• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Nataluskan

Vi har inte valt psalmer än mest för att prästen i den kyrkan vi skall gifta oss i är så konstigt och det verkar inte som att han vill viga oss.Men nu hoppas vi att han fått tag på en engelsktalande som vill viga oss i den kyrkan, musiken är vald.
    In och ut musik och mitt i vill vi ha Ave Maria och sen skall en kompis och en annan tjej(inhyrd) som skall spela gitarr och sjunga Annies song, (den skall sjungas några verser på engelska och några på svenska)

Men lite av detta prästproblem hoppas jag skall lösa sig när vi åker ner i mars, hoppas kunna träffa denna engelsktalande präst då...den surgubben som är nu vet jag inte om jag vill/vågar bli vigd av han skrämmer mig och stressar mig.

• Troll-P

Stackars dig Nataluskan - inte kul att prästen är märklig. Hoppas det löser sig med den engelsktalande istället.

Vi har valt följande musik:
    * Brudmarsch ur "En midsommarnattsdröm" - Mendelssohn (klassisk och pampig så alla hamnar i bröllops-"mode")
    * "Going to the Chapel" - gospelkören (så alla blir glada!)
    * Psalm 82 (tre utvalda verser)
    * "Ain't no Mountain high enough" - gospelkören (innan vigselakten)
    * "Oh Happy Day" - gospelkören (efter vigselakten)
    * Psalm 197 (två verser) Det är "den blomstertid" men med vårigare text. En annan variant är psalm 162 som också har vårtext. (I slutet av hela vigsel)
    * Trumpet Voluntary - J.Clarke

• L2K

Nataluskan - vad jobbigt! Hoppas det löser sig snart!!!!

Troll-P - Vi har valt lite lika.

Vi kommer ha samma ingångsmusik. För det är väl den vanliga traditionelle ni har valt?
    Och jag har funderat massor på hur man kan få med Chapel of love (den heter så...)
    Kommer kören i kyrkan sjunga den?

Vi har oxå valt en variant på "Den blomstertid" men inte den vårigare utan en bröllopsvariant.

Sen funderar vi på psalm 82 eller 84.
    Utgångsmusiken blir nog Brudmarsch från Väddö.

Just idag skulle jag kunna skita i allting känns det som!!!!
    Lokalen är för liten, sambon har inte tid att prata med mig just nu och mamma ringer och tjatar...
    Så jag funderar på att bryta mitt godisstopp och bli på lite bättre humör.
    Känns väl bättre snart...

• Nataluskan

Vi har valt på orgel och inhyrd trumpetare
    In Trumpet Voluntry- J. Clark
    Ut trumpet Tune- kommer inte ihåg vart den kom ifrån

Ja också Ave Maria
    Och kompisen som sjunger Annies song - John Denver.

Ja urk och fy denna prästen alltså jag har inte mycket till övers för honom, tyvärr.
    Han är verkligen gammal trött och har en mindre vänlig ton och vilja att föregå med gott exempel eller göra livet enklare för oss utan lever verkligen efter att Kyrkan ska vara svår och kontroversiell ja...usch ne skall inte jaga upp mig över prästen.
    Som Johnny sa hemma men älskling ingen kommer tänka på om prästen verkar skum mer än kanske precis då men jag kommer tänka på det!!! Ingen minns prästen , hmmmm yeah sure!!
    Får jag jag på visa om hur var prästerna i 4 bröllop och en begravning? hahaha

• L2K

Jag lät bli!!!!!! Så stolt över mig själv. Mindre stolt över att jag åt två stora mjuka pepparkakor nyss... Hehe

Nataluskan skrev 2008-02-20 10:40:03 följande:
    l2k: ta en godis! :-d
  • Troll-P

L2K
    Känner igen mig så väl... Vet inte om det hjälper men det går över. Var ett tag också grymt frustrerad över sambon som hela tiden sa: lugn, det tar vi sen. Man kan ju inte göra ALLT sen!!! Sedan någonstans trillade poletten ner och sedan dess har det tuffat på för honom. Jag hade en "kris" för några veckor sedan när jag var sååååå tröööött på att behöva ta alla dessa eviga beslut och inget blev som jag ville... Nu tänker jag: spelar det någon roll om jag väljer A eller B? Vad händer om jag inte bestämmer mig nu? Kan jag få någon annan att ta beslutet åt mig? Tex vet jag inte exakt hur jag vill ha håret - så det överlåter jag åt frissan! Visste ungefär jag ville hur buketten skulle vara men överlät åt blivande mannen att bestämma och beställa alla blommor (han + floristen hade sett bilder). Psalmer var riktigt urk! Till vi pratade med prästen som sa vad han tyckte om de olika psalmerna vi spanat in (tack för hjälpen BT!)

Chapel of Love kommer sjungas av gospelkören (har vi hyrt istället för solist) direkt efter ingångsmarschen. De kunde den inte sedan innan men den är visst ganska enkel så de lärde sig den på ett kick!

Nataluskan - de enda prästerna jag minns är de som var extra bra, annars lämnar de bara inget intryck...

• L2K

Troll-P - jadu,han har haft extremt mycket på jobbet i flera månader och tyckt att jag klarar det här galant... Men just biten kring maten och alkoholen klarar jag inte helt själv och sen ha mamma, som ska hjälpa till, flåsandes i nacken smtidigt gör ju inte saken bättre.
    Men han ringde upp sen och vi redde ut den ena delen iaf. Ska bli lite skönt när allt är över.

www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2730465.html några tips nån?

• Nataluskan

L2K: Har lämnat mitt bidrag..

• L2K
    Nataluskan skrev 2008-02-20 14:17:18 följande:
    L2K: Har lämnat mitt bidrag..
Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....