Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Tack! Vi ser skräckslagna ut på vissa kort, hihi men allt gick så fort så man hann knappt med
Det är Södertäljes gamla rådhus!
MrsFellerA
Jag vill ha en lite mindre och inte så strikt bukett. Kan tänka mig att ha några få grenar med tex murgröna som hänger lite (passar med nåt som hänger till klänningen) men ingen droppform (blir för bröllopigt ). Den ska inte vara helt vit och inte ha gula eller blå blommor. Tärnans klänning är klart hallonröd, så den får inte skära sig till den färgen. Synd, för jag funderade länge på nåt med mörkröda + rosa rosor (se i galleriet), men det finns kanske andra färger som funkar.
Nataluskan
- kul att få se bilder!
Troll-P
Jag tycker det är så himla snyggt med runda buketter med rosor i många olika färger, som såklart matchar varandra. Själv ska jag ha en bukett med rosor och några orkidéer. Gifter man sig i Thailand måste man väl nästan ha orkidéer!?!? Har skickat ner en bild på hur jag vill att den ska se ut, så det blir ju lite spännande att se om floristen därnere kan fixa det så.
Men det ska väl egentligen inte vara några problem att hitta en bukett som du vill ha. Det låter ju inte direkt som något komplicerat. Du får helt enkelt ta med dig tärnans klänning till floristen!
Troll-P
Har lagt ut lite fler bilder på brudbuketter i mitt galleri - kanske kan dem inspirera lite?
Åh, så härligt att få se bilder, nu vet man hur ni ser ut Det riktigt mysigt ut och vad fint det var med en liten blomma och uppsatt hår!
Jag skulle så gärna vilja se hur alla ser ut, men jag antar att jag får vänta ett par månader tills alla bröllopsbilder dyker upp!
Angående buketter, jag är också inne på en rätt så enkel bukett. MrsFellerA, du har verkligen hittat många fina i ditt galleri. Jag har funderat på en klotrund med rosor men jag pendlar som vanligt fram och tillbaka. Sista tanken var att bara ha en bukett lilekonvalj men jag är osäker på om den hinner blomma till april.
Men jag ska snart träffa en florist och få lite hjälp med brudbuketten och förhoppningsvis hjälper hon mig på traven
Oj, klockan blev mycket!
Trevlig helg allihopa!
MrsFellerA
Tack för inspiration! Många fina buketter! Klart att du ska ha orkidéer när du gifter dig i Thailand, det hade jag också haft. Det är otroligt vackra blommor men här hemma tycker jag dock det är för dyrt att ha i min bukett (måste ju spara någonstans - man kan inte unna sig ALLT....).
Miss(snart mrs)A
Liljekonvaljbuketter är sååå fint. Nämnde det i blomsteraffären och tjejen sa att man behöver ganska många för att buketten ska bli fin - så till 1:e mars kunde hon inte rekommendera det för det var DYRT (och det var hon som ville ha 1000-1500:- ). Men en månad gör stor skillnad på tillgången/priset.
Nu var det länge sedan jag var här. Först föll ett totalt bröllopsstillestånd över mig och jag var inte ett dugg sugen på att planera någonting. Har hört att det är vanligt, men trodde verkligen inte att det skulle hända mig !!
Nu är jag igång igen, (som tur är med fem veckor kvar), men nu är det ju så mycket problem med BT så ofta kommer jag inte in eller kan inte skriva några inlägg utan att bli utkastad.
Hursomhelst, här händer det grejer. Grattis Nataluskan till tjuvstarten.
Vi är väl klara med med mesta, ska se om jag kan lägga in lite bilder. Jag har lite stressigt eftersom jag plugar och kommer ha tenta dagen innan bröllopet. Lite irriterande, men det får väl gå.
Får se om det här lyckas komma med nu eller om jag blir utkastad igen.
Ha, inlägget kom in. Hoppas att det inte var en engångsföreteelse.
Jag börjar också känna att det närmar sig, 29 mars alltså... Börjar bli nervös för möhippa, fick en packlista med posten igår så nu gäller det att vara på sin vakt!!
Provade klart klänningen idag och det känns verkligen kanonbra!! Jag känner mig fantastisk i den!
Det mesta känns klart, och ändå är det mycket att pyssla med... Ring beställd också, spännande!
Den 22/2 ska vi åka hem dit vi ska gifta oss, och då ska allt finputsas med frisör, präst, kantor, värdshus, kyrka osv osv. Det blir en hektisk helg! Och så ska det ju bli så härligt med bröllopsresa till Thailand om mindre än två månader!
Halloj
Jaha första veckan som gift är avverkad och änså länge är vi lyckliga
Skämt åsido!!
På fredag skall jag bli konfirmerad också och så blir våra papper kompletta och klara att skicka till Polen, *puh*...
Måste bara påminna om att de skall vara på latin..annars blir det problem om de är på engelska.