• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Miss (snart mrs) A

Åh, tack för tipset, ska genast in och kolla!

Vi kör lite samma grej med vett och etikett, det är viktigare att folk har roligt än att man ska följa alla regler. Jag ser nästan fram emot att få pyssla lite med bordsplaceringen, hihi, det säger jag nog inte när jag försäkt få ihop det ett par gånger

• Nataluskan

Miss (snartmrs)A: Jo det närmar sig med storsteg..till DEN stora dagen är frisör bokad och en enkel bukett med bara en röd stor ros och ett grönt blad. Samt ringen blir klar på fredag eller måndag.
    Det slumpar sig så att vi har konferens med jobbet från söndag-onsdag så jag kommer hem 2 dagar innan jag skall gifta mig
    Men vi är i princip färdiga med allt som har med DEN stora dagen att göra, bokat bord på restaurang för oss och våra vittnen osv...

Vad gäller bordsplacering så har vi det lite svårare eller hur man nu skall ta det eftersom vi får språkförbistringar, eftersom min polska släktingar inte kan engelska så måste de sitta där det finns andra som pratar polska, vi har försökt tänkte lite ettikett, vi skall ha borden som ett T, hönörsbordet är enl ettikett och näst efter närmast oss sitter blivandes bror och mitt emot honom hans sambo, sen har vi blandat så som vi tror att gästerna får det bäst och längst ner tyvärr mina polska släktingar, men det är inte så långt mellan hönörsbord och ner till de polska släktingarna så jag hoppas vi kan prata iallafall...

• Troll-P

Språkförbistring är faktiskt en anledning till att vi struntar i etiketten - mina danska släktingar är från Jylland och fattar INTE svenska.

Mitt tips vad gäller bordsplaceringen är att hitta kille+tjej som passar ihop, det är lättare att flytta runt på par än enstaka personer. Ta ett stoooort papper, skissa upp borden och ha alla namn på lösa papper. Tuta och kör!

Vi har fler killar än tjejer, så några tjejer fick dubbla kavaljerer. När det blir dubbla killar mitt i en rad är det inte lika tydligt som när någon får sitta på en gavel.

Nataluskan,
    nu blir jag sugen på att kolla på blommor!

• MrsFellerA

Själv sitter jag och väntar på svar på ett mail till bröllopskoordinatorn nere i Thailand. Känns som om vi inte kan gå vidare i planeringen förrän vi hört från henne och det känns liksom lite rastlöst. Hoppas att det kommer något snart!

• Nataluskan

Precis så har vi tänkt att hitta sådana som kan ha intressanta diskutioner och ha trevligt ihop..men man har sin partner snett mitt emot så man känner sig liiite trygg...Vi är nöjda och tror det blir bra så...
    Imorron skall vi sitta påblivandes jobb och hålla på med lite fix och don med gästboken vi skall skriva några rader om varje gäst och sen skall den få skriva en hälsning till oss och till slut skall fotografen ta ett kort på var och en som skall hamna ovan deras hälsning till oss..men så skall vi påbörja våra program också så vi har en del att göra...

Jag har tänkt hålla tal till min min..hur tänker ni ?

Morgongåva till mannen, blir ett passfodral i svart skinn och en resa till antingen St Petersburg (har han tjatat om länge att han vill åka till) eller till Rom.
    Men jag misstänker att han planerar en resa till Rom tillmig för han vet hur gärna jag också vill åka dit....
    Funderar på att växla in svenska pengar till dollar och lägga i passfodralet....

• Troll-P

Tips om doft:

Touch of pink - Lacoste
    Miracle - Lancome
    Euphoria - Calvin Klein

Det är de tre parfymer jag använder just nu - gillar allihop, de första två är lite "lättare" vilket ju passar i bröllopssammanhang.

• Nataluskan

Och gillar man lite kryddigare/intensivare dofter så rekommenderar jag

XX- Hugo Boss
    Mania: Armni

Hmm en till var det jag tänkte på..en doft från MEXX jaja det kanske dyker upp i huvudet såsmåningom

• Neppe

Jag fick Mania-Armania av min M2B i julklapp och tycker väldigt bra om den, hann bara använda den några gånger förrän jag kom på att jag ska använda den på bröllopet. Så slutade använda den, börjar igen sen på bröllopet och på bröllopsresan. :) Jag har ett otroligt starkt luktminne, så för mig är det bra att ha en skild lukt till bröllopet.

• L2K

Nataluskan - vilken tur att du köpte ring utan min hjälp, för dom hade inga rabattkort i år. Ist körde dom med 30% rabatt om man handla direkt på mässan.

Jag letar oxå skor. Skulle vilja ha ett par rosa. Vi utgår från våran caketopper (samma som på min bild och i galleriet) och hon har rosa skor där. Har hittills inte hittat nåt men har en kompis som ska till Sevilla om ett par veckor så hon skulle kolla där.
    Annars blir det nog bara enkla vita...

Oj, parfym har jag inte ens tänkt på... Jag har en svärmor som jobbar på Åhléns parfymavdelning så jag ska nog gå till henne för tips... Även när det gäller smink går jag nog till henne. Svägeskans dotter ska göra smink och frisyr på mig så jag lär väl behöva lite nytt.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....