börjar känna en viss panik, jag vill boka lokal och kyrka och skicka (framför allt beställa!) inbjudningskort, det är ju ändå ett poppis datum vi valt! Sambon har dock andra planer, han vill prioritera huset och bland annat brädforda fasaden, ingenting är akut. Har legat lågt med bröllopsfrågan ett tag, bara antytt att jag hellre sparar pengar till bröllopet och att vi väl kan renovera när jag fått jobb (studerar nu med ett år kvar). Har dock kollat runt efter lokal, priser och olika alternativ. Vill lägga fram en plan till sambon så han kan säga ja eller nej till olika alternativ och slipper bekymra sig (han tycker planering är jobbigt, men blir det bröllop så får han ju givetvis vara med och planera, men jag vill bara underlätta för honom). Vad tror ni om dessa alternativ:

Information: Beräknat antal gäster 45st, varav ca 10 barn.

Alt.1 Middag på restaurang/hotell, fantastisk utsikt över havet. Underbart god mat. 395kr/person. Trerätters middag. Dryck tillkommer. Här får vi dekorera borden som vi vill, de hjälper oss med vad vi önskar. Vi får ha egen musik med. Vickning kan ordnas efter önskemål. Dock måste vi betala 5000kr extra om vi vill att restaurangen och cafét ska vara stängt för övriga gäster. Alla måste ta sig dit i bil, så flera chafförer behövs.

Alt.2 Tält med golv (se mitt galleri), klädda stolar, transport av tältet till oss totalt: 14000kr. Men då tillkommer all mat! Fördelen är att man kan vara på hemmaplan, barnen kan gå in i huset när de får tråkigt, nästan ingen gäst behöver bil.

Önskemål mottages gärna :)

• brud080808

Alt. 1 Skulle alltså kosta 17775kr om alla gäster kommer och då är även barnen inräknade, men jag tror att man kan göra en enklare meny för dem (kräftstjärtar till förrätt för en treåring???) vill vi vara själva blir summan 22775kr

• brud080808

hej, är det ingen aktivitet här idag?