Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Nataluskan
Det finns ingen församling där vi bor...inte en svensk iallafall. Vi tillhör ju en svensk församling i utlandet - och de har ingen kyrka i staden vi bor. Och vi kommer inte till staden där kyrkan ligger förrän dagen före vi ska gifta oss. MEN, det har löst sig tror jag - sökte lite på google. Har t.o.m. hittat en sida där man kan lyssna på de vigselpsalmer som finns. Det är inte klokt vad man kan hitta mycket på internet!!!
Var det kyrkomusik.se?
Annars kan du kolla där...
MissfellerA sorry jag är lite virrig i pannan tänkte inte på att du inte var i Sverige
Brud080419, jepp slöja blir det frö min del men precis som du tar jag av den innan middagen. Min slöja kommer absolut vara runt svanklängd eller kortare och inte så stel och stor, är rädd för att jag kommer få panik och känna mig alldeles för princessig i lång, stor slöja (jag jag är inte så prinsessig av mig... ).
Troll-P, Wow, jag blir nästa avundsjuk. Vi har inte gjort något av ovanstående... men jag antar att det börjar dra igång nu, det är ju bara lite mer än två månder kvar. Måste kännas härligt att ni har kommit igång med detaljerna?
MrsFellerA, Internet är fantastiskt, lycka till med att hitta alla psalmer ni vill ha - gud så spännande det måste vara med överraskningsbröllop
Idag ska jag och prova min klänning. Tidigare har den endast varit sydd i undertyg men denna gången blir det det riktiga, assnygga, härliga tyget jag har köpt till klänningen som ska provas - väldigt spännande!
Nataluskan
Man kan ju inte komma ihåg allt!
Miss (snartmrs) A
Tja - vi får ju se vad folk säger när vi berättar att vi gift oss!
Nu har jag lagt in en bild på klänningen i mitt galleri.. Konstaterade att slöjan som jag provade i butiken var med på bilden och den var i midjelängd.. Det såg ju bra ut då, så det kanske är det man ska satsa på!
Miss (snart mrs)A: jag har funderat över hur det skulle kännas med lång slöja, på ett sätt känns det too much, samtidigt som jag kan känna att det är bröllop, varför inte satsa stort!
Troll-P: vad jobbigt med blomaffärerna, att det var sån skillnad mellan dem! Har du nån mer butik som du kan titta i? Jag har inte frågat om prisuppgift på bukett, men har varit o pratat nga gånger med hon som ska göra buketten, ang färgval osv. Känns väldigt bra, så jag hoppas hon inte tar hutlöst betalt i slutändan..
Miss(snart Mrs)A
Jo, det känns bra. Börjar faktiskt bli lite pirrigt...
Kul att du ska prova klänningen! Spännande!
Brud080419
Till den klänningen ser flera längder ut att passa. Den längd du har på bilden är fin. Tycker att du ska välja en slöja utan krisiduller eftersom du har mönster på klänningen. Två lager (som på bilden) är fint.
Jodå, jag har ett par butiker till som jag ska kolla. Det verka som att man måste beställa ca två veckor innan, så jag/vi kan bestämma oss nästa vecka.
brud080419
Jag skulle nog haft en kortare slöja till den klänningen. Tycker att den som syns på bilden ser ut att passa bra.
Troll-P
Vad är det du är ute efter för bukett?
Vill ni se kort från den borgerliga vigseldagen?
Då finns de här natalieojohnny.weddingannouncer.com/
Fina bilder! Vilket fint ställe det såg ut att vara - där ni hade vigseln.