Hejsan!
Jag har inte övergett er, har varit här å kikat, men inte skricit, nu är det dags för ett inlägg
Börjar känna en viss panik, jag vill boka lokal och kyrka och skicka (framför allt beställa!) inbjudningskort, det är ju ändå ett poppis datum vi valt! Sambon har dock andra planer, han vill prioritera huset och bland annat brädforda fasaden, ingenting är akut. Har legat lågt med bröllopsfrågan ett tag, bara antytt att jag hellre sparar pengar till bröllopet och att vi väl kan renovera när jag fått jobb (studerar nu med ett år kvar). Har dock kollat runt efter lokal, priser och olika alternativ. Vill lägga fram en plan till sambon så han kan säga ja eller nej till olika alternativ och slipper bekymra sig (han tycker planering är jobbigt, men blir det bröllop så får han ju givetvis vara med och planera, men jag vill bara underlätta för honom). Vad tror ni om dessa alternativ:
Information: Beräknat antal gäster 45st, varav ca 10 barn.
Alt.1 Middag på restaurang/hotell, fantastisk utsikt över havet. Underbart god mat. 395kr/person. Trerätters middag. Dryck tillkommer. Här får vi dekorera borden som vi vill, de hjälper oss med vad vi önskar. Vi får ha egen musik med. Vickning kan ordnas efter önskemål. Dock måste vi betala 5000kr extra om vi vill att restaurangen och cafét ska vara stängt för övriga gäster. Alla måste ta sig dit i bil, så flera chafförer behövs.
Alt.2 Tält med golv (se mitt galleri), klädda stolar, transport av tältet till oss totalt: 14000kr. Men då tillkommer all mat! Fördelen är att man kan vara på hemmaplan, barnen kan gå in i huset när de får tråkigt, nästan ingen gäst behöver bil.
Önskemål mottages gärna :)